رئيس ستاد انتخابات استان يزد:

مسئوليت اصلي و اساسي دولت در انتخابات حاكميت قانون است

رئيس ستاد انتخابات استان يزد با اشاره به اهميت انتخابات 7 اسفند اظهار داشت: مسئوليت اصلي و اساسي مسئولان اجرايي و دولت در انتخابات حاكميت و برقراري قانون است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری يزد، روز جمعه 13 آذرماه، نشست مشترك رئيس و دبير ستاد انتخابات استان با فرمانداران و بخشداران استان یزد برگزار شد.
رئيس ستاد انتخابات استان يزد در اين جلسه با اشاره به اينكه وظیفه داریم انتخاباتي باشكوه و حماسي را برگزار كنيم تأكيد كرد: هم‌زمانی دو انتخاب مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی براي اولين بار صورت می‌گیرد و لازم توجه ویژه‌ای به اين امر شود.
«محمدعلي طالبي» تصريح كرد: انتخاب پيش رو فرصتي است تا انبساط سياسي ویژه‌ای در كشور ايجاد شود و سلايق سياسي وگروه‌هایی كه در چارچوب نظام فعاليت می‌کنند در انتخابات حضورداشته باشند و نمايندگان خود را براي جلب رأي مردم معرفي كنند.
وي بی‌طرفی و حاكميت قانون را وظيفه مهم برگزاركنندگان انتخاب در دو حوزه اجرا و نظارت دانست و اظهار داشت: این مهم مؤكدا از سوي دولت و وزارت كشور تأكيد شده است و قانون حرف اول و آخر را در تصمیم‌گیری‌ها می‌زند.
طالبي بابیان اينكه فرمانداران و بخشداران به‌گونه‌ای عمل كنند كه بهانه به دست افراد ندهند، تأكيد كرد: مردم با هوشياري و چشماني تیزبین فعاليت کارگزاران نظام را رصد می‌کنند و بايد به‌گونه‌ای عمل كرد كه كمترين چالش و ايراد را داشته باشيم.
معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار يزد بحث شفافيت در انتخابات را ضروري دانست و اذعان داشت: تعامل عوامل اجرايي با هیئت‌های نظارت ازجمله مواردي است كه مورد تأكيد است و انتظار داريم در دستور كار فرمانداران و بخشداران قرار گيرد.
طالبي همكاري و همراهي دستگاه‌های امنيتي و قضايي را ضروري دانست و افزود: هرچه تعامل با دستگاه مذكور بيشتر باشد، سرعت و كيفيت امور بهبودیافته و نتيجه بهتري در امور حاصل می‌شود.
رئيس ستاد انتخابات استان يزد حفظ و حراست از اسناد و اطلاعات انتخاباتي را مهم ارزيابي كرد و تصريح كرد: آموزش‌های لازم در اين زمينه و ديگر زمینه‌ها به كارشناسان مربوطه صورت گرفته و روند آموزش تا زمان برگزاري انتخابات ادامه خواهد داشت.
وي بحث سوءاستفاده‌های احتمالی كانديداها از امكانات دولتي را يادآور شد و از فرمانداران و بخشداران خواست تا با اجراي قانون ازاین‌گونه تخلفات جلوگيري كنند.
طالبي در پايان تأكيد كرد: انشالله بتوانيم با پاسداري از رأي مردم و اجراي قانون اعتماد عمومي را به مجریان انتخابات جلب کنیم و انتخاباتی شکوهمند و درخورشان نظام برگزار کنیم.
 

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات