استاندار یزد:

محیط‌های آموزشی به سمت پویایی حرکت کند / لزوم صیانت از حریم اخلاق در جامعه

«محمود زمانی قمی» در نشست شورای آموزش و پروش بابیان اینکه باید به آموزش توجه داشت و همه موارد درگرو آموزش است؛ اظهار داشت: نگاه‌ها باید به محیط‌های آموزشی تغییر کند و طوری باشد که جامعه‌ای پویا و بالنده داشته باشیم.

به گزارش روابط عمومی استانداری یزد، عصر روز شنبه 16 دی‌ماه؛ نشست شورای آموزش و پروش استان یزد با حضور استاندار یزد، معاون وزیر و رئیس سازمان مدارس غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی و خانواده، معاونین استاندار، فرمانداران و جمعی از اعضای این شورا در تالار اندیشه استانداری یزد برگزار شد.
«محمود زمانی قمی» در این نشست بابیان اینکه باید به آموزش توجه داشت و همه‌چیز درگرو آموزش است؛ اظهار داشت: نگاه‌ها باید به محیط‌های آموزشی تغییر کند و طوری باشد که جامعه‌ای پویا و بالنده داشته باشیم.
وی بابیان اینکه آن چیزی که کم به آن توجه می‌شود، کمرنگ شدن اخلاق در جامعه است که باید در آموزش‌وپرورش هم به آن توجه شود؛ ادامه داد: اگر از حریم اخلاق صیانت کنیم بسیاری از مشکلات در حوزه سیاست و سطح جامعه کاهش پیدا می‌کند.
استاندار یزد در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه در جلسات بیش‌ازحد تمجید می‌شود و گاهی با عبور از مرزهای تمجید به تملق می‌رسیم؛ بیان داشت: در دین مبین و در فرهنگ پرافتخار ایرانی، فرهنگ سپاس و تشکر را باید پاس بداریم اما توجه داشته باشیم که هر نکته‌ای حدومرزی دارد.
وی بابیان اینکه هیچ واژه‌ای را جز استاندار برای خود نمی‌پسندم؛ تصریح کرد: نیازی به پسوند و پیشوند ندارد و کاری را که انجام می‌دهم وظیفه خود می‌دانیم و برای گره‌گشایی از کار مردم به این استان آمده‌ام، لذا از تعریف و تمجید و مقدمه بپرهیزید و فقط برای حل مشکل مردم کارکنید.
استاندار یزد با تأکید بر رعایت آموزه‌های دینی در احترام و ادب به دیگران عنوان کرد: عبور از مرزهای تمجید و پیشروی به سمت تملق نوعی تخریب است.
وی همچنین خواستار حذف تشریفات در برنامه‌های اداری و برگزاری نشست‌ها شد و افزود: این نکات را در این جلسه مطرح می‌کنم چراکه حاضرین جلسه به‌عنوان پرورش‌دهنده نسل جدید باید از کودکی نیز به بچه‌ها یاد داد تا این موارد را رعایت کنند و از مواردی که فقط هزینه‌بردار است و بی‌فایده خواهد بود دوری نمایند.
زمانی قمی تصریح کرد: همه ما برای خدمت به مردم آمده‌ایم و باید برای کار کردن تلاش کنیم نه اینکه برای خودنمایی، فعالیت‌ها را تشریفاتی کنیم چراکه تأثیری نخواهد داشت و درست نیست.
 

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات