استاندار یزد:

مسئولیت همه ما تلاش برای ارتقا‌ء شاخص‌های امنیتی استان است

استاندار یزد در دیدار با فرماندهی و کارکنان نیروی انتظامی استان با بیان اینکه نیروی انتظامی می تواند به ارتقاء اعتماد عمومی و سرمایه اجتماعی کمک کند، تاکید کرد: مسئولیت همه ما تلاش برای ارتقاء شاخص‌های امنیتی استان است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، روز دوشنبه چهارم شهریور ماه ۹۸ و در سومین روز از هفته دولت، "محمدعلی طالبی" با "سردار محمدرضا میرحیدری" فرماندهی نیروی انتظامی ‌استان و کارکنان این نیرو در سالن زنده یاد حمیدیا دیدار و گفت‌وگو کرد.
استاندار یزد در این دیدار که "‌احمد ترحمی" معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار نیز حضور داشت، ضمن گرامیداشت هفته دولت و یاد شهیدان رجایی و باهنر، گفت: نکته ‌ای که همه ما باید به آن واقف باشیم و سرلوحه کارها و فعالیت‌های خود قرار دهیم این است که در نظام جمهوری اسلامی، تحت رهبری های مدبرانه مقام معظم رهبری و پرچم سه‌رنگ جمهوری اسلامی ایران هیچ خط فاصله ‌ای بین ارکان نظام یعنی دولت، قوه قضاییه و قوه مقننه، همچنین نیروهای لشکری و نظامی و دیگر ارکان حاکمیت در نظام وجود ندارد.
"محمدعلی طالبی" ادامه داد: جالب این است که در بسیاری از کشورهای جهان وقتی واژه دولت گفته می‌شود آنچه به ذهن مردم و رسانه‌ها می‌آید کلیت نظام است و اصلاً مردم نظام و دولت را از هم تفکیک نمی کنند.
عالی ترین مقام اجرایی استان افزود: متاسفانه در ایران و متاثر از برخی رقابت های نابجای سیاسی که وجود داشته و ما همیشه به نوعی ضربه اش را نیز خورده ایم این تفکیک ها معمولاً به وجود می آید که ممکن است ذهنیت مردم را دچار خدشه کند.
وی خاطر نشان کرد: ‌چنین حرکت هایی در قالب کنار هم نشستن‌ها و همدلی ها و همراهی ها به تقویت ارتباط و تعامل ها بسیار کمک می کند و من بازخوردهایش را بعضا در سطح جامعه دیده‌ام.
استاندار یزد گفت: در دوران مسئولیت خود از همان ابتدا رویه همدلی و همراهی را دنبال کردم و از همان ابتدا بسیاری از مسائلی که می توانست موجب شقاق و خط کشی ها در فضای اجتماعی و سیاسی استان شود کنار گذاشته شد زیرا اعتقاد داریم مردم ما به نوعی از شکاف ها و اختلاف ها خسته هستند و آرزویشان این است که مسئولانشان در بخش های مختلف کنار هم باشند و با به کارگیری نیروهای موثر تمرکزشان را بر روی رفع مسائل اصلی و اساسی مردم بگذارند.
"طالبی" ادامه داد: همه ما این مسئولیت را داریم که در جهت ارتقاء شاخص های امنیتی استان تلاش کنیم و از ذهنیتی که در خارج از استان وجود دارد و یزد را به عنوان یک استان امن با بالاترین مولفه های امنیتی و برخوردار از شاخص های خوب امنیتی می‌شناسند، صیانت کنیم، این نوع نگاه را تقویت نماییم و اجازه ندهیم که این نگاه خدشه دار شود و خدای ناکرده ‌ضعفهایی در کار و فعالیت های ما بروز کند.


فضای استان به گونه ای باشد که همه مردم احساس امنیت کنند


عالی ترین مقام اجرایی استان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به در پیش بودن انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، بیان کرد: انتخابات حساسی را پیش رو داریم و باید این انتخابات رقابتی و پرشور باشد ‌و زمینه مشارکت و حضور حداکثری مردم در این انتخابات فراهم شود.
وی افزود: همچنین دغدغه این را داریم که انتخابات در فضایی آرام، با آرامش خاص و امنیت کامل برگزار گردد و تلفیق این دو موضوع تدبیر‌ی را می طلبد که بخشی از آن به عهده نیروی انتظامی استان است که حتماً مورد توجه شما بزرگواران خواهد بود.
"طالبی" خاطرنشان کرد: در عین حال موافق امنیتی شدن فضا نیستیم و فضای استان باید به گونه‌ای باشد که همه مردم احساس امنیت کنند و این اطمینان ‌را داشته باشند که آن چیزی که اتفاق می افتد بر اساس مسئولیت‌های قانونی دستگاه‌هاست و در حقیقت هیچ نوع تهدیدی متوجه شهروندان و حقوق شهروندی افراد نخواهد بود.
استاندار یزد با اشاره به اینکه در بودجه امسال استان و در بحث اعتبارات عمرانی سقف اعتبارات را برای نیروی انتظامی استان در نظر گرفته ایم و با جدیت پیگیر طرح ها و برنامه های خوب نیروی انتظامی استان هستیم، اظهار امیدواری کرد: با تکمیل پروژه‌هایی مانند مرکز آموزش شهرستان ‌بافق، مرکز آموزش تکاوری و قرارگاه امنیت کویر، هم به ارتقاء شاخص های امنیتی استان کمک شایسته‌ای شود و هم جلوه مناسبی از زحمات و تلاش عزیزان در حوزه‌های مختلف در نیروی انتظامی استان نشان داده شود.
"طالبی" در پایان سخنان خود با تاکید بر اینکه نیروی انتظامی می تواند به ارتقاء اعتماد عمومی و سرمایه اجتماعی در سطح استان و کشور کمک کند، ‌گفت: امروز و در شرایط فعلی کشور بیش از هر زمان دیگری به همد‌لی و ارتباط مستقیم با مردم نیازمندیم و خوشبختانه رویکردهایی قوی را در نیروی انتظامی استان در این راستا شاهد هستیم و در کنار کسانیکه تبلور فعالیت هایشان نماد فعالیت نظام است امیدواریم بتوانیم از فواید این ارتباط، بهتر و بیشتر از گذشته در جهت خدمت ‌به مردم و رفع مشکلات آنها گام برداریم.

★خبرنگار: مجید وفایی شاهی★

★عکس: رضا زارع★

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات