وزير تعاون،كار و رفاه اجتماعي تاکید کرد:

مبارزه با فساد در دولت تدبیر و امید هرگز پایان نخواهد داشت/ عمق استراتژيك دولت تدبیر و امید دوستي ديرين رئيس جمهوری با مقام معظم رهبري است

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در یازدهمین جشنواره تعاونی های برتر استان یزد با اشاره به اینکه تعاون داروی بی بدیل جامعه امروز است گفت: افتخار می کنیم كه در دولت تدبیر و امید 11 ميليون كارگر غير رسمي حاشيه نشين شهري كه هيچ پناهي نداشتند را بيمه رایگان و 1000 تخت بيمارستاني تامین اجتماعی اضافه کردیم.

به گزارش اداره‌كل روابط عمومي استانداري يزد، چهارشنبه شب 17 شهريورماه یازدهمین جشنواره تعاوني‌هاي برتر با حضور وزير تعاون،كار و رفاه اجتماعي، استاندار يزد، معاون تعاون وزير،مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی و هیئت همراه، نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری، مدیرکل حوزه استاندار، فرمانداران یزد و مهریز، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مدیران و تعاونگران استان در بوستان ولايت یزد برگزار شد.
وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي در اين جشنواره گفت: استان يزد رو به رشد و پيشرفت است كه با تركيب و توانمندي سرمايه گذاري، تشكلات و فضاي همسوئي كه در استان وجود دارد اتفاقات خوبي رقم خواهد خورد زيرا زمانيكه تركيب خوب به وجود آيد كانون تحول نيز در استان ايجاد مي شود.
«علي ربيعي» ادامه داد: با توجه به يك دستي اهدافي كه در استان يزد وجود دارد اميدواريم تجربه ها و موفقيت‌هاي بهتري را در آيندۀ نزديك شاهد باشيم.
ربيعي خاطر نشان كرد: من ابتدا به عنوان كارگر كارخانه فعالیت و در خانواده كارگري زندگي كرده ام ، سپس تشكل كارگري را به وجود آورده ام و با دوستانم در هيئت دولت خدا را شاكريم در مقعطي حساس از كشور كه احساس نياز بود مسئوليت گرفته و اميدواريم بتوانيم اقدامات موثري را پيش بريم.
وي افزود: نشانۀ مردم دوستي چيزي است كه ما خود را با آن مي شناسيم و معتقدم يكي از بيماري هاي دولت‌ها عوض شدن جاي خادم و مخدوم است و در اين دولت هيچگاه به دنبال اين جابه جايي نبوديم و اميدواريم تا آخر  طبق منشور دولت تدبیر و امید خادم ملت باقي بمانيم.


شهید رجائی متخلق به اخلاق الهی بود


وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي با توجه به سپری شدن هفته دولت گفت: شهیدرجائي مثل همه مردم بود و من فكر مي كنم اين بهترين تعريف براي رجائي است و همه با شهید رجائي احساس فاميلي، دوستي و خويشاوندي مي كنند.
ربيعي ادامه داد: حتي نسلي كه رجائي را نديده است حس مي كند سال ها اين آدم را مي شناسد،شهید رجائي اخلاق را مراعات مي كرد و در مقابل توهين ها متخلق به اخلاق الهي بود.
وي افزود: شهید رجائي اگر امروز زنده بود حتما يك نماد تعاونگري هم بود چون فلسفه زندگي وی بر اساس تعاون و در نهايت او يك تعاونگر بزرگ اجتماعي بود كه با نوعي تعاون در اندازه هاي بزرگ ملي مشي و زندگي كرد.


باور روح بزرگ تعاوني به عنوان روش زندگي در ايران امروز


عالي ترين مقام وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعي بیان کرد: تعاوني ها نه تنها يك واحد توليدي،اقتصادي و خدماتي هستند بلكه نوعي شكل زندگي اجتماعي و فرهنگ ارتباط مردم با يكديگر مي باشند.
ربيعي گفت: تعاوني نوعي شيوه زندگي و حيات اجتماعي جامعه است و مسئله بزرگ امروز مردم ايران و ميراث تلخ به جا مانده از رفتارهاي غلط سال هاي نه چندان دور بين مردم فاصله انداخت و امروز بيش از هر زمان ديگر به كنار هم بودن نياز داريم.
وي ادامه داد: گاهي رفتارهاي غلط اجتماعي در جامعه مشاهده مي كرديم كه نمي دانستيم چه الگويي را براي فرزندانمان در اجتماع معرفي كنيم و ما امروز براي حل اين موضوعات به تعاون ذهني به معناي كمك كردن ، اعتماد و عشق به هم نوع  نياز داريم.
وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي افزود: تعاون مي تواند خاصيت  همراهي و همدلي اجتماعي را به همراه بياورد كه ما معتقديم تركيب الگوي شخصيت شهيد رجائي ، تعاون ، دولت و شركاي اجتماعي موضوعي است كه امروز نياز داريم آن را رجائي وار دنبال كنيم.
ربيعي بيان كرد: دولت تدبیر و امید دولتي فروتن است و فروتني به اين معناست كه شركاي اجتماعي ما چيزهاي زيادي دارند كه مي توانند به ما كمك كنند و ما بدون كمك يكديگر نمي توانيم مسيرهاي پر پيچ و خم را ادامه دهيم.


کاهش شاخص های رفاه  در دولت قبل


وزير تعاون كار و رفاه اجتماعي گفت: قصه ها و غصۀ اقتصادي جامعه متعلق به زمان دوري نيست و زماني مشغول به فعاليت شديم كه شاخص هاي فقر روز به روز وضعيت بدتري داشت و افراد با يك بيماري نه تنها یک صدك بلكه دهك آن ها تغیير و گاه دو تا سه دهك پائين تر فرو مي افتادند.
وی خاطرنشان کرد: دولت تدبير و اميد در زماني كه اقتصاد كشور كوچك شده بود وارد ميدان شد، متاسفانه دوره اي داريم كه شاخص هاي رفاه پائين مي آيد  و درست ما در نقطه عطف ريزش نيروي كار و تعطيلي ها مشغول فعاليت شديم.
ربیعی ادامه داد: كسري رشد و توليدگران ناتوان كه حتي شرايط بين المللي اجازه ورود يك دستگاه را به آن ها نمي داد و حتي تحركات كوچك به قيمت گزافي براي ما تمام مي شد و فساد نيز بسيار رايج بود از جمله ویژگی‌هایی بود که در شروع به کار دولت تدبیر و امید با آن روبه رو شدیم.
عالی ترین مقام وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: مجموعه فسادهايي كه امروز در صندوق هاي بازنشستگي داريم  با آن ها برخورد مي كنيم  بخشي از آن براي فروش محصولات نفت و پتروشيمي دولت گذشته بوده است كه در شرایط تحريم دلال هايي منابع نفتي را بردند و امروز براي نقد کردن آن با مصيبت‌هاي فراواني داريم ساماندهي آن ها را دنبال مي كنيم.
وی گفت: در آغاز دولت تدبیر و امید ما با اخلاق اجتماعي و عمومي  آسيب ديده حتي در اقشار بالاي جامعه مواجه بوديم و  دولت با سياست هايي كه داشت در حال شكوفايي است و شاهد اجرايي شدن برنامه هاي دولت یازدهم هستيم.


افتتاح طرح ها و پروژه هایی با سرمایه گذاری بیش از 110 میلیارد تومان


ربیعی با اشاره به سفر امروز خود به استان يزد خاطرنشان کرد: امروز بيش از 110 ميليارد تومان طرح و 200 شغل در حال حاضر  افتتاح كرديم  كه شغل هاي تبعي زياد ديگري نيز به همراه خواهند داشت و موارد اين چنيني همه علامت پيشرفت و توسعه است.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: طبق گزارش های ارائه شده خوشبختانه در استان یزد 13 درصد حمل و نقل كاشي و سراميك نسبت به قبل افزايش و حمل و نقل صنعتي نیز 8 درصد افزايش داشته است و در بحث گردشگري نسبت به مشابه سال گذشته سه برابر افزايش داشته ايم.
وی افزود: با همه این موفقیت ها دوباره عده اي هستند كه  خواهند گفت هيچ، و هر كار انجام دهيم آن ها نخواهند ديد و آن ها هيچ را مي خواهند تكرار كنند و ما مي خواهيم بگوئيم آني كه هيچ است نا اميدي است.
ربیعی بیان کرد: ما با اميد به آينده و با در كنار هم قرار گرفتن كارهاي بزرگ را دنبال خواهيم كرد و دولت تدبیر و امید در مبارزه با فقر و رونق اقتصاد برنامه هاي منسجمي را دنبال مي كند.
عالی ترین مقام وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: ما مي دانيم مردم سخت زندگي مي كنند و زشت ترين دروغ در جامعه دروغگويي به فقیران است و  آگاه هستیم زندگي كارگران و بازنشستگان سخت است اما سياست پيش دادن مزد به تورم و كاستن تورم و افزايش مزد را به مرور پيش مي بريم.


دولت تدبیر و امید، دولت کاریکاتوری نیست


ربیعی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: متاسفانه تخریب گران دولت در سه موضوع دولت تدبیر و امید را هدف قرار داده اند، يكی حقوق هاي غيرعادلانه كه از سنت هاي نهادینۀ غلط قبل از دولت یازدهم بوده است و در حال به پايان رساندن آن هستیم که به عنوان عضو شوراي حقوق و دستمزد کشور اعلام مي كنم مبارزه با فساد در اين دولت هرگز پايان نخواهد داشت.
وی ادامه داد: دولت تدبیر و امید، دولت كاريكاتوري نيست كه بگوييم ما كاريكاتور اين آدم ها هستيم، دولت با عقلانيت و سختكوشي در كنار محرومان جامعه قرار دارد و مي خواهد كاري براي آن ها انجام دهد.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: نقطه قوت ديگر دولت پويش هاي اقتصادي است كه در حال راه اندازي است و در ستاد انتخاباتي و مناظره ها،حجت الاسلام و المسلمین روحاني گفت: «چرا كارخانه پارس الكتريك شده است لانه كبوتر؟» و چند ماه پيش اين موضوع مورد نقد تخریب گران دولت قرار گرفت که این کارخانه تعطیل شده است.
ربیعی خاطرنشان کرد: ما در سال گذشته 630 هزار شغل جدیدرا تجربه كرديم و امسال هم با همين شرايط و منحني كه جلو می رویم باز آمار خوبي از اشتغال را تجربه خواهيم كرد.
وی با اشاره به حمایت های مقام معظم رهبری از دولت یازدهم گفت: از همه رویکردها مهم تر نزديكي دولت به مقام معظم رهبري است، عمق استراتژيك دولت تدبیر و امید دوستي ديرين رئيس جمهوری با مقام معظم رهبري است و اين دولت فرمايشات ايشان را باور دارد و اين نقطه قوت دولت است.
وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی در پایان سخنان خود گفت: ما در كنار هم كارهاي بزرگي انجام خواهيم داد و يك تعاوني بزرگ در ايران از كنار هم بودن خواهيم ساخت و به اندازه توان، وجودمان را براي بهبود زندگي مردم و كم كردن ناراحتي و رنج آن ها به كار می گیریم.
گفتنی است در پایان این مراسم با اهدا تندیس، لوح تقدیر و هدایایی از24 تعاونی‌ برتر در یازدهمین جشنواره تعاونی های  برتر استان یزد تجلیل شد.
 

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات