مدیرکل مدیریت بحران استان یزد:

خسارت دیدگان بخش مسکونی سیل سال گذشته از محل بیمه نیز خسارت دریافت می کنند

مدیرکل مدیریت بحران استان یزد در دیدار با اعضای صندوق بیمه حوادث طبیعی ساختمان با اشاره به اقدامات استان در جبران خسارت بخش های مختلف از پرداخت مبلغی تحت عنوان خسارت بیمه حوادث طبیعی ساختمان خبر داد.

 به گزارش روابط عمومی، محمدعلی ملک زاده  در نشست با اعضای صندوق بیمه حوادث طبیعی ساختمان که با حضور مدیرکل اقتصاد و دارایی استان و نمایندگان شرکت ارزیابان بیمه و بنیاد مسکن استان برگزار گردید با اشاره به جدید التاسیس بودن صندوق بیمه حوادث طبیعی ساختمان اظهار داشت: مهمترین اصل در مدیریت بحران حوزه پیشگیری است اما در بهترین حالت پیشگیری نیز احتمال خسارت وجود دارد و باید با استفاده از ظرفیت بیمه بتوان فرآیند بازسازی و بازتوانی آسیب دیدگان از حوادث را تسریع کرد.
وی ادامه داد: یکی از دغدغه های اصلی سازمان مدیریت بحران کشور در طول این سالها موضوع همگانی شدن و الزامی شدن بیمه برای عموم مردم بود که خوشبختانه صندوق بیمه حوادث طبیعی ساختمان با مصوبه مجلس و تهیه آیین نامه های مربوطه توسط دولت خدمات خود را در این زمینه آغاز نموده است .
جانشین اول ستاد پیشگیری ، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان افزود: همزمان با سیل سال گذشته آیین نامه و ساختار تشکیلاتی این صندوق در سطح ملی شکل گرفت و از همان اول پیگیری های استان برای استفاده از ظرفیت این صندوق در دستور کار این اداره کل بود.

یزدی ها تاکنون 160 میلیارد ریال حق بیمه داده ند


وی ادامه داد: بر اساس آیین نامه های مربوطه از ابتدای سال 1401 تا کنون بیش از ۱۶۰ میلیارد ریال حق بیمه در قالب قبوض برق از مشترکین بخش مسکونی در استان اخذ و در اختیار این صندوق قرار گرفته است و دولت نیز متعهد شده تا 9 برابر این مبلغ را عنوان حق بیمه به صندوق پرداخت نماید.
ملک زاده با اشاره به سقف جبران خسارت صندوق بیمه ادامه داد: خوشبختانه بر اساس ارزیابی های صورت گرفته به صورت ملی سطح خطر پذیری استان یزد در پایین ترین رتبه کشوری است اما حوادث سال گذشته بیش از 64 هزار میلیارد ریال در بخش های مختلف خسارت به بار آورد .
وی افزود: هرچند هیات دولت جهت جبران خسارت در بخش احداثی واحدهای مسکونی خسارت دیده مبلغ 500 میلیون ریال بلاعوض و 2میلیارد و پانصد میلیون ریال تسهیلات و در بخش تعمیری و معیشتی 200 میلیون ریال بلاعوض و300 میلیون ریال تسهیلات در اختیار خسارت دیدگان قرار داد ولی با توجه به میزان خسارت این تسهیلات و مبالغ  بلاعوض کفاف بخش عمده ای از خسارتها را نمی دهد.


سطح جبران خسارت در صندوق افزایش یابد


وی خطاب به اعضای صندوق بیمه حوادث طبیعی ساختمان افزود: انتظار داریم سطح جبران خسارت در این صندوق افزایش یابد تا بتوانیم خدمات بهتری به آسیب دیدگان از مخاطرات طبیعی در سطح استان داشته باشیم.


نرخ نفوذ بیمه در استان جایگاه خوبی دارد


مدیرکل مدیریت بحران استان با اشاره به سابقه بیمه در سطح استان گفت: خوشبختانه بر اساس گزارش های دریافتی از شهرداری ها و دهیاری ها، با پیگیری ها و تعاملات صورت گرفته هم اکنون قریب به 100 درصد واحدهای مسکونی روستایی  و 70 درصد واحدهای شهری در مقابل حوادث ساختمان بیمه هستند و دهیاری ها و شهرداری ها به نیابت از ساکنین این اقدام را انجام داده اند اما با توجه به تشکیل این صندوق می بایست به طرف طرح های بیمه تکمیلی برویم تا بتوانیم خدمات بیشتری را به شهروندان ارایه دهیم .

 

مردم ضمن توجه به اصل پیشگیری و ایمنی، بیمه اموال را جدی بگیرند


ملک زاده از مردم شریف استان نیز خواست تا ضمن توجه ویژه به موضوع ایمنی در احداث ساختمان و توجه به توصیه ها در حفاظت از ابنیه ، موضوع بیمه را جدی گرفته و در این زمینه نیز اقدام نمایند.

 

صندوق بیمه تجارب سایر بیمه های حمایتی را جدی بگیرند


وی همچنین خطاب به اعضای صندوق بیمه با اشاره به آسیبهای صندوق های بیمه حمایتی اظهار داشت: اعضای هیات عامل صندوق باید تجارب سایر صندوق های بیمه حمایتی را مد نظر قرار دهند و سیاست های تشویقی جهت ترغیب مشتریان به ارتقاء ایمنی واحدها و کاهش ریسک خطر را در حق بیمه لحاظ کنند تا هم بتوانند خدمات بهتر و مطلوب تری را به مشتریان خود ارائه دهند و هم در افزایش ایمنی شهرها و روستاها گام بردارند.

در ابتدای این نشست دکتر اسکندری  قوانین، مصوبات و آیین نامه اجرایی صندوق را تشریح کرد و به معرفی سامانه پرداخت خسارات صندوق بیمه حوادث طبیعی ساختمان که دسترسی به آن هم اکنون فقط برای استانداری ها ممکن است، پرداخت.
 رفع ابهامات سامانه و سازوکار صندوق بیمه حوادث طبیعی ساختمان، شیوه تعامل استانداری با صندوق و میزان و نحوه پرداخت خسارات، پاسخ به سوالات حاضرین از دیگر موضوعات این نشست بود.
صندوق بیمه حوادث طبیعی ساختمان با هدف کاهش بار مالی خسارات ناشی از ۸ گونه از حوادث طبیعی از سال گذشته فعالیت جدی خود را آغاز کرده و تاکنون تمام واحدهای مسکونی دارای انشعاب قانونی برق تحت پوشش این مجموعه قرار گرفته اند. حق بیمه دریافتی این صندوق از طریق قبوض برق مشترکین است که در سال ١۴٠٢ ماهی دوهزارتومان است که از طریق قبوض برق از تمام مشترکین دریافت می‌شود.

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات