معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد ‌مطرح کرد:

معرفی استان یزد به عنوان پایتخت صحیفه سجادیه در سال ۱۴۰۰

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار در مراسم اختتامیه بیست و چهارمین جشنواره قرآن و عترت دانشجویان دانشگاه های پیام نور کشور که به میزبانی استان یزد برگزار شد، مطرح کرد: برای اولین ‌بار استان یزد در سال ۱۴۰۰ به عنوان پایتخت صحیفه سجادیه ایران معرفی خواهد شد.

  به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، "احمد ترحمی" معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار در مراسم اختتامیه بیست و چهارمین جشنواره قرآن و عترت دانشجویان دانشگاه پیام نور کشور که با حضور "آیت‌الله محمدرضا ناصری" نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد و به میزبانی استان یزد در سالن آمفی تئاتر دانشگاه با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار شد، ضمن تسلیت ایام سوگواری شهادت حضرت فاطمه زهرا(‌س) از برگزار کنندگان و شرکت کنندگان در جشنواره کشوری قرآن و عترت و اساتید و داوران این رویداد فرهنگی مذهبی تشکر و قدردانی کرد.
ترحمی ادامه داد: مایه مباهات و افتخار است که استان یزد دارالعباده و حسینیه ایران و شهر میراث جهانی و مهد همزیستی مسالمت آمیز  ادیان و پرچمدار فرهنگ و هنر و تمدن ایران اسلامی میزبان جشنواره کشوری قرآن و عترت دانشجویان دانشگاه های پیام نور کشور است.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار افزود: این رویداد فرهنگی و مذهبی و بسیار خجسته افتخاری بر افتخارات و رویدادهای مهم یزد می افزاید.
وی گفت: اعتلای دانش و ایمان، فهم معارف اهل بیت(‌ع) و تقویت اخلاق و اخلاق گرایی، خردمندی، انس و الفت دانشجویان و رهپویان علم و آشنایی با مفاهیم و معارف قرآن کریم و عترت آل عبا از ‌مهم ترین ویژگیها و اهداف این جشنواره است و امیدواریم با تحقق آن شاهد پیوند هرچه بیشتر معارف قرآنی با علوم انسانی و دانشگاهی باشیم.
‌ترحمی خاطر نشان کرد: باعث افتخار است که اعلام کنم به زودی برای اولین بار استان یزد در سال ۱۴۰۰ به عنوان پایتخت صحیفه‌ سجادیه ایران معرفی خواهد شد و هم اکنون فعالیت علمی و فرهنگی ترویجی این رویداد بزرگ در دبیرخانه پایتخت صحیفه سجادیه که بخشی از معارف اهل بیت ‌و سیره امام معصوم است آغاز شده است.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اظهار کرد: پیوند این دو رویداد را به فال نیک گرفته و معتقدیم چنین برنامه ها و جشنواره هایی، عطر معارف قرآنی و سیره ائمه معصومین سلام الله علیهم را در جامعه پراکنده و فضای معنوی جامعه را معطّر به آیات الهی می کند.
وی ادامه داد: حدیث نبوی و مورد اجماع " انی تارک فیکم الثقلین کتاب الله و عترتی " بیانگر عظمت و اهمیت دو هدیه ارزشمند الهی یعنی کتاب خدا و عترت اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام است و دو هدیه ارزشمندی که جدایی ناپذیر و جاودانی اند و سرچشمه درک معارف و لقاءالله می باشند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گفت: همانگونه که ‌به " ان هذا القرآن یهدی للتی هی اقوم " اعتقاد داریم بر مبنای جامعه ایمانی با اعتقاد به  اخلاق و خلق و خوی حسنه، معتقدیم راه نجات بشریت، حاکمیت ارزشهای الهی و والای دینی و رواج اخلاق و عدالت است.
ترحمی با تاکید بر اینکه لازم است ابتکار برگزاری جشنواره قرآن و عترت سرمشق محافل علمی و ادبی قرار گیرد، بر عزم راسخ دست‌اندرکاران این رویداد معنوی درود فرستاد و عزم و همت دانشجویان شرکت کننده در جشنواره را فارغ از هر جایگاهی تقدیر کرد و افزود: هیچ رتبه و جایگا‌هی ارزش حضور معنوی در این رویداد را نمی کاهد.
وی خاطرنشان کرد: جشنواره ملی قرآن بنابر ارزیابی انجام شده، با دوام ترین جشنواره دانشگاهی معرفی و از آن باید به عنوان پرمخاطب ترین جشنواره دانشجویان که توانسته سلیقه‌های مختلف را به خود جذب کند، ‌یاد کرد.

‌گفتنی است در این مراسم از خانواده "شهید ‌حاج حسن دانش" تجلیل ‌گردید و برگزیدگان رشته های مختلف جشنواره قرآن و عترت معرفی و تقدیر شدند.



★‌خبرنگار: ‌مجید وفایی شاهی★

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات