استاندار یزد در پی اعلام 22 سال صدر نشینی استان در کنکور سراسری مطرح کرد؛

موفقیت دانش آموزان استان نشان از ظرفیت بالای معلمان و دانش آموزان است

استاندار یزد 22 سال صدر نشینی دانش آموزان یزدی در کنکور سراسری را نشان از ظرفیت بالای دانش آموزان، معلمان، مدیران و والدین دانش آموزان استان یزد دانست و این موفقیت را تبریک گفت.
به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، روز یکشنبه 24 آبان ماه، نشست مشترک استاندار یزد با مدیرکل آموزش‌وپرورش استان به منظور اعلام موفقیت دانش آموزان استان یزد در کنکور سراسری برای 22 سال متوالی در استانداری یزد برگزار شد.
استاندار یزد در این جلسه با تبریک این موفقیت بزرگ به فرهنگیان استان یزد، از دانش آموزان، معلمان، مدیران، والدین دانش اموزان و مسوولین دست اندرکار آموزش‌وپرورش یزد تقدیر و تشکر کرد.
«سید محمد میرمحمدی» با بیان اینکه استان یزد در کنکور سراسری سال 94 در گروه اموزشی رتبه های بالایی را کسب کرده اند، افزود: این موفقیت نشان از ذهن و فکر خلاق و ظرفیت بالای دانش اموزان یزدی برای آینده سازی کشور دارد.
وی تأکید کرد: رتبه استان یزد در سال جاری نشان از انگیزه بالای مدیران، معلمان و دانش آموزان دارد که نشاءت گرفته از پایه‌های اعتقادی و فرهنگی مردم دارالعباده و دارالعلم استان یزد است.
استاندار یزد دانش آموزان و آموزش‌وپرورش استان یزد را در کشور زبانزد عنوان کرد و تصریح کرد: موفقیت‌های حاصل‌شده در این 22 سال مرهون زحمات معلمانی است که مسئولیت خود را به‌خوبی ایفا کرده‌اند.
تداوم صدرنشینی دانش آموزان استان یزد در کنکور سراسری
مدیرکل آموزش‌وپرورش استان در ابتدای این نشست از صدرنشینی دانش آموزان استان برای بیست و دومین سال متوالی در کنکور سراسری سال 94 خرداد و افزود: درمجموع داوطلبان استان یزد با 55.7 بیشترین درصد قبولی در دانشگاه‌ها را به خود اختصاص داده‌اند.
«احمد شیرزاد» افزود: به استناد جدول رتبه دهی استان‌های کشور که بر اساس درصد قبولی داوطلبان هر استان توسط سازمان سنجش منتشرشده است از مجموع 13 هزار و 498 نفر از داوطلبان استان یزد 7 هزار و 516 نفر در کنکور 94 پذیرفته ‌شده‌اند و با قبولی 55.7 بیشترین درصد قبولی را به نسبت شرکت‌کنندگان به خود اختصاص داده‌اند و سمنانی‌ها با 51.5 و اصفهانی‌ها با 50.1 درصد در رتبه‌های بعدی قرار دارند.
شیرزاد تصریح کرد: در گروه علوم انسانی از 3 هزار و 31 نفر دانش‌آموز یزدی 2 هزار 411 نفر پذیرفته‌شده‌اند و با 79.5 درصد مقام اول این گروه آزمایشی را از آن خودکرده‌اند و سمنانی‌ها با 72.8 و اصفهانی‌ها با 72.3 درصد دوم و سوم شدند.
وی خاطرنشان کرد در گروه آزمایشی علوم تجربی از 5 هزار و 203 داوطلب استان 2 هزار 897 نفر قبول‌شده‌اند و با کسب 55.7 درصد حائز مقام اول کشور و سمنان با 43.6 درصد و خراسان جنوبی با 41.8 درصد در رتبه‌های بعدی جای گرفته‌اند.
این مسئول افزود: از 2 هزار و 255 داوطلب گروه علوم ریاضی و فنی یک هزار و 861 نفر پذیرفته‌شده‌اند و با 82.5 درصد بالاترین میزان قبولی این رشته نیز از آن یزدی‌هاست و استان‌های خراسان جنوبی با 78.5 و مازندران با 77 درصد دوم وسوم کشورند.
وی در ادامه کسب  22 سال صدرنشینی دانش آموزان استان در کنکور سراسری را به دانش آموزان، فرهنگیان، خانواده‌ها و تمامی دست اندرکاران تعلیم وتربیت استان تبریک گفت.
 

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات