استاندار يزد تأكيد كرد:

لزوم همگاني كردن ورزش از طريق محلات

استاندار یزد در نشست شورای عالی ورزش استان اظهار داشت: ضروری است همگاني كردن ورزش از طريق محلات انجام شود و براي تحقق يافتن اين مهم لازم است کمیته‌های ورزشي در محلات ايجاد شود.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری يزد؛ شامگاه دوشنبه 16 فروردین‌ماه نشست مشترك وزير ورزش و جوانان، استاندار يزد، معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار و مديركل حوزه استاندار با اعضاي شوراي عالي ورزش و رؤساي ادارات ورزش و جوانان استان، رؤسا و نايبان رئيس هیئت‌های ورزشي و نمايندگان سازمان‌های مردم‌نهاد استان در تالار انديشه استانداري يزد برگزار شد.


جوانان اصلی‌ترین سرمايه كشور هستند


«سید محمد ميرمحمدي» در اين جلسه گفت: اصلی‌ترین سرمايه نظام و كشور جوانان هستند و اگر اين جوانان بتوانند در فضاي بالندگي، پيشرفت، سازندگي و ترقي قرار گيرند بزرگ‌ترین جايگاه و منزلت را می‌توانند براي كشور رقم زنند.
عالی‌ترین مقام اجرايي استان بابیان اينكه اين رسالت سنگين توجه به امور جوانان بر عهده وزارت ورزش و جوانان است اظهار داشت: امور جوانان نبايد در سايه مسائل ورزشي كه عمدتاً مباحث مربوط به ورزش قهرماني است گم و مورد غفلت واقع شود.
وي ادامه داد: ايران اسلامي بايد جامعه‌ای سالم، شاداب، پويا و بانشاط باشد و يكي از ابزارهاي اين جامعه، بحث توجه به ورزش‌های همگاني است.
ميرمحمدي افزود: ما به روش درمان با داروهاي شيميايي عادت کرده‌ایم و تا با بيماري مواجه می‌شویم به پزشك مراجعه و تلاش می‌کنیم خودمان را با دارو معالجه نماییم درصورتی‌که درمان بسياري از بیماری‌ها به‌وسیله ورزش انجام می‌شود.


قهرمانان ورزشي نماد اخلاق حسنه اسلامي هستند


استاندار يزد خاطرنشان كرد: در حوزه ورزش قهرماني بايد به اين نكته مهم توجه كنيم كه وقتي ورزشكاران ملي ما در سطوح مختلف قهرمان می‌شوند، بازتاب‌دهنده فرهنگ، منش، اخلاق حسنه اسلامي و ویژگی‌های شخصيت ديني هستند.
وي افزود: ما با چهره‌های ورزشي خودمان، فرهنگ ديني، اسلامي و ملي را به جهانيان معرفي می‌کنیم زيرا قهرمانان ملي ما سنبل افكار عمومي هستند و مردم را در سراسر جهان تحت تأثير خود قرار می‌دهند.


توجه به ورزش محلات در استان يزد


عالی‌ترین مقام اجرايي استان موفقيت يزد در رشته‌های شمشيربازي، دوچرخه‌سواری و فوتبال ساحلي را قابل‌توجه دانست و تصريح كرد: استان يزد توانسته در سال‌های اخير در اين رشته‌ها به‌خوبی نقش‌آفرینی كند و در سطح ملي و بین‌المللی افتخارآفرين باشد.
ميرمحمدي نگاه مسئولان استان به حوزه ورزش را توسعه ورزش همگاني در اقشار مختلف مردم عنوان كرد و ادامه داد: توسعه ورزش همگاني نيازمند تجهيزات و اعتباراتي است كه بايد تأمين شود و ما نيز حمایت‌های لازم را در اين زمينه انجام خواهيم داد.
استاندار يزد افزود: همگاني كردن ورزش بايد از طريق محلات انجام شود و براي تحقق يافتن اين مهم لازم است کمیته‌های ورزشي در رشته‌های مختلف در محله‌های يزد ايجاد شود.


40 درصد از ورزشكاران استان بانوان هستند


ميرمحمدي اظهار داشت: خوشبختانه در استان يزد ورزشكاران دختر و زن استان در حجم 40 درصدي حضور دارند و نشان می‌دهند كه به ورزش حرفه‌ای و قهرماني نيز اشتياق و توجه دارند.
عالی‌ترین مقام اجرايي استان خاطرنشان كرد: بانوان در پرورش همسران، فرزندان و نوجوانان و جوانان سالم نقش بسيار مهمي دارند و اگر آن‌ها بانشاط و شاداب فعاليت كنند، فرزندان و همسران نيز از اين روحيه تأثير می‌پذیرند و درمجموع جامعه‌ای سالم و شاداب خواهيم داشت.


مردم در انتخابات و سفر رئیس‌جمهوری هوشمندانه عمل کردند


وی در بخش دیگری از سخنانش بابیان اينكه انتخابات پنجمين دوره مجلس خبرگان رهبري و دهمين دوره مجلس شوراي اسلامي با حضور حداكثري و مشاركت 74 درصدي مردم استان سالم، باشكوه و قانونمند برگزار شد اظهار داشت: مردم با اين حضور پرشور خود كه حاوي پیام‌های فراواني بود نشان دادند كه چقدر به مسئولان نظام و استان اعتماد دارند.
میرمحمدی ادامه داد: در سفر ریاست‌جمهور به استان يزد نيز مردم بسيار هوشمندانه و با شادابي و نشاط بی‌نظیری از رئیس‌جمهوری اسلامي ايران و كاروان تدبير و اميد استقبال كردند به‌طوری‌که در طول مسير از فرودگاه بین‌المللی آيت ا... شهيد صدوقي (ره) تا ميدان امیر چخماق يزد «حجت‌الاسلام‌والمسلمین روحاني» در خودرو حامل رئیس‌جمهور ايستاده به احساسات پرشور مردم پاسخ دادند و مردم استان نمايش زيبايي از فهم، درك، آگاهي، عشق و علاقه به‌نظام جمهوري اسلامي ايران و مسئولان آن را به نمايش گذاشتند.
وي افزود: اين وظيفه همه ما را سنگین‌تر می‌کند كه بايد قدرشناس محبت‌های مردم باشيم و در پاسخ به اين اعتماد صادقانه‌ترین خدمات را به آن‌ها داشته باشيم و صميمانه به ملت ايران خدمت‌رسانی كنيم.
در اين جلسه رؤساي هیئت‌های ورزشي استان به ارائه مسائل و مشكلات هیئت‌های تحت نظارت خود پرداختند و خواستار حمايت وزارت ورزش و جوانان از ورزش استان شدند.
گفتني است در پايان اين نشست تنديس ورزش زورخانه‌ای و پهلواني استان و پيراهن تيم واليبال آرمان اردكان به‌عنوان حامي محیط‌زیست و پرنده درخطر انقراض «هوبره» توسط استاندار يزد به وزير ورزش و جوانان اهدا شد.
 

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات