استاندار در آیین افتتاح دفتر حضرت آیت الله جوادی آملی در یزد:

مفاتیح‌الحیاه نمونه‌ای از نگاه مرجعیت برای پاسخگویی به سبک زندگی امروز است

‌استاندار یزد با بیان نقش مرجعیت در پاسخگویی به نیازهای روز جامعه گفت: کتاب مفاتیح‌الحیاه آیت الله جوادی آملی ازجمله مکتوبات خوب در حوزه احادیث و سخنانی است که در رابطه با زندگی اجتماعی به آن احتیاج داریم.

 

 به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، "محمدعلی طالبی" استاندار یزد روز پنج‌شنبه ١٣ تیرماه ۹۸ در آئین افتتاحیه دفتر مرجع عالیقدر تقیلد حضرت آیت الله جوادی آملی، با تشریح حضور بزرگانی که بار مسئولیت راهبری و هدایت جامعه را به دوش می‌کشند گفت: در دهه‌های اخیر به خصوص در جریان انقلاب اسلامی، مراجع تقلید به لطف حضور در صحنه‌های اجتماعی و سیاسی نقش موثری داشته‌ اند و با نیازها و ضرورت‌های روز جامعه آشنایی بیشتری دارند.
"طالبی" افزود: این آشنایی باعث شده است تا مراجع با حساسیت و درک درست نسبت به واقعیت‌ها و مسائل جامعه، راهبری مناسبی را در سطح جامعه داشته باشند.
استاندار یزد آیت‌الله جوادی آملی را ازجمله مراجع تقلید موثر در مباحث اجتماعی و بهبود سبک زندگی دانست و تصریح کرد: ایشان در رابطه با راه و روشی که مردم در زندگی اجتماعی خود باید طی کنند و مقتضیات امروز جامعه، مکتوبات موثر بسیار زیادی داشته اند.
وی سپس با تشریح نگاه این مرجع تقلید نسبت به حقوق اجتماعی، گفت: کتاب مفاتیح‌الحیاه آیت الله جوادی آملی نمونه‌ای از نوع نگاه ایشان است که توانسته جای خالی وجود احادیث و سخنان اهل بیت در سیره زندگی اجتماعی افراد جامعه را پر کند.
"طالبی" در پایان سخنان خود با استقبال از افتتاح این دفتر به عنوان محلی برای گسترش تعالیم دینی و سیره اهل بیت، اظهار امیدواری کرد: این دفتر بتواند به ‌جذب مردم به ویژه جوانان به معارف دینی و به خصوص مراجع کمک کند.

★خبرنگار: بهنام خواجه امینیان★
★عکس : رضا زارع★

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات