معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری یزد:

مشکلات فرودگاه امام رضا (ع) مهریز همچنان پابرجاست

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری یزد گفت: مشکلات فرودگاه امام رضا (ع) مهریز که بزرگ‌ترین فرودگاه آموزشی کشور است، علی‌رغم دستورات وزیر راه و شهرسازی در بازدید از این فرودگاه در خلال سفر ریاست جمهوری همچنان حل نشده باقی‌مانده است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد و به نقل ازیزدرسا، محمد جواد ابوالحسینی در جشنواره خزر تا کویر با اشاره به ظرفیت فرودگاهی استان یزد اظهار کرد: در حال حاضر  دو فرودگاه برای هواپیماهای فوق سبک در استان یزد وجود دارد و سرمایه گذاری سنگینی در این زمینه توسط بخش خصوصی استان انجام شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری یزد با بیان اینکه امیدواریم چنین رویدادهایی را در سطح استان بیشتر شاهد باشیم ابراز کرد: برای تکمیل فرودگاه خصوصی امام رضا (ع) وزیر راه و شهرسازی دستوراتی جهت حل مشکلات این فرودگاه صادر نموده است؛ ولی تاکنون علی‌رغم این دستورات،  مشکلات فرودگاه لاینحل باقی‌مانده است و بنده از کاپیتان قرنلی مسئول کمیته فوق‌سبک فرودگاه های کشور درخواست دارم مسائل این فرودگاه را پیگیری نموده و برای حل آن با وزیر راه و شهرسازی صحبت کنند.

وی با اشاره به احداث فرودگاه‌های اختصاصی هوانوردی عمومی در سطح کشور توسط بخش خصوصی افزود: هوانوردی عمومی می‌بایست توسعه بیشتری یافته تا علاقه‌مندان به این حوزه به‌راحتی ضمن کسب آموزش‌های لازم از این ظرفیت نیز استفاده کنند.

عبدالرضا حسینی‌نسب مدیرعامل فرودگاه مهریز در ادامه این برنامه در سخنانی با بیان اینکه فرودگاه امام رضا (ع) مهریز بزرگ‌ترین فرودگاه آموزشی کشور است تصریح کرد: این فرودگاه در بهمن 1400 مورد بهره‌برداری قرار گرفت و در چند ماه اخیر آموزشگاه خلبانی این فرودگاه نیز پروانه بهره‌برداری گرفته و کارآموزش در این فرودگاه با 2 فروند هواپیمای آموزشی آغاز شده است.

وی ادامه داد: این فرودگاه در حال حاضر ظرفیت پذیرش بالغ بر 60  فروند هواپیما را دارد و تمام هواپیماهای فوق‌سبکی که از شرق به غرب، شمال به جنوب پرواز می‌کنند تمام مسیرهای عبوری آنها یزد می‌باشد و لازم است در یزد فرود آمده و سوخت گیری مجددی داشته باشند.

حسینی نسب  عنوان کرد: در بخش گردشگری این فرودگاه یک بستر بزرگ را برای استان ایجاد کرده است که می تواند پذیرای گردشگران در بخش هوانوردی باشد.

در پایان این جشنواره تعدادی از کاپیتانان منتخب به بیان نکات و موضوعات پیرامون این جشنواره پرداختند.

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات