استاندار یزد مطرح کرد:

مردم‌محوری مهمترین رویکرد برنامه‌های هفتۀ دولت

استاندار یزد عصر شنبه 23 مرداد ماه در ستاد هماهنگی برنامه‌های هفتۀ دولت گفت: معرفی اقدامات و برنامه‌های دولت تدبیر و امید با مردم‌محوری و تأثیرگذاری در ایجاد آرامش و امید در جامعه انجام شود.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی استانداری یزد، ستاد هماهنگی برنامه‌های هفتۀ دولت با حضور استاندار یزد، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعۀ منابع استانداری، مدیرکل حوزۀ استاندار، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان و اعضای ستاد گرامیداشت هفتۀ دولت در سالن زنده‌یاد حمیدیا برگزار شد.
استاندار یزد در این جلسه ضمن تبریک دهۀ کرامت، بیان کرد: برگزاری هفتۀ دولت به عنوان فرصتی برای همه دستگاه‌های دولتی، بخش خصوصی و تعاونی است تا همراه با هم بتوانیم با هم‌اندیشی، طرح مسائل و تنگناها، موفقیت‌ها و پیشرفت‌هایی که حاصل شده است، برنامه‌ای شایسته برای نظام رقم بزنیم.
«سیدمحمد میرمحمدی» ادامه داد: هفتۀ دولت، هفتۀ نظام جمهوری اسلامی ایران تلقی می‌شود و شهید رجائی و شهید باهنر که چهره‌های انقلابی و از مسئولین نظام محسوب می‌شوند به دست کوردلانی به شهادت رسیدند زیرا هدف دشمنان ضربه‌زدن به نظام بود.
وی با بیان اینکه مجموعۀ نظام زمانی انسجام و اقتدار دارد که از پشتوانۀ ملت برخوردار باشد، گفت: همۀ مردم اقتدار خود را در اقتدار نظام می‌بینند بنابراین ما باید با به‌کارگیری شیوه‌های مشارکت در برنامه‌ها، بیشترین حضور مردم در برگزاری هفتۀ دولت را شاهد باشیم.
میرمحمدی افزود: با حضور افرادی که در امنیت و پاسداری از نظام، تببین و تشریک ارزش‌های انقلاب، گسترش مکتب اسلام، رونق اقتصادی و توسعۀ اجتماعی و فرهنگی در استان تلاش می‌کنند باید در ستاد گرامیداشت هفتۀ دولت به برنامه‌هایی برسیم که از مجموعۀ فعالیت‌ها برای به ارمغان آوردنِ امید، نشاط و آرامش در جامعه استفاده مطلوب شود.
عالی‌ترین مقام اجرایی استان ادامه داد: با همفکری و کمک‌گرفتن از صداوسیما و رسانه‌های جمعی، گزارش‌های هفتۀ دولت باید به صورتی دلچسب و اثرگذار برای مردم برنامه‌ریزی شود تا دور کردن دغدغه‌ها و ایجاد فضایی سازنده با ارزش‌هایی چون همدلی و همراهی مردم و تمام نهادهای فعال در جامعه فرآهم شود.
وی همچنین بر لزوم دوری مدیران از بازگشت به مسائل و نقص‌های گذشته تأکید کرد و افزود: همه در صدد انجام کار برای نظام هستند که به طور طبیعی کاستی‌هایی نیز در کارها وجود دارد امّا زیبنده نیست با طرح نقص‌های دیگران کار خود را قوی بدانیم بلکه کار قوی، خود برای مردم معرفی شده است.


ادبیات مناسب و هم‌افزایی در انعکاس اخبار به مردم


استاندار یزد خاطرنشان کرد: شورای هماهنگی روابط عمومی‌ها و رسانه‌های استان با هم‌افزایی و هم‌نظری بیشتر برای انعکاس مطالب و اخبار ادبیاتی روان و ساده را در نظر بگیرند که برای مردم شیرین و دلنشین باشد.
وی افزود: ادبیات مطلوب، شایسته و زیبا می‌تواند به رشد جامعه کمک کند و در این راستا هرچه از زشتی‌ها و بدی دور شویم به خوبی‌ها نزدیک خواهیم شد که با نگاه به اینکه می‌خواهیم در کجا قرار گیریم و جایگاه ما در انعکاس مطالب کجاست به توفیق بهتری دست خواهیم یافت.
میرمحمدی بر اینکه مطالب به شیوه‌ای باشد تا  مخاطب احساس کند نیاز همین لحظه او را رفع می‌کند، ملاک و محور کارها را انس، الفت، همدلی دانست و بیان کرد: اگر ریل اصلی ما بر این مبنا بنیان‌گذاری شود، سایر مسائل نیز از این ریل عبور و به سمت جلو حرکت خواهد کرد.


افتتاح 451 پروژه در هفته دولت


استاندار یزد با اشاره به برنامه‌های پیش‌بینی‌شده برای هفتۀ دولت، بیان کرد: از مهمترین برنامه‌های این هفته افتتاح و بهره‌برداری از طرح‌ها و پروژه‌های مختلف ملی و استانی است که 451 پروژه عمرانی، فرهنگی و زیرساختی به بهره‌برداری خواهد رسید و از این میان 13 پروژه مربوط به بخش خصوصی است.
میرمحمدی در پایان سخنان خود گفت: باید بدانیم کدام رویکرد و سلیقه در جامعه مقبول‌تر است و مقبولیت افکار زمانی بهتر است که خدایی‌تر باشد و امیدواریم با فعالیّت و خدمت شایسته برای مردم بتوانیم به خداوند نزدیک‌تر شویم.


لزوم تبیین فعالیّت‌های دولت در دورترین مناطق استان


مشاور استاندار و مدیر روابط عمومی استانداری در این جلسه با اشاره به اینکه مردم سرمایه‌های اجتماعی نظام جمهوری اسلامی ایران هستند، بیان کرد: شایسته است در برنامه‌های هفتۀ دولت مشارکت مردم و سازمان‌های مردم‌نهاد بیش از پیش دیده شود.
«عباس ملازینلی» خاطرنشان کرد: نباید فعالیت‌های هفتۀ دولت تنها در مرکز استان و مراکز شهرستان‌ها متمرکز شود بلکه لازم است عملکرد، اهداف و خدمات دولت تدبیر و امید تا دورترین مناطق شهری و روستایی استان در ارتباطی چهره‌به‌چهره منعکس شود.


افزایش صد درصدی برنامه‌های صداوسیما در هفتۀ دولت


مدیرکل صداوسیمای مرکز یزد نیز در این جلسه گفت: در هفتۀ دولت برنامه‌های رادیو و تلویزیونی این مرکز دو برابر خواهد شد و این ظرفیت خوبی برای انعکاس خدمات و فعالیّت‌های دولت به مردم است.
«احمد پهلوانیان» ادامه داد: صداوسیمای مرکز یزد این آمادگی را دارد در راستای حمایت تولید داخلی، دستاوردها و موفقیت‌های صنایع کوچک و متوسط استان را به اطلاع مردم برساند.
گفتنی است در این جلسه اعضای ستاد گرامیداشت هفته دولت با ارائۀ پیشنهادات و راهکارهای خود به بیان زمینه‌های همکاری برای برگزاری شایستۀ برنامه‌های این هفته با رویکرد مردمی پرداختند.
 

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات