معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار يزد تأكيد كرد:

لزوم معرفي شخصیت‌های علمي، ادبي و فرهنگي استان به جامعه و نسل جوان

معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار يزد گفت: شخصیت‌های علمي، ادبي، فرهنگي و هنري بسياري در استان يزد حضور دارند كه در سطح كشور و منطقه مطرح هستند و ضروري است اين چهره‌ها را به مردم و نسل جوان معرفي کنیم.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، دوشنبه 18 آبان ماه جلسه نقد كتاب "شازده حمام " با حضور ‹‹محمدحسين پاپلي يزدي›› نويسنده اين كتاب در سالن همایش‌های حضرت باقرالعلوم (ع) يزد برگزار شد.
معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار ضمن ابراز خرسندي از استقبال فراواني كه براي اين جلسه نقد كتاب صورت گرفته است اظهار داشت: برگزاري و تداوم چنين جلساتي می‌تواند علاقه‌مندی مردم استان به حوزه كتاب و کتاب‌خوانی را افزايش دهد.
«محمدعلي طالبي» ادامه داد: با برگزاري اين جلسات می‌توانیم زمينه و انگیزه‌ای فراهم كنيم كه در آينده شاهد ظهور چهره‌های علمي، ادبي و فرهنگي قوي در سطح استان و كشور باشيم.
وي افزود: شايسته است تک‌ستاره‌های ارزشمندي مانند دكتر پاپلي يزدي در آسمان فرهنگ، علم و ادب استان يزد آن‌قدر تكثير شوند كه شاهد حضور نويسندگان و عالمان متعهدي در اين ديار باشيم تا از نام و آوازه يزد در سطح ملي و جهاني دفاع نمايند.
طالبي با ذكر خاطره‌ای كتاب شازده حمام را كتابي برجسته در حوزه‌های مختلف دانست و تصريح كرد: شايد در نگاه اول تصور كنيم كه اين كتاب يك كتاب داستاني و ادبي به‌تنهایی است اما كتاب "شازده حمام " در حوزه‌های مختلف توسعه اقتصادي و اجتماعي ايران حرفه‌ای زيادي براي گفتن دارد و توانسته در سطح كشور، در جوامع، فرهنگ‌ها و زبان‌هایی مختلف موفقیت‌های خوبي به دست آورد.
مديركل دفتر امور بانوان و خانواده استانداري نيز در اين جلسه با تحليل محتوي يكي از داستان‌های كتاب شازده حمام به نقش‌آفرینی اجتماعي و سياسي زنان در اين كتاب اشاره كرد.
‹‹فخرالسادات خامسي هامانه›› اظهار داشت: دكتر پاپلي يزدي در كتاب شازده حمام به‌خوبی و هنرمندانه از گويش يزدي كه از شیرین‌ترین گویش‌های ايراني است براي جذب مخاطب استفاده كرده است كه البته شايسته بود برخي ديگر از واژگان اصيل يزدي نيز در اين كتاب مورداستفاده قرار گيرد.
در ابتداي اين جلسه نقد مديركل دفتر امور اجتماعی و فرهنگي استانداري با تقدير از نهاد کتابخانه‌های عمومي استان براي برگزاري اين جلسه گفت: كتاب شازده حمام مردم را به كتاب خواندن دعوت می‌کند و يك فراخوان عمومي براي کتاب‌خوانی است.
‹‹مجيد جواديان زاده ›› افزود: علاقه نسل جوان به اين كتاب نشان‌دهنده تأثيرگذاري كتاب "شازده حمام " در جامعه است و اينكه فرهنگ و هويت یزدی‌ها در اين مجموعه به‌خوبی نگارش شده است.
در ادامه اين جلسه محمدحسين پاپلي يزدي نويسنده كتاب شازده حمام توضيحاتي درباره زمان و مكان نگارش اين كتاب ارائه داد و خاطراتي از داستان‌های مختلف اين مجموعه كتاب بيان نمود.
گفتنی است در پایان این مراسم از تلاش های پاپلی یزدی در عرصه ادبیات و فرهنگ استان و کشور تقدیر شد.
محمدحسين پاپلي يزدي جغرافيدان و محقق و نويسنده برجسته ايراني است كه در يزد زاده شده است.
 

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات