استاندار یزد در شورای اداری شهرستان مهریز:

مقطع فعلی، زمان عبور از منافع فردی و گروهی به نفع مردم و منافع ملی است

استاندار یزد در نشست شورای اداری شهرستان مهریز با اشاره به شرایط کشور گفت: مقطع فعلی، زمان عبور از منافع فردی و گروهی به نفع مردم و منافع ملی است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، روز سه شنبه ۱۶ بهمن ماه و همزمان با دهه مبارک فجر نشست شورای اداری شهرستان مهریز با حضور "محمدعلی طالبی" استاندار یزد، "عباس حیدری" مشاور و مدیرکل حوزه استاندار، "حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالرضا محی الدینی" امام جمعه و "سیدمحمد رستگاری" فرماندار مهریز و جمعی از مسئولان استان در محل فرمانداری شهرستان مهریز برگزار شد.
استاندار یزد در این نشست ضمن گرامیداشت ایام الله دهه فجر و چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با اشاره به دستاوردهای انقلاب در استان یزد، ‌بیان کرد: با وجود هشت سال جنگ تحمیلی و تحریم‌هایی که در طول ۴۰ سال گذشته بر کشور تحمیل‌شده است، توانسته‌ایم به رشد و توسعه بالایی دست‌یابیم و در این راستا، استان یزد در زمینهٔ نیروی انسانی، آموزش عالی و سطح سواد در جامعه رشد خیره‌کننده‌ای داشته است.
‌"‌محمدعلی طالبی" ‌ادامه داد: در استان یزد میانگین افراد باسواد بعد از انقلاب از ۳۸ درصد به ۹۰ درصد رسیده است، دانشجویان یزدی نیز در سنین ۱۸ تا ۲۴ سالگی از ۴ درصد به ۵۰ درصد افزایش داشته است ‌و از هر دو نفر جوان یک نفر دانشجو و مشغول به تحصیل است.
وی افزود: بخش درمان و مطالبه گری نیز از دیگر دستاوردهای انقلاب اسلامی می باشد و امید به زندگی پس از انقلاب از ۵۶ سال به ۷۶ سال رسیده است و در آمار مرگ‌ومیر کودکان زیر ۵ سال از هر ۱۰۰۰ کودک، قبل از انقلاب، ۱۷۴ کودک جان خود را از دست می‌دادند که این آمار به ۵ نفر رسیده است.
‌طالبی خاطرنشان کرد: ‌این پیشرفت‌ها و آمارهای ارزشمند که در برخی موارد در مقایسه با بیشتر کشورها بی‌سابقه است، در مدت کوتاه ۴۰ ساله نشانه عزم جدی مردم و مسئولان در پرتو رهنمودهای مقام معظم رهبری است.


توجه به ظرفیت گردشگری برای توسعه شهرستان مهریز


استاندار یزد در بخش دیگری از سخنان خود گفت: با توجه به محدودیت‌هایی که در زمینهٔ تأمین آب در استان با آن روبرو هستیم باید به سمت صنایع پاک و شرکت‌های دانش‌بنیان حرکت کنیم تا توسعه محصولات و صنایع کم آبخواه، موجب اشتغال‌زایی و به‌کارگیری نیروهای تحصیل‌کرده در استان شود.
وی با اشاره به ظرفیت‌های شهرستان مهریز، ‌ادامه داد: در حوزه کشاورزی و دام‌پروری، گردشگری، مبحث ارتباطات و تأمین زیرساخت‌ها در شهر و روستا، شهرستان مهریز یکی از شهرستان‌های پیشرو در استان است و ظرفیت‌های مطلوبی را دارا می باشد.
طالبی افزود: برای توسعه شهرستان مهریز توجه به ظرفیت گردشگری امری ضروری است و این شهرستان روستاهای دارای پتانسیل فراوانی در ‌این حوزه دارد و برای ارائه تسهیلات به طرح‌های اشتغال زا باید به سمت پروژه‌هایی حرکت کنیم که موجب بازگشت جمعیت به روستاها شود.
استاندار یزد در پایان سخنان خود با اشاره به نیازها و مشکلات شهرستان مهریز ‌خاطرنشان کرد: لازم است فرماندار مهریز و مسئولان این شهرستان پیگیری‌های لازم برای ساخت مهمان‌شهر، گاز رسانی به روستای میانکوه، حمایت از تولیدات ملی با اجرای طرح‌های اشتغال زایی در روستاها و ... را با جدیت پیگیری کنند.

★‌‌ خبرنگار: مجید وفایی شاهی★
★عکس: رضا زارع★

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات