استاندار يزد:

مديران در جمهوري اسلامي ايران اهل تدبير، انديشه و تلاش هستند

استاندار يزد گفت: مديران در جمهوري اسلامي ايران اهل تدبير، انديشه و تلاش هستند و در راه آباداني كشور حركت مي كنند و در اين راه از همه توانمنديها و تخصص و تعهد لازم بهره مي گيرند.

به گزارش اداره كل روابط عمومي استانداري يزد "سيدمحمد ميرمحمدي" در نشست مديران استانداري كه عصر يكشنبه 16 فروردين ماه با حضور معاونين و مشاورين استاندار، مديران كل ستادي و جمعي از فرمانداران سراسر استان در سالن زنده ياد حميديا برگزار شد ضمن تبريك فرارسيدن سال جديد به همه مديران استان ابراز اميدواري كرد : همه مديران و دولتمردان در سراسر استان سال جديد را با روحيه و انديشه تازه تر و عشق و علاقه بيشتر و رويكرد جديدتر در خدمتگزاري به مردم آغاز كرده باشند.
استاندار يزد گفت: سالي كه گذشت در مجموع براي مردم ايران سال خوبي بود و مردم از آرامش و اميد بهره مند شدند و دولت تدبير و اميد نيز در اين زمينه توفيقات قابل توجهي كسب كرد و اميدواريم در سال جديد اين توفيقات تداوم يافته و بيشتر شود.
وي افزود: در سال گذشته دولت موفق شد تورم شتابنده را مهار كند و از رشد سرسام آور قيمتها پيشگيري نمايد و همچنين در ارتباط با بدهي ها و تعهدات دولت قبل سعي شد تا در حد امكان به اين تعهدات عمل شود، همچنين درخصوص ساماندهي سيستم اجرايي كشور نيز دولت با گزينش مديراني لايق، مجرب و كاركشته و توانمند نارسايي هاي اجرايي را تا حدي جبران نمود و مديراني هماهنگ و همراه با ديدگاه دولت تدبير و اميد مسئوليت كارهاي اجرايي را به عهده گرفتند.
عالي ترين مقام اجرايي استان خاطر نشان كرد : خوشبختانه در سال گذشته تلاش دولت براي اينكه قطار اقتصاد، فرهنگ، بهداشت و سلامت و امور علمي و فني و اجتماعي در ريل صحيح قرار گيرد به بار نشست و دولت موفق شد به اين مسائل نظم بخشيده و در اين حوزه ها پيشرفت را رقم زند.
حركت دولت در چارچوب قانون
ميرمحمدي ادامه داد : در بحث اجراي قانون دولت اقدامات چشمگيري داشت كه به عنوان مثال مي توان به تقديم لايحه بودجه ساليانه كل كشور در دو سال اخير در مهلت قانوني اشاره كرد كه همين امر موجب شد تا مجلس شوراي اسلامي بتواند به موقع اين لايحه را مورد بررسي قرار داده و تصويب نمايد.
شفافيت درآمدها و هزينه هاي دولت
استاندار يزد عنوان كرد: درخصوص شفافيت درآمدها و هزينه ها نيز اقدامات شايسته اي در جهت مبارزه با فساد اداري و كشف تنگناها و گلوگاههايي كه امكان سوءاستفاده از آن وجود داشت از سوي دولت صورت گرفت و شفافيت بهتري در اين امور ايجاد شد.
تخصيص 100درصد اعتبارات تملك دارايي ها امري بي سابقه است
رئيس شوراي اداري استان افزود: دولت در بودجه هاي ساليانه اتكاء به درآمدهاي نفتي را از 70 درصد به زير 30 درصد كاهش داد و اين قدم بزرگي در راستاي اجراي سياست هاي اقتصاد مقاومتي است كه رهبر معظم انقلاب ابلاغ فرمودند و همچنين گام بعدي تخصيص 100درصد اعتبارات تملك دارايي ها در كشور بود كه امري بي سابقه است و اين اتفاق در سال 93 رخ داد و همگان شاهد اين پديده مبارك بودند.
اعتماد بخش خصوصي يك سرمايه است
وي خاطرنشان نمود: دولت تمام تلاش خود را براي اينكه ميدان فعاليت در اختيار بخش خصوصي قرار گيرد و مردم در امور مختلف مشاركت داشته باشند را با جلب اعتماد بخش خصوصي بكار گرفت و عليرغم همه تنگناهاي مالي ناشي از تحريم ها تا حد امكان به بخش خصوصي توجه شد و اقدامات مؤثري در اين خصوص صورت گرفت.
فضاي باز سياسي و گسترش آن مورد توجه دولت است
استاندار يزد به فضاي باز سياسي ايجاد شده در دولت تدبير و اميد اشاره نمود و تأكيد كرد: فضاي باز سياسي و گسترش آن مورد توجه دولت بود و همه اذعان دارند كه امروز سلايق مختلف مي توانند نظرات خود را به راحتي ابراز كنند و در همفكري و هم انديشي براي پيشبرد اهداف دولت مشاركت نمايند و ضمن بيان انتقادات، نظرات گوناگون خود را نيز در همه امور مطرح نمايند و تمامي اركان دولت نيز از اين انتقادات استقبال مي كند.
چيره دستي دستگاه ديپلماسي كشور در مذاكرات بخوبي نمايان گشت
ميرمحمدي با اشاره به ديپلماسي فعال دولت تدبير واميد در عرصه بين المللي به گسترش و تقويت مناسبات و ارتباطات كشور با كشورهاي مختلف از جمله كشورهاي اسلامي و همسايگان ايران اشاره نمود و افزود: درخصوص مناسبات بين المللي در مذاكرات هسته اي اخير دولت تدبير و اميد و تيم ديپلماسي دولت، توانمندي و اقتدار خود را به خوبي نشان داد و طي جلسات متعددي كه با قدرتهاي جهاني و نمايندگان آنها برگزار شد چيره دستي دستگاه ديپلماسي كشور در اين كارزار جهاني بخوبي نمايان گشت و در جريان بحث و گفتگو و چانه زني ها ايران موفق شد دستاوردهاي ارزشمندي كسب كند و دنياي غرب پذيرفت كه ايران بايد غني سازي اورانيوم را در اختيار داشته باشد، نطنز كار خود را ادامه دهد، فردو با تغيير تكنولوژي برنامه هاي بهتري را دنبال كند و مركز آب سنگين اراك هم بتواند فعاليت خود را ادامه دهد.
وي افزود: همچنين دولت تدبير و اميد موفق شد كليه تحريم هاي ظالمانه اي كه سالها به مردم ايران تحميل شده بود را لغو نموده و اين امر حكايت ديگري از زبردستي و مهارت تيم مذاكره كننده كشورمان در اين دور از گفتگوهاست.
مذاكرات به دنيا نشان داد ايران در احقاق حقوق خود كوتاه نمي آيد
استاندار يزد خاطرنشان كرد: تلاش دشمنان ما اين بود كه ايران را به عنوان محور شرارت معرفي كنند اما اين مذاكرات براي دنيا آشكار نمود كه ايران نه تنها محور شرارت نيست بلكه نظامي است كه به دنبال عدل، احسان، صفا و صميميت در بين ملتهاست و با محوريت گفتگو و منطق به حقوق قانوني خويش آگاهي دارد و در احقاق اين حقوق ذره اي كوتاه نخواهد آمد.
با قوت، علاقه و احساس مسئوليت بيشترامسال كار را آغاز مي كنيم
عالي ترين مقام اجرايي استان سپس با اشاره به اقدامات مؤثري كه دولت تدبير و اميد در سال گذشته در عرصه داخلي و بين المللي انجام داد گفت: امسال را بايد با قوت، علاقه و احساس مسئوليت بيشتر آغاز كنيم و نشان دهيم كه مديران در جمهوري اسلامي ايران اهل تدبير، انديشه و تلاش هستند و در راه آباداني كشور حركت مي كنند و در اين راه از همه توانمندي ها و تخصص و تعهد لازم بهره مي گيرند.
تاكيد بر روي هفت اولويت استان
ميرمحمدي به 7 رويكرد مهم استان يزد در راه توسعه و آباداني بيشتر اشاره نمود و افزود: در سال گذشته اين رويكردها بعنوان محور توسعه استان معرفي شد كه عبارت بودند از: آب، صنعت، گردشگري، منابع طبيعي و محيط زيست، انرژي خورشيدي، فرهنگ و پارك علم و فناوري، بنابراين با اين رويكردها امور مربوط به استان دنبال شد و امسال نيز باتوجه به نامگذاري سال جديد از سوي مقام معظم رهبري به نام سال دولت و ملت، همدلي و همزباني پيام بسيار عميق و حساب شده اي از سوي ايشان به همگان صادر شد و اين امر مسئوليتهاي ما را در قبال مردم و جامعه سنگين تر مي كند زيرا نيازمند همكاري و هم افزايي بيشتر نسبت به گذشته هستيم و نشان مي دهد كه كشور در انجام امور به جاي كارشكني، تعلل و تخريب بايد مسير همدلي، همزباني و اتحاد را براي رسيدن به پيشرفت بيشتر و عمران و آباداني مطلوب تر طي كند تا اقتدار ملي رقم بخورد.
وي ابراز اميدواري كرد: در سالي كه طليعه آن با شكوفه هاي آموزه هاي حضرت زهرا(س) مقارن شده همگان بهره لازم را از سيره فاطمي ببرند و از منظر اعتقادي، كار و تلاش بتوانند خدمتگزاري صادق و متعهد براي مردم باشند.
استاندار يزد به برنامه هاي دولت در استان يزد در سالجاري اشاره نمود و ادامه داد: در راستاي محورهاي 7 گانه مطرح شده درخصوص توسعه استان يزد اجراي طرحهايي كه در قانون بودجه سال 94 براي استان مصوب و ابلاغ شده در دستور كار قرار دارد و همچنين پيگيري عملياتي شدن مصوبه شورايعالي آب نيز از جمله ديگر برنامه هاي استان در اين سال است.
وي با اشاره به كسب مجوزهاي لازم براي اجرايي كردن خط دوم انتقال آب به استان يزد، پيگيري و تلاش مجدانه براي اجراي اين امر را از ديگر برنامه هاي استان براي سال جديد ذكر كرد.
عالي ترين مقام اجرايي استان مكان يابي و تخصيص عرصه هاي مناسب در استان براي استقرار نيروگاههاي انرژي خورشيدي را از ديگر موارد مورد توجه در سال 94 ذكر كرد و
 افزود : با توجه به استقبال بخش خصوصي از اين امر، تاكنون 20 مورد تقاضا براي اجراي پروژه بهره گيري از انرژي خورشيدي در سراسر استان اعلام شده كه از 1 مگاوات تا 100 مگاوات را در برمي گيرد و اين امر نويد بخش رويكرد تازه اي در توليد انرژي در استان يزد است.
وي تأمين زيرساختهاي ايجاد منطقه ويژه علم و فناوري كه به تصويب شوراي عتف رسيده را از ديگر برنامه هاي مهم استان در سال جديد ذكر كرد و گفت: امسال بايد مراحل عملياتي شدن اين امر به خوبي انجام شود تا از مزاياي اين منطقه ويژه بخصوص در ارتباط با بخش خصوصي بهره مند شويم.
پيگيري اجرايي شدن طرحهاي مختلف آي تي و آي سي تي از ديگر برنامه هايي بود كه استاندار يزد نويد تحقق آن را در سال جديد براي استان داد و عنوان كرد: در اين رابطه 9 طرح تهيه و به وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات براي بررسي و تصويب ارسال شده و در تلاش هستيم تا جلسه مشتركي را با وزير محترم ارتباطات و فناوري اطلاعات در اين خصوص برگزار نمائيم تا اين طرحها مورد بحث و بررسي، تأييد و اجرايي شدن در سال جديد قرار گيرد.
بازبيني طرح ساماندهي بافت تاريخي استان با همكاري سازمان ميراث فرهنگي و معاونت هماهنگي امور استانداري از ديگر تأكيدات استاندار يزد براي سال جديد بود و در اين خصوص ابراز داشت: بايد بتوانيم مسيرهاي گردشگري و تاريخي استان را مشخص كنيم و در اين راستا خدمات مربوط به گردشگران و زندگي در بافت تاريخي را نيز در نظر بگيريم تا در كنار حفظ هويت تاريخي و سبك زندگي و ارزشهاي ميراث فرهنگي اين مناطق در حفظ و حراست از اين آثار ارزشمند نيز بكوشيم و آنها را مورد بازسازي و احياء قرار دهيم.
استاندار يزد پيگيري و اجرايي شدن طرحهاي اكتشافي معادن استان را از ديگر برنامه هاي سال جديد در استان يزد دانست و خاطرنشان كرد: امسال بايد در اين خصوص جدي تر عمل شود و مناطقي كه معادن آن كشف شده تحت پوشش عمليات اكتشافي قرار گيرد و با لحاظ همه ملاحظات قانوني و زيست محيطي بتوانيم از سرمايه هاي ارزشمند استان بهره برداري مطلوب نمائيم.
وي تهيه و اجراي طرحهاي فرهنگي و سلامت اجتماعي را از ضروريات جامعه و استان يزد دانست و گفت: امروز باتوجه به سرعت انتقال اطلاعات و گسترش فضاهاي رسانه هاي مجازي نياز ما به اجراي چنين طرحهايي به مراتب بيش از گذشته است و همه ما بايد تلاش كنيم تا در راستاي ذهنيت سازي مثبت براي جامعه و بخصوص نسل جوان بكوشيم زيرا چه بخواهيم و چه نخواهيم با اين مسائل مواجه هستيم و بايد ضمن پذيرش واقعيت ها با برنامه ريزي مناسب و جامع نگري در اين خصوص گام برداريم.
وي افزود: در اين رابطه از معاونت سياسي، امنيتي و اجتماعي استانداري خواسته شده تا با پياده كردن طرحي، مشاركت همه اقشار را در امر فرهنگ و سلامت اجتماعي در استان يزد شاهد باشيم.
ميرمحمدي از ديگر برنامه هاي استان در سال جديد را احياي منابع طبيعي و گسترش فضاهاي سبز شهري و پاركها دانست و تأكيد كرد: بايد به دليل كويري بودن استان يزد و كم آبي موجود با مديريت بهينه مصرف آب فضاهاي تفريحي و پرطراوتي را براي مردم استان فراهم كنيم و در اين خصوص نيز جلب مشاركت عمومي مورد توجه قرار گرفته است.
عالي ترين مقام اجرايي استان افزود : طرح ساماندهي اتباع خارجي در شوراي امنيت ملي مورد بررسي قرار گرفته است كه اميدواريم زودتر تصويب و ابلاغ شود و با اجرايي شدن اين طرح شرايط مناسبتري براي زندگي اتباع بيگانه فراهم نمائيم.
وي ادامه داد: برنامه ريزي لازم براي بهبود فضاي كسب و كار و توسعه كارآفريني و فعاليتهاي توليدي با همكاري بخش خصوصي و تعاوني از ديگر برنامه هايي است كه در سالجاري بايد به آن بيشتر توجه شود و زمينه هاي لازم براي سرمايه گذاري و جذب سرمايه هاي داخلي و خارجي فراهم شود.
رعايت اصل بي طرفي در انتخابات پيش رو
استاندار يزد با اشاره به در پيش بودن 3 انتخابات مهم پنجمين دوره مجلس خبرگان رهبري، دهمين دوره مجلس شوراي اسلامي و چهارمين دوره انتخابات ميان دوره اي شوراهاي اسلامي شهر و روستا تأكيد كرد : فرمانداران به گونه اي در رابطه با بحث انتخابات عمل و رفتار نمايند كه هيچگونه شائبه اي مربوط به جانبداري از شخص خاصي در بين مردم تلقي نشود.
ميرمحمدي افزود : حتي در رابطه با افرادي كه در حال حاضر نمايندگان محترم مردم در مجلس شوراي اسلامي و مجلس خبرگان رهبري هستند بايد به گونه اي عمل شود كه رعايت اصل بي طرفي صورت گيرد. همچنين باتوجه به بخشنامه وزير محترم كشور دقت لازم از سوي مسئولين مربوطه صورت گيرد تا براي حفظ رأي مردم و آزادي نظر آنها بهترين افرادي باشيم كه از نظر و رأي مردم دفاع مي نمائيم.
عالي ترين مقام اجرايي استان اظهار داشت: هر كسي كه شوراي محترم نگهبان صلاحيت او را تأييد نمايد شايستگي حضور در مجلس خبرگان رهبري، مجلس شوراي اسلامي و شوراهاي اسلامي شهر و روستا را دارد به شرط اينكه مردم به او رأي دهند و موفق به كسب اكثريت آراء شود.
ارزيابي سال گذشته و هدف گذاري براي سال جديد ضروري است
رئيس شوراي اداري استان بيان كرد: از معاونين و مديران ستادي خواسته بوديم تا 3 مورد از دستاوردهاي حوزه هاي خود را در سال گذشته اعلام نمايند تا از حوزه هاي مختلف ارزيابي به عمل آيد، نقاط ضعف و قوت بررسي شود، مشاهده شود چه مسائلي براي سالجاري اهميت بيشتري دارد تا با همدلي و همفكري براي سال 94 هدفگذاري هاي جامعي براي خدمت به مردم انجام پذيرد.
تقدير و تشكر از فعالين ستاد تسهيلات نوروزي
استاندار يزد در پايان از تلاشهاي معاونين خود، فرمانداران، مديران ستادي، مديران كل استان و همه اعضاء ستاد تسهيلات سفرهاي نوروزي استان تقدير كرد.
تقدير و تشكر از مشاور ورزش و جوانان
وي همچنين با اهداء لوح تقديري از خدمات محمدرضا علمدار يزدي در سمت مشاور استاندار در امور ورزش و جوانان تقدير نمود و براي ايشان در پست رئيس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آرزوي توفيق كرد.
در ادامه اين نشست معاونين استاندار، فرمانداران حاضر در جلسه و تعدادي از مشاورين استاندار و مديران كل استان به بيان ديدگاهها و نقطه نظرات خود پرداختند.

 

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات