معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار یزد:

مؤلفه‌های تأثیرگذار در توسعه علم و فناوری شناسایی شود

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار یزد بابیان اینکه لازم است آرمان‌ها و اهداف انقلاب را در طرح‌های و برنامه‌های خود در نظر داشته باشیم؛ تصریح کرد: مدیران باید مؤلفه‌های تأثیرگذار توسعه علم و فناوری را شناسایی کنند و اقدامات لازم را صورت دهند.

به گزارش روابط عمومی استانداری یزد، «علی زینی وند» در نشست مشترک با مسئولان سازمان عامل منطقه ویژه علم و فناوری استان یزد اظهار داشت: هرکجا دولت حضورداشته باشد و تصمیم گیر اصلی به‌عنوان متصدی‌ باشد، توسعه و سرمایه‌گذاری با مشکل روبرو خواهد شد.
وی بابیان اینکه باید فعالیت‌هایمان کمتر رویکرد دولتی داشته باشد و بیشتر به بخش خصوصی توجه شود؛ ادامه داد: مطلوب است دولت در فرایندی به روند تسهیلگری امور اقتصادی توجه کند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار یزد بابیان اینکه برای اینکه قطب نخست علم و فناوری باشیم لازم است تا به توسعه زیرساخت‌ها توجه شود؛ اضافه کرد: باید برای تحقق این هدف، دیدگاه‌ها را تغییر دهیم و راه را برای مشارکت بخش خصوصی بازکنیم.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر اینکه پای دولت باید از اقتصاد کوتاه شود تا بخش خصوصی حضور پررنگ‌تری در حوزه اقتصاد داشته باشد؛ اظهار داشت: بخشی از زیرساخت‌ها را باید در پروسه سه‌ساله تعریف و تکمیل کرد و با هدف‌گذاری دقیق نسبت به تکمیل و توسعه منطقه ویژه با رویکردی که وجود دارد، اقدام شود.
زینی وند با اشاره به اینکه اهداف بلند و متنوع اگر نتواند نتیجه‌بخش باشد اعتماد سرمایه‌گذار را نیز کم می‌کند؛ عنوان کرد: علم و فناوری رسالتی فراتر از کسب درآمد دارد.
وی بابیان اینکه ساختارهای جمهوری اسلامی با بسیاری از کشورها متفاوت است و باید آرمان‌ها و اهداف انقلاب را در برنامه‌ها و طرح‌های خود در نظر داشته باشیم؛ تصریح کرد: مدیران باید مؤلفه‌های تأثیرگذار را شناسایی کنند و بر اساس ساختاری که وجود دارد برای توسعه علم و فناوری اقدام کنند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار یزد با اشاره به اینکه بحث اکوسیستم را نیز باید در این مهم موردتوجه قرارداد؛ عنوان کرد: باید روند کار را نیز اندکی تسریع بخشید و با توجه به تورم قوانینی که وجود دارد به‌عنوان یک فرصت برای توسعه اقدام کرد.
وی با تأکید بر اینکه تورم قوانین باوجود مشکلاتی که دارد در مواردی نیز ظرفیت خوبی برای پیشبرد امور است؛ اضافه کرد: برای حل مشکلات نیز مواردی که در اختیار استان باشد قطعاً حمایت خواهیم کرد و با توجه به تعامل خوبی که در مجموعه مدیریت استان حاکم است می‌توان برای حل مشکلات اقدام کرد و روند کار را سرعت بخشید.
زینی وند بابیان اینکه پیچیدگی‌های زیادی پیش روی کار در حوزه اقتصادی است؛ عنوان کرد: روند کار به این شکل باقی نخواهند ماند و به‌زودی روند خوبی برای حل مشکلات شکل خواهد گرفت.
وی همچنین با اشاره به اینکه فعالیت‌های اولویت‌دار استان در حوزه اشتغال با کمک مرکز خدمات سرمایه‌گذاری احصا شده است؛ تصریح کرد: فضای خوبی بر استان حاکم است و تلاش داریم سرمایه‌گذاران را در استان جذب کنیم و متقاعد کنیم تا در استان سرمایه‌گذاری کنند لذا در این زمینه نیز اگر طرح و برنامه‌ای باشد موردحمایت خواهد بود.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار یزد بیان داشت: مسائل و مشکلات را به‌صورت مکتوب ارائه کنید تا درروند کار اگر خللی وجود دارد با تعامل و در چارچوب قوانین حل‌وفصل شود.
 

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات