استاندار يزد تأكيد كرد:

مردم متحد و منسجم سد محكمي در برابر نفوذ دشمن هستند

استاندار يزد مشاركت مردم در امور را ازجمله مهم‌ترین عوامل خنثی‌سازی توطئه‌های دشمن دانست و گفت: اتحاد و انسجام ملت سد محكمي در برابر نفوذ دشمنان نظام جمهوري اسلامي ايران است.
 به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری يزد، شامگاه يكشنبه 29 آذرماه جلسه اختتامیه «جشنواره روشنای علم بسیج دانشجویی» با حضور استاندار يزد، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار، مدیرکل حوزه استاندار و سرپرست اداره کل روابط عمومی استانداری، رئیس مرکز راهبردی سپاه الغدیر و جمعی از دانشجویان استان برگزار شد.
 
استکبارستیزی ارتباطی به قبل و بعد از برجام ندارد
 
استاندار يزد در این مراسم بابیان اينكه استكبارستيزي ازجمله مهم‌ترین اصول نظام جمهوري اسلامي ايران است گفت: مبارزه با استكبار و ايستادگي در برابر زیاده‌خواهی كشورها جزء اعتقادات ما است و هيچ ارتباطي با قبل از برجام و بعد از برجام ندارد.
«سید محمد ميرمحمدي» افزود: آگاه بودن و احساس مسئوليت قشرهاي مختلف جامعه به‌ویژه جوانان و دانشجويان نسبت به مسائل روز و مواضع نظام در حوزه‌های مختلف سياسي، فرهنگي، اجتماعي و علمي امري ضروري است که باید موردتوجه قرار گیرد.
وی با تأكيد بر ضرورت احساس مسئوليت در برابر سیاست‌های نظام خاطرنشان كرد: ضروری است براي رسيدن به اهدافمان يك مسير مناسب را انتخاب كنيم، از پرداختن به كارهاي فردي و حاشیه‌ای پرهیز کنیم و با افزايش توان علمي و آگاهي خود نقش مهمي در پيشبرد اهداف علمي، سياسي، فرهنگي و اجتماعي جامعه داشته باشيم.
ميرمحمدي با اشاره به اينكه نخبگان علمي و پژوهشي در تدوين نقشه راه رسيدن به اهداف اقتصاد مقاومتي كه از تأكيدات مقام معظم رهبري است، نقش مهمی را دارا هستند، افزود: پيروزي گروه مذاکره‌کننده هسته‌ای و دستاوردهاي هسته‌ای نظام جمهوري اسلامي ايران، نتيجه رشادت‌ها، پژوهش‌ها و فداکاری‌های نخبگان و دانشمندان ايران اسلامي است.
 
تولید داخلی و گسترش دانش بومی، اهداف اقتصاد مقاومتی
 
ميرمحمدي تصريح كرد: توليد داخلی و گسترش دانش بومي ازجمله اهداف اقتصاد مقاومتي است كه تحقق این امر با اعتماد به دانش و توانمندي جوانان نخبه ایرانی می‌تواند انقلاب اسلامي را در برابر تمام تنش‌های داخلي و خارجي بيمه کند.
وي ادامه داد: رهبر فرزانه انقلاب در مورد تعيين وظايف در راستاي رسيدن به چشم‌انداز نظام انقلاب اسلامي تأكيد فراواني دارند و خواستار اين هستند كه با اجراي دقيق سند چشم‌انداز، ايران به قدرت علمي برتر منطقه و جهان اسلام تبديل شود.
 
دانشگاه  بهترین مکان برای گسترش علم
 
ميرمحمدي اذعان داشت: بهترين مكان برای رشد علم و پژوهش در كشور مراكز دانشگاهي و علمي هستند كه در آن‌ها مباحث علمي توليد، انتقال و گسترش می‌یابد و بهترين زمان نيز دوران دانشجويي است كه بايد از این فرصت مناسب در راستاي كسب دستاوردهاي بزرگ علمي و پژوهشي استفاده نماييم.
وي اظهار داشت: بايد فضا و بستري فراهم شود كه جوانان ما به‌جای حضور در فضاهاي مجازي و شبکه‌های اجتماعي به حضور در مراكز علمي، پژوهشي و تحقيقاتي علاقه‌مند شوند.
 
کرسی‌های آزاداندیشی ضرورت دانشگاه‌ها
 
استاندار يزد افزود: برگزاري کرسی‌های آزادانديشي مورد تأكيد مقام معظم رهبري، ازجمله ضرورت‌های محیط‌های دانشجويي است كه موجب ارتقاي علم و پژوهش به‌عنوان اصلی‌ترین اركان دانايي و توانايي در بين جوانان می‌شود.
وی ادامه داد: همواره باید همه نظرات بیان شود و اگر مخالفتی با نظرات مطرح‌شده وجود دارد با استدلال و منطق مطرح شود تا علاوه بر زایش فکری، تضارب آرای ایجادشده باعث ارتقا فکری و پیشرفت شود.
 
تحمیل نظر با زور ممکن نیست
 
استاندار یزد با اشاره به اینکه هیچ‌گاه تحمیل نظر با زور ممکن نیست و به نتیجه مطلوب نمی‌رسد، اظهار داشت: شاید در نگاه اول پذیرش نظر صورت گیرد ولی این اقدام در ظاهر است و مخاطب را در مسیری قرار می‌دهد که هرگز آن موضوع را نپذیرد.
میرمحمدی در پایان تأکید کرد: بعضی از اوقات افراد به دلیل محدودیت‌ها از ابراز نظر خود محروم می‌شوند که این رفتار شایسته ایران اسلامی نیست و باید اجازه دهیم افراد نظرات خود را بیان کنند تا تشخیص درستی یا نادرستی آن به مردم و مخاطبان واگذار شود.

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات