استاندار یزد در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرگزاری ایسنا:

مقایسه‌ عملكرد دولت‌ها براساس واقعیت‌ها و به دور از غرض‌ورزی باشد

استاندار یزد در بازدید از دفتر خبرگزاری ایسنا منطقۀ یزد در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگاران این رسانه تأکید کرد: مقایسۀ عملکرد دولت تدبیر و امید با دولت‌های گذشته بر اساس واقعیت‌ها، محدودیت‌ها و به دور از غرض‌ورزی باشد.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی استانداری یزد، «سیدمحمد میرمحمدی» استاندار یزد، «عباس حیدری» مدیرکل حوزۀ استاندار و «عباس ملازینلی» مشاور استاندار و مدیر روابط عمومی استانداری در آستانۀ سالروز تشکیل جهاددانشگاهی از حوزه‌های مختلف جهاددانشگاهی استان و دفتر خبرگزاری ایسنا و ایکنای منطقۀ یزد بازدید کردند.
به نقل از خبرگزاری ایسنا منطقه یزد، استاندار یزد ضمن تشریح مهمترین اقدامات دولت تدبير و اميد در استان، گفت: تحلیل عملکرد دولت یازدهم باید با در نظرگرفتن تنگنا‌های اقتصادی مختلف از جمله رکود اقتصادي و کاهش قیمت نفت که دولت با آن مواجه است، انجام شود.
«سیدمحمد میرمحمدی» بیان کرد: هشت اولويت برای توسعۀ استان تعريف شده است كه اين اولويت‌ها شامل تأمین آب شرب و مدیریت مصرف آب كشاورزي، بهره‌برداري علمي از معادن و توسعۀ صنايع‌هاي‌تك و كم‌آبخواه، توسعۀ گردشگري، توسعۀ فرهنگ و هنر، توسعۀ بهداشت و درمان، حفظ منابع طبيعي و محيط زيست، توجه به انرژي‌هاي پاك به ويژه انرژي خورشيدي و نهايتاً  توسعۀ كيفي علم و فناوري بوده است.
وي خاطرنشان كرد: اين اولويت‌ها براساس اجماع نظرات از طیف‌های مختلف مردم و 80 جلد مطالعات انجام شده دربارۀ استان تنظیم شده است و در جلساتي مانند شوراي اداري، شوراي برنامه‌ريزي و ساير نشست‌ها‌ ضرورت‌ اجراي آنها براي مديران دستگاه‌هاي استان مطرح شده و در دستوركار قرار گرفته ‌است.
ميرمحمدي يكي از مهمترين محورهاي توسعۀ استان را تأمين آب براي استان خواند و در مورد اقدامات انجام شده در اين خصوص به ايجاد چاه‌هاي اضطراری برای استفاده در مواقع بحران و براي جلوگيري از قطع آب شرب مردم استان اشاره كرد.
وي ادامه داد: در بحث مديريت آب كشاورزي نيز توسعۀ سطح زیرکشت در استان متوقف شد و علاوه بر به‌کارگیری شيوه‌هاي نوين آبياري، تغيير نوع كشت و استفاده از الگوهای كشت مناسب براي استان؛ چاه‌هاي آب كشاورزي نيز به كنتورهاي هوشمند تجهيز و در تجدید پروانۀ آنها ميزان برداشت آب مورد توجه قرار گرفته است.
استاندار یزد همچنين به تلاش براي استفاده مجدد از فاضلاب‌هاي شهري در بخش صنعت و كشاورزي اشاره كرد و افزود: در رابطه با پوشش‌هاي گياهي نيز اجراي طرح‌هاي آبخيزداري و آبخوان‌داري در دستور كار قرار گرفته است.
عالی‌ترین مقام اجرایی استان يكي ديگر از اقدامات در حال پيگيري در حوزه آب را موضوع طرح‌هاي انتقال آب از خارج استان ذكر كرد و گفت: خوشبختانه كارها به روال قانوني در حال دنبال شدن است.
وی به عدم صدور مجوز براي ايجاد صنايع پرآبخواه اشاره کرد و ادامه داد: برخي صنايع پرآبخواه قبل از دولت يازدهم مجوز گرفته و سرمايه‌گذاري‌ کرده بودند كه سعي شد در اين رابطه ساماندهی انجام دهيم و در حوزه صنعت بيش از پيش به کیفیت کالاهای تولیدی استان و رقابتی شدن آنها توجه کنیم.
ميرمحمدي در ادامه با اشاره به وجود سه هزار و 387 طرح عمراني در استان از ابتداي استقرار دولت تدبير و اميد در يزد، گفت: برخي از اين طرح‌ها جنبۀ عمراني نداشتند، بلكه بيشتر جنبه خدماتي داشتند؛ لذا ساماندهي آنها در دستور كار قرار گرفت و بر همين اساس رديف‌هاي اعتباري آنها مشخص شد.
وي افزود: از مجموع يك‌هزار و 500 طرح عمراني استان برخي در حال واگذاري به بخش غيردولتي و آنهايي كه از پيشرفت فيزيكي 80 درصدي برخودار بودند، در برنامه براي تكميل قرار گرفته‌اند.
استاندار یزد در ادامه به طرح‌های آب‌رسانی و گازرسانی استان اشاره و تصریح کرد: از میان 542 روستای استان که در ابتدای كار دولت يازدهم فاقد آب بودند، 290 روستا آب‌رسانی شده و مابقی نیز در دست اجراست.
وی با بيان اين كه در حال حاضر 99درصد مناطق شهری استان از نعمت گاز برخودار هستند، از گازرساني به شهر بافق و نصب بيش از شش هزار علمك گاز در اين شهر خبر داد و افزود: گازرساني به شهر بهاباد در حال اجراي عمليات انتقال و همزمان نيز عمليات شبكه شهري در حال پيگيري است.
عالی‌ترین مقام اجرایی استان در همين رابطه به برخوداري 241 روستای بالای 20 خانوار استان از نعمت گاز اشاره كرد و با بيان اين كه هم‌اكنون 66 درصد روستاهاي استان گاز دارند، گفت: عملیات گازرسانی به 161 روستاي ديگر نيز در حال انجام است.
میرمحمدی همچنين از افزايش بيش از 60 درصدي توليد انرژي در استان در عملكرد دولت تدبير و اميد اشاره و تأكيد كرد: همۀ کارهایی که در این دولت در بخش‌های مختلف انجام شده علی‌رغم تنگنا‌ها و مشکلات اقتصادی زیادی بوده که دولت با آن روبروست و قطعاً شرايط فروش نفت 120 دلاري با شرايط نفت 25 دلاري بسيار متفاوت است؛ لذا بايد اگر مقایسه‌ای هم صورت می‌گیرد با در نظرگرفتن واقعیت‌ها و به دور از غرض‌ورزی باشد.
استاندار یزد مهمترين اولویت‌هاي استان در يك سال باقی‌مانده از عمر دولت يازدهم را اجرای مصوبات سفر استاني رئیس‌جمهوری ذكر كرد و گفت: در سفر رئیس جمهوری به استان یزد 44 طرح و پروژه با اختصاص 700 میلیارد تومان براي سال 95 و 200 ميليارد تومان نيز براي سال 96 به تصویب رسيد که امیدواریم با تخصیص اعتبارات این طرح‌ها تکمیل شود.
وی از ديگر برنامه‌هاي يك‌سال آتي استان را تلاش براي برگزاری باشكوه دو انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامي شهر و روستا عنوان کرد و ادامه داد: علاوه بر اين در محورهاي اولويت‌دار استان نيز برنامه‌هاي تدوين شده را دنبال خواهيم كرد.
میرمحمدی در پاسخ به سؤالی در زمینه تأكيد سازمان حفاظت محیط زیست بر لزوم انجام بررسي‌هاي زيست‌محيطي در رابطه با طرح‌هاي انتقال آب، بیان كرد: از آنجايي كه رئیس سازمان حفاظت محیط زیست يكي از اعضاي شورای عالی آب است، هيچ طرحي در اين شورا بدون ارزيابي زيست محيطي تصميم‌گيري و اجرايي نخواهد شد؛ لذا اگر در مورد طرح انتقال آب به يزد در اين شورا تصميمي گرفته شده، به معناي انجام شدن ارزيابي‌هاي زيست محيطي آن است.
وي در مورد طرح انتقال آب خلیج فارس به استان‌های یزد و کرمان توسط بخش خصوصي نيز افزود: دولت از محل صندوق توسعۀ ملي براي كمك به اين طرح 400 میلیون دلار مساعدت در نظر گرفته است كه بايد از مسير مربوطه دنبال شود.
استاندار یزد در بخش دیگری از سخنان خود با بيان اين كه استانداري در قبال تمام مردم استان مسئول است، حاشيه‌هاي مختلفی که گاهي از سوي برخي افراد حقيقي و حقوقي در مورد استاندار و استانداري مطرح مي‌شود را مربوط به عده‌ای اندك و كمتر از انگشتان دست دانست و سياست استان در قبال اين افراد را برخورد مداراگونه و ارشادي ذكر كرد.
میرمحمدی ادامه داد: بايد به ريشۀ اين قبيل موضع‌گيري‌ها توجه كرد؛ زیرا روزی برخی از این افراد از این راه است و برخي نيز کسانی هستند که قرار بوده به نان و آبی برسند ولی به آن نرسیده‌اند؛ بنابراین ناراحتی خود را این گونه بروز می‌دهند و ما باید به عنوان مسئول استان، رفتاری همراه تحمل و مداراگونه از خود نشان دهیم.
وي افزود: مسئولان ارشد استان و استانداري وقتی برای توجه به اين مسائل حاشيه‌اي ندارند؛ زیرا معتقدیم وقت گذاشتن برای چنين موضوعاتي مضر است و ما را از خدمت به عموم مردم باز مي‌دارد؛ لذا آنچه براي استانداري مهم است، افکار و رفتار عمومي است نه رفتار عده‌اي معدود كه در شبكه‌هاي اجتماعي و فضاهای مجازی مسائلي را رد و بدل مي‌كنند.
استاندار یزد در پایان سخنان خود گفت: صمیمانه از مردم استان تشکر می‌کنیم که همواره نشان دادند در همۀ زمینه‌ها با ما همکاری می‌کنند كه نمونه‌هاي بارز آن استقبال گرم و پرشور آنها از رئیس جمهوری در سفر به استان یزد و مشاركت بالاي آنها در انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شوراي اسلامي بود.
 

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات