مسافرت ها و ایمن پنداری شرایط از سوی مردم؛ جدی ترین نگرانی در کنترل کرونا

استاندار یزد با بیان اینکه نگرانی اصلی ما از مسافرت مردم استان به مناطق آلوده و همچنین سفر ساکنین مناطق آلوده به کرونا در کشور به استان است، عنوان کرد: در زمینه رعایت موازین بهداشتی با یک ایمن پنداری در جامعه روبرو هستیم و نوع رفتارها حاکی از این است که مردم شرایط را عادی فرض کرده اند و نگرانیم این موضوعات موجب رشد آمار کرونا طی روزهای آینده در استان شود.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، «محمد علی طالبی» در نشست ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا که با حضور ویدیو کنفرانسی فرمانداران استان و اعضای ستاد به منظور بررسی آخرین وضعیت بیماری کرونا و اتخاذ تصمیماتی جدید برای مقابله با این بیماری، در سالن کوثر استانداری برگزار شد، با بیان اینکه به دلیل تعطیلی های اخیر شاهد رشد مسافرت ها و همچنین رفت و آمد های خانوادگی بدون توجه به فاصله‌گذاری اجتماعی بودیم، افزود: نگرانیم این موضوعات موجب رشد آمار کرونا طی روزهای آینده در استان شود.
وی با بیان اینکه نگرانی اصلی ما از مسافرت مردم استان به مناطق آلوده و همچنین سفر ساکنین مناطق آلوده به کرونا در کشور به استان است، افزود: در همین راستا در خصوص پذیرش مسافرین از استان های آلوده تدابیری اندیشیده شد و امیدواریم با تدابیر اندیشیده شده شاهد پیک دوم در استان نباشیم 
استاندار با اشاره به اینکه متاسفانه در زمینه رعایت موازین بهداشتی با یک ایمن پنداری در جامعه روبرو هستیم، تاکید کرد: نوع رفتارها حاکی از این است که مردم شرایط را عادی فرض کرده اند.
دکتر طالبی با اشاره به اینکه یکی از مصوبات این جلسه نظارت بیشتر بر اجرای پروتکل‌های بهداشتی ابلاغ شده به اصناف، واحدهای صنعتی و واحدهای خدماتی بود، ادامه داد: تاکید ویژه ما در افزایش نظارت ها، نظارت بر اجرای پروتکل‌های بهداشتی در ادارات و دستگاه های دولتی بود و بنا بر این شد تا ارائه خدمات به شهروندان تا حد امکان بدون مراجعه حضوری باشد.
استاندار در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در این جلسه تصمیماتی به منظور تکمیل بیمارستان بحران گرفته شد، افزود: امیدواریم تا فصل پاییز شاهد بهره برداری از این بیمارستان باشیم تا از این پس بستری بیماران کرونایی در این مکان صورت گرفته و سایر بیمارستان های استان بتوانند روند عادی خود را طی کنند.
استاندار با بیان اینکه با توجه به امکان بازگشت جدی تر بیماری کرونا در پاییز ماه، باید آمادگی لازم برای شرایط سخت تر را داشته باشیم، افزود: صدا و سیما و شهرداری ها باید هشدارهای بهداشتی را با شیوه های جدید انجام دهند تا باور اتمام بیماری کرونا در بین مردم استان از بین برود و شاهد رعایت مجدد فاصله گذاری اجتماعی  باشیم.
استاندار گفت: در زمینه تولید ماسک اتفاقات خوبی طی ماه های اخیر در استان رقم خورد و واحد تولیدی ماسک n95 نیز به زودی افتتاح خواهد شد.
وی در بخش پایانی سخنان خود با بیان اینکه تبعات اقتصادی این بیماری پایان نیافته است، تاکید کرد: باید تلاش کرد تا روحیه های خیرخواهانه و فعالیت های خیری شکل گرفته در جریان مبارزه با بیماری کرونا باید حفظ شود.

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات