لزوم عبور از کنکورزدگی و حرکت به سوی پرورش نیروهای تحصیل کرده متناسب با ظرفیت های استان

استاندار یزد با بیان اینکه صدر نشینی کنکور از این زاویه که نشان دهنده ظرفیت ها و توانمندی های معلمین استان است جای افتخار دارد، افزود: با اینحال این صدرنشینی آسیب هایی داشته که نمی‌توان به سادگی از آن عبور کرد و به همین دلیل باید کنکورزدگی عبور کرده و به سوی پرورش نیروهای تحصیل کرده متناسب با ظرفیت های استان حرکت کنیم.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، «محمد علی طالبی» در نشست با نمایندگان اقشار مختلف معلمین استان که به منظور گفتگو و هم اندیشی در خصوص مسائل و چالش های  معلمین، در سالن کوثر استانداری برگزار شد، با بیان اینکه معلمین استان یزد یکی از پیشتازان آموزش های از راه دور در کشور بودند، افزود: معلمین ایثارگرانه و داوطلبانه قبل از اعلام رسمی برای ارائه آموزش از راه دور از سوی دولت، آموزش مجازی به دانش آموزان را در دستور کار خود قرار دادند.
استاندار با اشاره به ظهور ظرفیت های خوب در زمینه آموزش های مجازی استان عنوان کرد: در پوشش اینترنت و زیرساخت های ارتباطی از استان های برتر کشور هستیم و در نتیجه می‌توانیم در زمینه آموزش های مجازی جزو استان های برتر کشور باشیم.
وی با اشاره به نامشخص بودن زمان پایان بیماری کرونا عنوان کرد: کرونا تمام نشده و باید برای این بیماری در سال آینده تحصیلی و احتمال برگزاری کلاس ها به صورت مجازی، برنامه داشته باشیم
دکتر طالبی با بیان اینکه در جلسات خود با نمایندگان جدید استان در مجلس شورای اسلامی، بر لزوم اصلاح و تصویب قوانین مورد نیاز برای رفع مشکلات بخش های مختلف جامعه تاکید شده و مقرر شد این موارد احصا و برای پیگیری در اختیار نمایندگان مجلس قرار گیرد، افزود: یکی از اولویت های مهم برای اصلاح قوانین، توجه به نیازهای فرهنگیان است که پیگیر آنها خواهیم بود.
وی اشاره به وجود قوانین خوبی برای حمایت از فرهنگیان گفت: یکی از بزرگترین مشکلات عدم اجرای این قوانین است.
طالبی با بیان اینکه صدر نشینی کنکور از این زاویه که نشان دهنده ظرفیت ها و توانمندی های معلمین استان است جای افتخار دارد، افزود: با اینحال این صدرنشینی آسیب هایی داشته که نمی‌توان به سادگی از آن عبور کرد.
وی افزود: استان بهره برداری مناسبی از صدر نشینی کنکور نداشته و به همین دلیل باید به جای کنکور زدگی به دنبال آموزش سبک زندگی به دانش آموزان و ارائه آموزش های مورد نیاز استان برویم تا شاهد به کارگیری افراد بومی در مشاغل صنعتی باشیم.
استاندار با تاکید بر لزوم تربیت نیروی تحصیل کرده آماده به کار متناسب با ظرفیت های استان در هنرستان ها گفت: در حال حاضر توجه به هنرستان ها جدی شده و برای ساخت هنرستان های جدید و همچنین تهیه ماشین آلات آموزشی مورد نیاز هنرستان ها اقداماتی در دست انجام است
وی در بخشی دیگر از سخنان خود با بیان اینکه متاسفانه توجه لازم به معلمین حمایتی در سطح کشور صورت نگرفته است، عنوان کرد: این در حالی است که ما در استان تمام تلاش خود را برای انتقال چالش های این معلمین به مرکز داشته ایم و عدم حمایت از آنها نشان دهنده برخی ناکارآمدی ها در سیستم آموزش و پرورش کشور است.
طالبی با اشاره به لزوم فراهم سازی زیرساخت ها برای تامین مسکن فرهنگیان گفت: در قالب طرح مسکن ملی پیگیر خانه دار کردن فرهنگیان هستیم.
وی با اشاره به اختلاف حقوق قابل توجه بازنشستگان آموزش و پرورش با شاغلین این سازمان عنوان کرد: این موضوع را با کمک نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی پیگیری خواهیم کرد.
استاندار با تاکید بر لزوم بهره گیری از نظرات معلمین در استان عنوان کرد: شورای دائمی ای برای همفکری با فرهنگیان استان تشکیل می‌دهیم تا ساز و کاری برای همفکری مستمر با فرهنگیان داشته باشیم.
طالبی با بیان اینکه حمایت استان از تشکل ها و سازمان مردم نهاد یکی از سیاست های مهم استان است، افزود: از تشکل های معلمی نیز حمایت می کنیم و فعالیت ها و اقدامات تشکل های معلمین استان بسیار مفید بوده است.
استاندار با اشاره به درخواست های تشکل های معلمی برای حضور در شورای تعاون آموزش و پرورش گفت: پیگیر حضور نماینده معلمین در شورای تعاون آموزش‌وپرورش خواهیم بود.
وی در انتها خاطر نشان کرد: از معلمین انتظار داریم در درک شرایط و واقعیت های کشور و انتقال آن به جامعه پیشتاز باشند.

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات