استاندار یزد مطرح كرد:

لزوم مشخص شدن پهنه‌های سرمایه‌گذاری در استان يزد

استاندار يزد مشخص شدن پهنه‌های گوناگون سرمایه‌گذاری در استان يزد را ضروری دانست و ابراز امیدواری کرد تا با اقدامات مرکز خدمات سرمایه‌گذاری، روند جذب سرمایه‌گذاران سرعت بیشتری پیدا کند.
 به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، روز سه‌شنبه 10 آذرماه دومين جلسه هماهنگي مركز خدمات سرمایه‌گذاری استان يزد با حضور استاندار يزد، معاون هماهنگي امور عمراني استاندار يزد، سرپرست معاونت هماهنگي امور اقتصادي و توسعه منطقه‌ای استانداري و اعضاي اين مركز در سالن زنده‌یاد حميديا برگزار شد.
استاندار يزد در اين جلسه ضمن تسليت به مناسبت اربعين حسيني و ايام عزاداري دهه آخر ماه صفر بابیان ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری استان افزود: استان يزد ازنظر معدن، فولاد، نساجي، كاشي و سراميك رتبه‌های مطلوبي در كشور دارد و ضروري است از اين ظرفیت‌ها استفاده شود.
«سید محمد ميرمحمدي» مهارت و تخصص نيروهاي استان يزد را قابل‌توجه دانست و تأكيد كرد: استان يزد ازنظر انرژي خورشيدي به بهشت اين حوزه معروف است و اقدامات خوبي نيز در اين زمينه با مشاركت سرمایه‌گذاران صورت گرفته است.
وي آرامش و امنيت يزد را برای سرمایه‌گذاری مثال‌زدنی دانست و تصريح كرد: تلاش همه مسئولان استان در عرصه سرمایه‌گذاری اين است كه با تقويت زیرساخت‌ها، ظرفیت‌های بالقوه استان در این حوزه به بالفعل تبديل شود.
ميرمحمدي زیرساخت‌های مرتبط با امور برق، راه، گاز و زمين را در استان يزد مطلوب دانست و خاطرنشان ساخت: تنها محدوديت استان يزد در زمينه آب است كه با توجه گسترش فناوری‌های نوین و وجود صنايع كم آب خواه با همين منابع كم و تدبير بيشتر برنامه‌های استان روبه‌جلو است.
عالی‌ترین مقام اجرايي استان يزد در بخش ديگري از سخنانش قوانين و مقررات هر كشوري را پشتوانه سرمایه‌گذاری آن كشور دانست و اذعان داشت: سرعت بخشيدن به امور سرمایه‌گذار يكي از وظايف اصلي مركز خدمات سرمایه‌گذاری است تا پیچ‌وخم‌های كار را برداشته شود و پشتيباني لازم از سرمایه‌گذار صورت گیرد.
وي ادامه داد: ارائه تسهيلات بانکی یکی ديگر از موضوعاتي است كه نياز هر سرمایه‌گذار و مباحث سرمایه‌گذاری است و بايد در اين زمينه مشوق‌های لازم ديده شود و سرعت سيستم بانكي نيز افزايش يابد.
استاندار بابیان اينكه بانک‌ها ملزم به شناخت سرمایه‌گذار واقعي هستند تأكيد كرد: اگر در ابتداي مسير تشخيص درست صورت گيرد، مواردي نظير بدهی‌های معوق و مسائل و مشكلاتي ازاین‌دست كمتر ديده خواهد شد و سيستم بانکی دچار مشكل نمی‌شود.
ميرمحمدي بابیان اينكه در قانون جامع مالياتي نيز مشوق‌های مطلوبي دیده‌شده است اظهار داشت: انتظار اين است كه در پساتحريم فرصت‌های بيشتري در امر سرمایه‌گذاری مطرح شود و شاهد ايجاد ظرفیت‌های بيشتري باشيم.
استاندار يزد در پایان بحث‌های زیست‌محیطی را در امر سرمایه‌گذاری مهم دانست و تصريح كرد: در حال حاضر این مباحث تعيين تكليف شده و سرمایه‌گذار از قبل در جريان امور قرار می‌گیرد.
گفتنی است در ابتدای این جلسه اعضا مرکز خدمات سرمایه‌گذاری استان به بیان نظرات خود پرداختند.
 

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات