معاون برنامه ريزي و اشتغال استاندارتاكيد كرد:

لزوم حمايت از پژوهشگران فعال در حوزه حفاظت از محيط زيست

معاون برنامه ريزي واشتغال استاندار يزد برلزوم حمايت از پژوهشگران فعال درحوزه حفاظت از محيط زيست و اصلاح الگوي مصرف آب تاكيد كرد.

به گزارش اداره كل روابط عمومي استانداري يزد پنجمين كارگروه تخصصي آمايش، محيط زيست و توسعه پايدار استان ظهر دوشنبه 13بهمن ماه در سالن كنفرانس ساختمان شماره 2 استانداري يزد برگزار شد.
در اين كارگروه تخصصي معاون برنامه ريزي و اشتغال استانداري گفت: طرح هاي خوبي در حوزه حفاظت از محيط زيست و حوزه آب ارائه و پژوهش هاي مفيدي انجام شده است كه با توجه به مشكلاتي كه در حوزه آب در استان داريم بايد پژوهشگران اين حوزه ها مورد حمايت مسئولين و رسانه ها قرار گيرند.
محمد رضا بابايي افزود: امروز تامين انرژي و آب سالم يكي از دغدغه هاي اصلي دولت ها مي باشد و شايسته است رسانه ملي نيز در اين زمينه تسهيلاتي براي پژوهشگران و نوآوران فراهم سازد تا آنها اختراعات ومحصولات به ثبت رسيده خود را به صورت مناسب براي مردم اطلاع رساني نمايند.
در ادامه اين جلسه مدير عامل شركت تعاوني دانش بنيان نوآوران بهينه كار به معرفي فعاليت ها و پژوهش هاي انجام شده در اين شركت در زمينه اصلاح الگوي مصرف آب، انرژي، محيط زيست و رعايت بهداشت در جامعه پرداخت.
محمد حسين دهقان دهنوي گفت: اين شركت در زمينه پژوهش و توسعه موفق به ثبت هشت اختراع با تاييد وزارت نيرو و سازمان پژوهش هاي علمي و صنعتي كشور شده كه يكي ازاين محصولات شيرآلات آب سرد كني ني دار است.
وي ادامه داد: با استفاده از اين شيرآلات هيچ گونه اسرافي در مصرف آب صورت نميگيرد و با كاهش بسيار زياد حجم زباله به حفظ محيط زيست نيز كمك فراواني ميكند.
همچنين در پنجمين جلسه كارگروه تخصصي آمايش، محيط زيست و توسعه پايدار استان اقدامات و برنامه هاي توسعه شبكه هاي تصفيه فاضلاب در سطح استان بررسي و نقطه نظرات اعضاء كارگروه در اين زمينه ارائه گرديد.

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات