معاو ن سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار يزد:

مخاطب شناسی و زبان روز مبنای ترویج ارزش های دفاع مقدس قرار گیرد / يكي از بزرگترين ارزشهاي دفاع مقدس كه بايد پاس داشته شود، حضور و مشاركت مردم بود

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد در نشست ستاد استانی سی و ششمین گرامیداشت ارزش های دفاع مقدس و جنگ تحمیلی گفت: برای ماندگاری ارزش های دفاع مقدس باید با زبان نو و مخاطب شناسی فعالیت های جدیدی را بر مبنای فراگیر شدن فرهنگ دفاع مقدس در نسل های آینده به کار ببریم.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی استانداری یزد، صبح روز پنج شنبه 11 شهریور ماه نشست هم اندیشی ستاد استانی سی و ششمین سالروز گرامیداشت ارزش های دفاع مقدس و جنگ تحمیلی و سومین جلسه شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس با حضور طالبي معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار،  و جمع زيادي از مديران استانداري و استان در تالار اندیشه استانداری برگزار شد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار در این نشست با اشاره به اینکه دفاع مقدس رویداد بسیار بزرگ با برکات ارزشمند در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است گفت: دفاع مقدس مربوط به نسل امروز و دیروز نیست و هنر ما این است که بتوانيم  استمرار در برکات دفاع مقدس در جامعه ايجاد کنیم و همواره با یادآوری فرهنگ ایثار و شهادت، این ارزش های بزرگ را پشتوانه مسايل فرهنگی خود قرار دهیم.
«محمدعلی طالبی» ادامه داد: وقتی وارد بحث فرهنگ سیاسی ایران می شویم اکثر نویسندگان و تحلیل گران فرهنگ سیاسی ایران لیستی از مولفه های منفی در فرهنگ سیاسی ایران را ارايه می دهند و دلیل این موضوعات را استبدادزدگی جامعه ایران  می دانند که چندین سال این فرهنگ به صورت مستمر  در آن جاری بوده است.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گفت: گاهی صاحب نظران در مورد فرهنگ ایران مولفه های منفی را ذکر می کنند که با ورود به بطن جامعه آن ها را مشاهده می کینم.
طالبی خاطرنشان کرد: ما دو رویدادبزرگ در تاریخ کشورمان داریم که این مطالعات را نقض می کند، یکی انقلاب اسلامی و دیگری دفاع مقدس است.
وی ادامه داد: وقتی در فرهنگ ایران می گویند مردم مشارکت گریز هستند، ما اوج مشارکت را در انقلاب و دفاع مقدس با حضور مردم مشاهده می کنیم.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گفت: بسیاری از  تحلیگران وقتی به تحلیل دفاع مقدس می رسند ، مشاهده می کنند که در دفاع مقدس آن جریان مستمر که در فرهنگ مردم ایران وجود داشته است دچار دگرگونی شده است.
طالبی بیان کرد:  اگر معتقد به مشارکت  و استمرار رویدادی به این بزرگی هستیم پس در آینده نیز به آن نیاز خواهیم داشت.  دفاع مقدس جلوه اي عالي از مشارکت مردم بوده است.  ما باید این جلوه را برای تمام نسل ها زنده نگه داریم و هيچ زماني نبايد بگذاريم حضور و مشاركت مردم كمرنگ و يا مخدوش گردد.
وی افزود: باید از ارزش های دفاع مقدس مبنا و ظرفیتی بسازیم که تهدیدها را کنار بگذاریم و از این ظرفیت برای ارتقاي فرهنگی و اجتماعی جامعه به خوبی استفاده کنیم.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار تصریح کرد: اینکه بخواهیم برای نسل آینده  برنامه ریزی کنیم باید بدانیم چه ارزش هایی را مي خواهيم تحویل نسل آینده بدهیم و اینک داریم چه فرهنگی را به جامعه معرفي و عرضه مي كنيم؟
طالبي در پایان سخنان خود ابراز اميدواري كرد: با خارج کردن برنامه هاي ارزشي از فضای محدود اداري و تعميم آن در بين مردم و تبديل زبان آن به زبان‌هاي قابل درك براي نسل جوان، همه اين ارزش‌ها را  بتوانيم در دایره ای بازتر به نسل جديد معرفی کنیم.
گفتنی است در این نشست، اعضای ستاد استانی سی و ششمین سالگشت گرامیداشت دفاع مقدس و شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس به ارايه نكته نظرات و پیشنهادهاي خود پرداختند.
 

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات