مسائل و مشکلات آموزشگاه‌های استثنایی استان بررسی شد

مدیرکل امور اجتماعی فرهنگی استانداری یزد گفت: نیازهای قشر استثنایی جامعه قابل چشم‌پوشی نیست و نیازمند تعامل همۀ دستگاه‌ها برای رفع این مشکلات است.

مدیرکل امور اجتماعی فرهنگی استانداری در جلسه رفع مشکلات مدارس استثنایی استان که با حضور نمایندگان دستگاه‌های مرتبط  در آموزشگاه استثنایی کوثر برگزار شد، به مشکلات متعدد این مدارس اشاره کرد و از دستگاه‌ها تلاش برای رفع این مشکلات را خواستار شد.
فخرالسادات خامسی‌هامانه گفت: هرچند استانداردسازی برای همۀ مدارس ضروری است اما این اصل در مورد مدارس استثنایی پررنگ‌تر است؛ چراکه نبود برخی امکانات در این مدارس برای دانش‌آموزان استثنایی خطر جانی در پی دارد.
وی افزود: از این رو، تجهیز امکانات در مدارس استثنایی نیاز به هم‌اندیشی و هم‌افزایی بین‌دستگاهی دارد؛ چراکه دانش‌آموز استثنایی در صورت وقوع بحران، توانایی محدودی در نجات جان خود دارد و این فرد نسبت به دیگر اقشار مراقبت و تجهیزات بیشتری نیاز دارد.
مدیرکل امور اجتماعی فرهنگی استانداری حضور مدیران و خیران استان در چنین جلسه‌ای را نشانگر حساسیت دستگاه‌ها در این زمینه دانست، این حساسیت را به فال نیک گرفته و بیان کرد: برخی نیازهای قشر استثنایی جامعه قابل چشم‌پوشی نیست؛ برای مثال، نباید در تأمین تجهیزات ورزشی استثنایی‌ها کم‌توجهی کرد چراکه ورزش برای سلامت آنان به ویژه استثنایی‌های معلول الزام است.
خامسی با اشاره به اینکه کمتر از یک درصد دانش‌آموزان استان استثنایی هستند، به مشکل کمبود نیرو، استانداردسازی وسایل سرمایشی گرمایشی و هزینه قبض آب، برق و گاز در مدارس استثنایی استان اشاره کرد و از مسئولان مرتبط خواستار ادامۀ جلسات جداگانه برای حل این مشکلات را داد.
گفتنی است، در این جلسه، مشکلات این مدارس در خصوص مسائل بهداشتی، دارویی و نیز هزینه آب و برق مدارس استثنایی استان مطرح و قرار شد دستگاه‌ها برای رفع مشکلات اهتمام ویژه ورزند.

مطالب مرتبط

شما نقش لازم برای دسترسی به این پرتلت را ندارید
افزودن نظرات