استاندار يزد عنوان كرد :

مردم و رسانه ها نقش مهمي در پيشرفت استان داشته اند

استاندار يزد گفت : اقشار مختلف مردم و رسانه هاي گروهي در پيشرفت هاي استان نقش مهمي داشته اند زيرا با حضور آگاهانه و نقد خودشان ايرادهاي ما را يادآوري كرده اند تا ما بتوانيم اين مشكلات را رفع كنيم.

به گزارش اداره كل روابط عمومي استانداري يزد جلسه شوراي اداري استان صبح پنج شنبه 21 اسفند ماه با حضور استاندار يزد، معاون سياسي وزارت كشور، معاونين استاندار يزد در حوزه هاي مختلف و مديران دستگاههاي اجرايي استان در سالن شهيد منتظر قائم استانداري برگزار شد.
استاندار يزد در جلسه شوراي اداري استان اظهار داشت : از مديران و مسئولان استان كه يكسال با زحمات و تلاشهاي خود زمينه هاي آرامش و اميد را در جامعه گسترش دادند و رضايتمندي مردم را در همه مسئوليتهاي خود مدنظر داشتند تشكر مي كنم.
سيدمحمد ميرمحمدي ادامه داد : امروز در پايان سال مي خواهيم كارنامه دولت تدبير و اميد را در يك سال گذشته بررسي كنيم و ببينيم آيا كارنامه قابل قبولي داشته ايم و مي توانيم در دادگاه عدل الهي سرافراز بيرون آييم ، اگر اين فضا را براي خودمان ترسيم كنيم بدون شك لحظه اي غفلت نخواهيم كرد، هرچند كه غفلت مرتب ما را تعقيب مي كند.
وي با اشاره به چالش هاي پيش روي استان عنوان كرد : بحث خشكسالي هاي پي در پي كه استان را با كمبود آب به ويژه آب آشاميدني روبر كرده است باتوجه به اينكه حدود پنجاه درصد از آب شرب مردم استان يزد از آب چاههاي عميق است كه برداشت مي شود و با آب انتقالي از سرچشمه هاي كارون مخلوط مي شود از چالش هاي اصلي استان است و به قول يكي از مسئولين بزرگوار استان از نان شب نيز براي ما ضروري تر است.
عالي ترين مقام اجرايي استان گفت : بحث بيكاري بخصوص بيكاري فارغ التحصيلان در رشته هاي مختلفي جدي است، هر چند كه بطور نسبي نرخ بيكاري استان نسبت به جاهاي ديگر پايين و رقم 7/6 درصد است اما اين نرخ بيكاري هم براي ما زياد است.
ميرمحمدي اظهار داشت : مهاجرين غيرمجاز اتباع بيگانه و خارجي نيز يكي ديگر از چالشهاي استان ماست كه اين تغيير شرايط جمعيتي به اشتغال، فرهنگ و مسائل ناهنجاريهاي اجتماعي دامن مي زند.
استاندار يزد بيان كرد : استقرار صنايع آب بري كه در گذشته انجام شده است و ما با آن مواجه هستيم، آلودگيهاي زيست محيطي ناشي از استقرار اين صنايع دريك محدوده مشخص،ترانزيت قاچاق كالا كه از مصيبتهاي بزرگ جامعه ما تلقي مي شود،خام فروشي و برداشت از معادن استان كه روال عادي پيدا كرده است ، و مشكلات اجتماعي و فرهنگي كه در ارتباط با شرايط اقتصادي براي مردم ايجاد شده است از جمله ديگر چالشها و مشكلات پيش روي استان يزد است.
ميرمحمدي به اولويتهاي كاري مسئولين استان اشاره كرد و افزود : بحث انتقال آب شرب از بهشت آباد كه در شورايعالي آب تصويب شده است و در چهارجلسه شوراي هماهنگي مديريت به هم پيوسته حوزه آبريز زاينده رود به تصويب رسيده همچنين انتقال آب به استان از مهمترين اولويتهاي كاري است و موضوع انتقال آب از خليج فارس و درياي عمان نيز از ديگر اقداماتي است كه به ناچار بايد انجام شود.
عالي ترين مقام اجرايي استان ادامه داد : اگر بخواهيم استمرار حيات استان را داشته باشيم و استان بتواند جمعيت موجود و رشد جمعيت نسبي خودش را دنبال كند بايد نسبت به انتقال آب به استان اقدام شود و راهي جز اين نداريم.
ميرمحمدي اظهار داشت : صنعت و معدن استان يكي از ظرفيتهاي بزرگ استان به حساب مي آيد و پشتوانه بزرگي براي اشتغال است و براي پيشرفت و تداوم زندگي و رشد اقتصادي استان نقش مهمي را دارد اما تلاشها بايد بر اين اصل باشد كه به سمت و سوي صنعت كم آب بر و هاي تك برويم.
وي بيان كرد : توسعه مراكز علم و فناوري استان از ديگر اولويتهاي كاري مسئولان استان است آنهم باتوجه به استعدادهاي فراوان كه در استان داريم و بيست و يكمين سال متوالي است كه دانش آموزان در كنكور سراسري استان يزد رتبه اول را داشته اند.
استاندار يزد گفت : صنعت گردشگري يكي از پتانسيل هاي بسيار بالاي استان است و انرژي خورشيدي نيز يكي از نعمتهاي بزرگي است كه استفاده نمي شده است و بايد مورد استفاده قرار دهيم.


تحول فرهنگي از نيازهاي امروز جامعه ما


وي اظهار داشت باتوجه به شرايطي كه دنياي امروز براي ما بوجود مي آورد ما نياز به يك تحول فرهنگي داريم، تحولي كه بتواند ما را از هجمه هاي فرهنگي كساني كه مي خواهند به فرهنگ، هويت، تاريخ و نظام ما لطمه بزنند مصون دارد.
ميرمحمدي عنوان كرد : بحث محيط زيست و منابع طبيعي استان نيز از ظرفيت بالايي برخوردار است و در ارتباط با شنهاي روان و مناطق كويري بايد به عنوان فرصت به آن نگاه كنيم.

عالي ترين مقام اجرايي استان به دستاوردهاي استان در يكسال گذشته اشاره كرد و ادامه داد : در ارتباط با مسائل فرهنگي و روابط اجتماعي همكاريها و هم انديشي هاي خوبي داشته و ساختار خوبي پيدا كرده ايم و ظرفيت بالايي در استان در اين زمينه وجود دارد از قبيل روحانيت بزرگوار، تعداد مساجد و كتابخانه ها و مراكز علمي و فرهنگي و سازمانهاي مختلف تبليغات اسلامي و گرايش مردم به مسائل مذهبي كه از اين ظرفيت بايد بهره برداري بيشتري داشته باشيم.
استاندار يزد گفت : 7 محور عمده براي فعاليتهاي استان از قبیل توسعه علم و فناوري، انرژي خورشيدي ، منابع طبيعي و محيط زيست پیش بینی کرده ایم.
ميرمحمدي اظهار داشت : 10 برنامه در ارتباط با آب در دست اجرا داريم و اگر طرح مديريت مصرف آب اجرا شود موجب مي شود ظرف ده سال آينده، 298 ميليون مترمكعب آب را بتوانيم صرفه جويي كنيم.
وي عنوان كرد : افزايش حدود 30 درصدي مصرف انرژي در صنايع بزرگ استان كه نشان از رونق وتحرك واحدهاي صنعتي عليرغم شرايط موجود در كشور دارد نشان مي دهد كه واحدهاي نيمه فعال و نيمه تعطيل تا حدودي چرخهايشان به گردش افتاده است و صدور 1650 فقره تأسيس واحدهاي صنعتي با حجم سرمايه گذاري بيش از ده هزار ميليارد تومان و صدور 157 فقره پروانه بهره برداري صنعتي با سرمايه گذاري بيش از سيصد ميليارد تومان از ديگر دستاوردهاي دولت تدبير و اميد در استان در يك سال گذشته است.
ميرمحمدي گفت : ايجاد واحدهاي صنعتي جوار معدنی در راستاي مقابله با خام فروشي را لازم داريم كه مورد پيگيري بوده است و ايجاد فولاد ثامن و فولاد سرمد، توسعه فولاد آلياژي ، ذوب و فلز يزد، كنستانتره در مروست مجموعه هايي در اردكان و شهرستان هاي مختلف از جمله برنامه ريزي هاي در دست اقدام است تا از خام فروشي جلوگيري شود.
وي اظهار داشت : ايجاد منطقه ويژه علم و فناوري در استان يزد در شوراي عتف تصويب شده كه يكي از ظرفيتهاي بسيار بالا براي استان يزد و يكي از امتيازات بزرگ است زيرا ما در كشور تنها 5 استان داريم كه منطقه ويژه علم و فناوري در آنها به تصويب شوراي عتف رسيده و استان يزد از نظر عملياتي از همه جلوتر است و ما يكي از زمينه هاي پاسخگويي به بيكاري فارغ التحصيلان را همين منطقه ويژه علم و فناوري مي دانيم.


ايجاد شعبه پژوهشكده رويان در استان


استاندار يزد بيان كرد : ايجاد شعبه پژوهشكده رويان در استان يزد از ديگر دستاوردهاي دولت يازدهم در استان بوده و اولين شعبه رويان در استان يزد با تفاهم نامه با مؤسسه رويان ايجاد شده كه اقدامات آن را شروع كرديم و مقدمات كار انجام شده است رو به گسترش خواهد بود.
ميرمحمدي افزود : بهره برداري از شهرك تخصصي فناوري اطلاعات و الكترونيك، اجراي طرح ساماندهي بافت تاريخي يزد و توسعه زيرساختهاي گردشگري، تشويق بخش خصوصي و سرمايه گذاري در توليد انرژي خورشيدي،احداث واحدهاي بهداشتي و درماني به ظرفيت 724 تختخواب بيمارستاني، ايجاد كمربند سبز در توسعه پوشش گياهي كه در سال گذشته 700 هكتار فضاي سبز نهالكاري شده است از ديگر اقدامات صورت گرفته تلاش در ارتباط با سياستهاي دولت تدبير و اميد در استان يزد بوده است.


قدرداني استاندار از روحانيت ، مردم و رسانه هاي استان


عالي ترين مقام اجرايي استان اظهار داشت : لازم مي دانم از همه عزيزان تشكر كنم، همكاران در استان صرفاً مديران استانداري و مديران دولتي نيستند و ما همه را در استان همكار خود مي دانيم، به ويژه بخش خصوصي نقش بسيار بالايي در زمينه توفيقات استان داشته است و روحانيت عزيز نيز نقش والايي در اين زمينه ايفا كرده اند.
استاندار يزد ادامه داد : فرهيختگان، نخبگان، شايستگان، دانشگاهيان، فرهنگيان، هيأتهاي مذهبي، اصناف، همه دراين زمينه نقش داشته و دارند و براي موفقيت استان كمك نموده اند.
ميرمحمدي افزود : لازم مي دانم از همه اقشار مختلف مردم كه نقش اصلي را داشتند و اگر آنها همكاري نداشتند، زمينه را فراهم نمي كردند، محبت نمي كردند نمي توانستيم كار را جلو ببريم تشكر كنم.
وي گفت : مردم عزيز و شريف ما، سازمانهاي مردم نهاد ، احزاب و رسانه هاي استان در پيشرفت ها نقش والايي ايفا كردند و من از همه عزيزان ، صداوسيما كه بازتاب هاي بسيار همگاني در پيشرفت مسائل استان دارد صميمانه تشكر مي كنم و براي همه در سال جديد آرزوي توفيق بيشتر دارم .
استاندار يزد در پايان اظهار اميدواري كرد : سال جديد با شادابي بيشتر، اميدواري بيشتر، عشق و علاقه بيشتر، اعتقاد راسخ تر، با همت و همكاري فراوان دست به دست هم دهيم و استاني آباد و پرافتخار بسازيم.

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات