معاون اقتصادی استاندار یزد:

مشکلی برای تأمین گوشت و کالاهای اساسی شب عید و ماه رمضان نداریم

معاون هماهنگی امور اقتصادی و گردشگری استانداری یزد گفت: گوشت قرمز، گوشت مرغ، کالاهای اساسی و میوه شب عید، ایام نوروز و ماه مبارک رمضان استان یزد تأمین است و هیچ کمبودی در این زمینه نداریم.

به گزارش روابط‌عمومی استانداری یزد، محمدعلی شاه‌حسینی در یکصد و شصت و هفتمین جلسه کارگروه تنظیم بازار استان با اشاره به نوسانات قیمت به‌عنوان یکی از مشکلات مهم بخش تولید گوشت در استان، اظهار کرد: برای تنظیم بازار نیازمند افزایش تولید گوشت هستیم؛ باید زمینه‌های صادرات مازاد تولید را نیز فراهم کنیم و ذخایر استراتژیک ذخیره‌سازی شود. با تولید درست و با انسجام بیشتر نباید بگذاریم تولید گوشت و مرغ دچار نوسانات شود.
وی ابراز کرد: در زمینه تأمین گوشت مرغ موردنیاز ایام مبارک ماه رمضان نیز ذخیره‌سازی‌های خوبی صورت‌گرفته است و مشکلی در تأمین و عرضه این محصول با قیمت‌های مناسب در سطح استان نداریم.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و گردشگری استانداری یزد تصریح کرد: در بحث تأمین گوشت قرمز گاو هیچ مشکلی نداریم و مجوز صادرات هزار تن گوشت منجمد گاو در استان اخذ کردیم؛ اما در تأمین گوشت گوسفندی با اندکی ضعف روبه‌رو هستیم که بر اساس برنامه‌ریزی دستگاه‌های اجرایی مقرر شد گوشت گوسفندی وارداتی علاوه بر گوشت تولید داخلی روانه سکوهای تنظیم بازار و فروشگاه‌های زنجیره‌ای می‌شود.
شاه‌حسینی با تأکید بر اینکه قیمت‌های بالاتر از حد نرمال بازار شناسایی و برخورد خواهد شد، خاطرنشان کرد: بر اساس شاخص‌های مهم اقتصادی کارگروه اقدام مشترک مشخص و جهاد کشاورزی و اداره کل صمت نیز وظیفه نظارت را بر عهده دارند.
وی از برپایی نمایشگاه عرضه مستقیم کالا خبر داد و گفت: قرار است در همه شهرستان‌های یزد نمایشگاه‌ عرضه مستقیم کالا برپا شود، این در حالی است در 3 منطقه شهرستان یزد اعم از اکرم‌آباد، شاهدیه و نمایشگاه بین‌المللی یزد مستقر خواهد شد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و گردشگری استانداری یزد ادامه داد: این نمایشگاه‌ها با حضور برندهای معتبر کشوری و با قیمت تولیدکننده برگزار می‌شود.
شاه‌حسینی درباره بازار میوه شب عید گفت: با برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری دولت امسال همچون سال گذشته ذخیره‌سازی مطلوبی در میوه شب عید صورت‌گرفته است.
وی با تأکید بر اینکه کالاهای اساسی موردنیاز استان تأمین است و استان یزد نیز در زمینه تأمین هیچ مشکلی ندارد خاطرنشان کرد: اجازه نمی‌دهیم کوچک‌ترین التهابی در بازار شب عید، ایام نوروز و ایام مبارک ماه رمضان برای گوشت قرمز، گوشت مرغ و کالاهای اساسی اتفاق بیفتد.
شایان به ذکر است، در این جلسه در خصوص آخرین اقدامات برگزاری نمایشگاه عرضه مستقیم کالا توسط شرکت نمایشگاهی یزد، ارائه طرح شرکت‌تعاونی پیشگامان جهت عرضه کالا به کارمندان و کارگران در قالب کارت اعتباری توسط شرکت پیشگامان مورد بررسی قرار گرفت و همچنین فرماندار شهرستان مهریز گزارشی از وضعیت بازار این شهرستان ارائه داد.

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات