سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع استانداری یزد:

مرکز داده امن در استان یزد ایجاد شود/ آمادگی داریم دولت هوشمند را در یزد به طور صد در صد پیاده سازی کنیم

همایش ایمنی امنیت سايبري و دولت هوشمند در یزد با حضور محمد حسین پارساییان سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع استانداری یزد، موحد معاون دولت الکترونیک سازمان فناوری اطلاعات و دیگران مدیران و مسئولین برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی استانداری یزد، محمد حسین پارسائیان سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع استانداری یزد با بیان اینکه موضوع پنجره ملی خدمات دولت هوشمند از برنامه‌های راهبردی دولت سیزدهم است، بیان کرد :با توجه به سال های گذشته موضوع هک و حمله سایبری مورد توجه بسیاری قرار گرفته در همین راستا زیرساخت های دستگاه های اجرایی افزایش داشته است .

پارسائیان تصریح کرد: هر دستگاهی که حک می‌شود مهم‌ترین اطلاعات مردم مورد آسیب قرار می‌گیرد و بدتر از آن زمانیست که پشتیبان داده ها نیز مورد تهدید قرار گیرند بنابراین وجود مرکز داده به عنوان یک عامل پیشگیری کننده از این صدمات مخرب لازم و ضروری است.

وی افزود: در سال ۹۲ و ۹۵ هزینه‌هایی برای ایجاد مرکز داده استان انجام شد ولی با توجه به اینکه از سوی دستگاه‌های اجرایی مورد استقبال قرار نگرفت این زیرساخت ارزشمند به ثمر نرسید ولی اکنون در حال بازسازی است.
 
پارسائیان با بیان اینکه از هم اکنون باید به سمت پشتیبان گیری امن از داده ها حرکت کنیم، گفت: در فاز اول مرکز داده بایدپشتیبان گیری از داده های اطلاعاتی  ادارات در این مرکز قرار گیرد و بعد از آن به سمت فضای ابری برویم.

پارسائیان با تصریح بر اینکه میثاق نامه‌ای با عنوان سند یزد نوین با مردم یزد بسته‌ایم، عنوان کرد: در سند یزد نوین مصمم هستیم برنامه های مشخص شده در پایان دولت سیزدهم محقق شود که یکی از آنها ایجاد مرکز داده استان است .

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
1 نظر