استاندار يزد در همايش يزدي تباران تأكيد كرد:

معرفي يزد به‌عنوان مركزی فرهنگي به جهانيان

استاندار يزد گفت: شايسته است استان يزد را به‌عنوان مركز فرهنگي و سلامت اجتماعي به مردم دنيا معرفي كنيم.
به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری يزد روز چهارشنبه 11 فروردین‌ماه گردهمايي يزدي تباران با حضور استاندار يزد، معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار، سرپرست معاونت دفتر هماهنگي امور اقتصادي و توسعه منطقه‌ای، مديركل حوزه استاندار، مديران كل دفتر امور بانوان و خانواده و امور اجتماعي و فرهنگي استانداري، امام‌جمعه موقت يزد، مشاور استاندار در امور اطلاع‌رسانی و روابط عمومي، فرماندار شهرستان اردكان و جمعي از فرهيختگان و نخبگان استان در مجموعه رفاهي فرهنگي راه و ما يزد برگزار شد.
استاندار يزد در اين مراسم گردهمايي ضمن تبريك سالروز ولادت حضرت زهرا (س) و حضرت امام خميني (ره)، هفته گراميداشت مقام زن و روز مادر اظهار داشت: اولويت فعالیت‌های استان را در 8 محور تعريف کرده‌ایم و باقدرت در مسير اين محورها و توسعه آن‌ها گام برداشته‌ایم.
«سید محمد ميرمحمدي» ادامه داد: تأمين آب آشاميدني سالم، انتقال آب از بهشت‌آباد و خلیج‌فارس براي استان در اولويت برنامه‌ریزی‌ها قرار دارد، عمليات اجرايي اين انتقال آب باقدرت ادامه دارد و در كنار اين انتقال بر مديريت مصرف آب كشاورزي و استفاده از فاضلاب‌های شهري براي توسعه فضاي سبز استان تأکیدداریم.
وي افزود: توسعه گردشگري استان و ساماندهي بافت تاريخي يزد براي تحقق يافتن اين مهم از اولویت‌های ديگر ماست كه با احياي بافت تاريخي زندگي و پويايي بيشتر وارد اين بافت شده است.
ميرمحمدي خاطرنشان كرد: توسعه علم و فناوري و پارك اين حوزه در اولويت برنامه‌ریزی‌های استان است و يزد در حال حاضر يكي از مناطق ويژه علم و فناوري كشور است.
عالی‌ترین مقام اجرايي استان اظهار داشت: در حوزه بهداشت و درمان نيز كه يكي ديگر از اولویت‌های برنامه‌ریزی‌های استان است در سال گذشته 722 تخت درماني به تخت‌های موجود اضافه گرديد و در سفر رئیس‌جمهوری اسلامي ايران به استان يزد نيز احداث بيمارستان تخصصي سرطان به تصويب رسيد.
وي با اشاره به حوزه صنعت و معدن توجه به اين حوزه را از ديگر اولویت‌های برنامه‌ریزی توسعه استان دانست و گفت: استان يزد در حوزه صنعت و معدن داراي پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های فراواني است و نگاه ما به اين حوزه رفع مشكلات صنعت و معدن و توسعه صنايع هايتك است.
استاندار يزد ادامه داد: توسعه فرهنگي و اجتماعي استان از مهم‌ترین محورها و اولویت‌های برنامه‌ریزی‌های استان است و شايسته است با حفظ برند «دارالعباده و دارالعلم» و توسعه اين برند استان يزد را به‌عنوان مركز فرهنگي و سلامت اجتماعي به جهانيان معرفي كنيم.
ميرمحمدي تصريح كرد: در همين راستا طرح جامع توسعه فرهنگي و اجتماعي استان با تشكيل اتاق فكري متشكل از نخبگان و فرهيختگان فرهنگي و اجتماعي استان تهيه و براي تصويب در سفر ریاست‌جمهور به هیئت دولت ارائه شد.
عالی‌ترین مقام اجرايي استان افزود: توسعه فضاي سبز براي مردم استان بسيار ضروري است و توجه به حفظ محیط‌زیست و منابع طبيعي از ديگر اولویت‌ها و محورهاي برنامه‌ریزی استان است و در همين راستا ايجاد کمربند سبز در محور يزد - مهريز و اردكان موردتوجه است.
وي خاطرنشان كرد: توجه ويژه به انرژي خورشيدي به‌عنوان يك نعمت الهي نامحدود از اولویت‌های اصلي و موردعنایت مسئولان استان است و در حال حاضر بيش از 15 متقاضي براي اين مهم وجود دارد.
استاندار يزد در پايان سخنان خود تأكيد كرد: توفيق خدمتگزاري به ملت ايران و مردم شريف استان يزد افتخار بزرگي است و مردم استان در عرصه‌های مختلف در سال گذشته ازجمله راهپيمايي 22 بهمن، حضور گسترده در انتخابات پنجمين دوره مجلس خبرگان رهبري و دهمين دوره مجلس شوراي اسلامي و استقبال باشكوه از رئیس‌جمهوری اسلامي ايران و كاروان تدبير و اميد با نقش‌آفرینی شايسته خود نشان دادند مردمي آگاه، هوشيار، هوشمند و توانمند هستند.
گفتني است ارائه گزارش سالانه، گزارش وضعيت و سلامت سالمندي استان، ارائه مقاله تخصصي با موضوع برجام و گداخت، ارائه شعر با موضوع حضرت زهرا (س) و توصيف مقام والاي مادر و تجليل و نقل خاطره از مرحومه سيده فاطمه خاتمي فرزند مرحوم آيت ا... سید روح ا... خاتمي ازجمله برنامه‌های همايش يزدي تباران بود.
 
 

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات