استاندار یزد:

مشارکت مردمی در مقابله و مدیریت بحران ضروری است/ جشنواره فیلم کوتاه امید یکی از راهکارهای آگاهی بخشی در موضوع بحران است

میرمحمدی در نشست شورای هماهنگی مدیریت بحران استان یزد بر مشارکت گرفتن از مردم در مقابله و مدیریت بحران‌ها تأکید کرد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد؛ نشست شورای هماهنگی مدیریت بحران استان یزد با حضور معاون وزیر و رئیس سازمان مدیریت بحران استان یزد، استاندار یزد، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار، فرمانداران، مدیرکل مدیریت بحران استانداری و جمعی از دستگاه‌های عضو این ستاد برگزار شد.
استاندار یزد در این جلسه با تبریک ایام فرخنده دهه کرامت و برگزاری باشکوه مراسم تنفیذ و تحلیف دکتر حسن روحانی گفت: برگزاری باشکوه مراسم تحلیف با حضور گسترده نمایندگان کشورهای خارجی باعث افتخار کشور و موجب یاس دشمنان نظام جمهوری اسلامی است.
«سید محمد میرمحمدی» در بخش دیگری از سخنانش با برشمردن مشکلات ناشی از وقوع بحران، گفت: پیش‌بینی و پیشگیری اولین مسئله مقابله با بحران است.
وی تأکید کرد: احتمال وقوع بحران‌های متفاوت در یزد وجود دارد که برای پیشگیری از وقوع یا خسارات احتمالی باید راهکارهای مناسبی پیش‌بینی شود. خوشبختانه استان یزد با ابتکار طرح آموزشی غدیر که با استقبال گسترده در کشور روبرو شد، از پیشگامان مسئله آموزش عمومی است.
میرمحمدی با اشاره به اینکه باید نسبت به حساس کردن مردم به مشکلات توجه کرد افزود: ضرورت دارد با اطلاع‌رسانی، یادگیری و عدم ایجاد هراس، آموزش‌های لازم در امر بحران به مردم منتقل شود.
این مقام مسئول با اشاره به برگزاری جشنواره ملی فیلم کوتاه امید، تصریح کرد: یکی از راهکارهای آگاهی بخشی که توسط مدیران استان طراحی و با حمایت وزارت کشور در حال برگزاری می‌باشد، جشنواره ملی فیلم کوتاه امید است که امیدواریم مدیران و مسئولان استان برای آگاهی بخشی و فرهنگ‌سازی از شیوه‌های جدید و مؤثری استفاده کنند.
وی با اشاره به مدیریت بحران به‌عنوان مسئله مهم در مقابله با بحران گفت: مدیریت بحران یکی از اصول لازم در مقابله با تشدید خسارت است. در مدیریت بحران باید به نحوه اداره مشارکت‌های مردمی نگاه ویژه‌ای داشت.
و خاطرنشان کرد: لازم است چرخه‌ای پیش‌بینی شود تا در صورت وقوع بحران در چرخه اول کمک دستگاه‌ها و نهادهای رسمی باشد و در چرخه دوم مردم داوطلب آموزش‌دیده وارد کار شوند.
استاندار یزد ابراز امیدواری کرد شاهد هیچ اتفاق بحران‌ساز و مشکل‌آفرینی نباشیم، ولی منطق حکم می‌کند برای مقابله با حوادث آماده‌باشیم و تدبیر کنیم.
وی نقش جوانان را در مقابله و مدیریت بحران غیرقابل‌انکار دانست و گفت: جوانان همچون رسانه‌های عمومی در کمک به حل بحران نقش مؤثری دارند.
میرمحمدی در بخش پایانی سخنانش در رابطه با بحران کم‌آبی استان یزد گفت: در مدیریت آب کشاورزی طرح‌ها و روش‌های مختلفی به‌تناسب اندیشیده و عمل شده است. توسعه کمی کشت متوقف و توسعه کیفی کشت‌ها مدنظر قرار گرفت.
استاندار یزد با تشریح وضعیت آب استان، تصریح کرد: در رابطه با آب شرب که از محدودیت‌های بزرگ استان است اما با توجه به مصوبه شورای عالی امنیت ملی کار اجرایی خط دوم انتقال آب شروع و اعتبار لازم برای آن گذاشته‌شده است. البته اعتبارات سالانه دولت کارساز نیست و امیدوارم با اجرایی شدن پیشنهاد وزارت نیرو و تأمین منابع مالی خارجی کارهای اجرایی سرعت بیشتری بگیرد.
گفتنی ا‌ست در این جلسه از آقایان «روشن ابرکوهی»، «لاور» و «حمیدیان» به‌عنوان بحران یاران شاخص استان تقدیر شد.
 

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات