قائم مقام و معاون سياسي وزير كشور يادآور شد؛

نشاط سياسي و قانون مداري رمز موفقيت در برگزاري انتخابات

قائم مقام و معاون سياسي وزير كشور در همايش آموزشي، توجيهي انتخابات استان يزد گفت: انتخابات 7 اسفند با نشاط سياسي، آرامش جامعه و بر مبناي قانون برگزار شد و براي انتخابات آينده نيز بايد بر همين اساس برنامه ريزي كنيم.

به گزارش دفتر استاندار و روابط عمومي استانداري يزد، صبح روز چهارشنبه دوازدهم آبان ماه همايش آموزشي، توجيهي انتخابات با حضور استاندار يزد، قائم مقام و معاون سياسي وزير كشور و هيئت همراه ، معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار، رئيس مركز برنامه ريزي، نوسازي و توسعه فناوري اطلاعات ، مديركل دفتر امور سياسي، انتخابات و تقسيمات كشوري استانداري، فرمانداران و بخشداران استان در سالن زنده ياد حميدياي استانداري برگزار شد.
قائم مقام و معاون سياسي وزير كشور در اين همايش با اشاره به محوريت و برنامه هاي مطرح شده از سوي وزير كشور  گفت: با توجه به قرار گرفتن جمهوري اسلامي ايران در شرايط ويژه منطقه، برقراري امنيت، پر اهميت ترين موضوع به شمار مي رود.
«محمدحسين مقيمي» افزود: تا به امروز اقدامات شايسته و ارزشمندي براي برقراري امنيت صورت گرفته است و بايد فعاليت ها و برنامه ها را به گونه اي رصد كنيم و پيش ببريم كه تداوم اين امر را به همراه داشته باشد.
مقيمي گفت: با توجه به اهميت كاهش آسيب هاي اجتماعي و مديريت آن در جامعه، بايد با نگاهي جديد نسبت به شناخت اين موضوعات، اقدامات كاربردي و اثرگذار در بخش هاي گوناگون داشته باشيم و به صورت فوق العاده عمل كنيم.
وي يادآور شد: انجام برنامه هاي موفق در زمينه كنترل آسيب هاي اجتماعي بدون شناخت همه جانبة شرايط موجود، امكان پذير نيست و فرمانداران و بخشداران مي توانند با بهره مندي از ديدگاه هاي پژوهشگران، نخبگان، صاحبان تجربه و مردم در اين زمينه ها به اجراي راهكارهاي مناسب دست يابند.
معاون سياسي وزير كشور افزود: مردم به عنوان بزرگترين سرمايه هاي اجتماعي زماني كه نسبت به مشكلات جامعه آگاهي داشته و روش هاي حل آن ها را بپذيرند به شكل بسيار موثري به دولت براي حل مسائل و رسيدن به شرايط خوب اجتماعي كمك مي كنند.


كنترل تورم و رشد اقتصادي با همراهي و كوشش مردم امكان پذير شد


قائم مقام وزير كشور در ادامة سخنانش گفت: اقتصاد و معيشت مردم از ديگر موضوعات پر اهميت در برنامه هاي دولت است و در آغاز فعاليت دولت تدبير و اميد موضوعاتي چون ركود اقتصادي، تحريم ها، تورم و گراني در جامعه وجود داشت و در آن شرايط بايد راهكارهايي براي حركت كشور به سمت پيشرفت و توسعه برنامه ريزي مي شد.
مقيمي افزود: براي بهبود وضعيت اقتصادي كشور برنامه هاي دولت در دو مسير سياست گذاري هاي داخلي و خارجي هدف گذاري و دنبال مي شود كه شاهد موفقيت هاي خوبي در اين زمينه‌ها هستيم.
وي گفت: تيم اقتصادي دولت در برابر مشكلات متعددي كه وجود دارد با همراهي مردم به طور جدي و محكم برنامه هاي خود را دنبال مي كند و كاهش تورم، رفع تحريم ها و رشد اقتصادي كه امروز به دست آمده است نشان از كوشش و همراهي مردم و نيروهاي اجرايي كوشا و پرتوان است.
معاون سياسي وزير كشور يادآور شد: فرصت هاي به وجود آمده پس از اقداماتي كه در زمينة مهار تحريم ها و موانع اقتصادي انجام شده، بسيار ارزشمند است و بايد با كوشش و توان بيشتر بتوانيم كمبودها را جبران و زمينه هاي اقتصادي را با كمك يكديگر در كشور فعال كنيم.
مقيمي گفت: توجه به سياست هاي اقتصاد مقاومتي كه توسط مقام معظم رهبري مطرح شده است بايد با تقويت گفتمان اقتصاد مقاومتي در جامعه شكل بگيرد و اگر در اين چارچوب برنامه هاي اقتصادي را پيش ببريم نسبت به هر محدوديت و اقدامي، مقاوم خواهيم شد.
وي تاكيد كرد: براي رسيدن به بهره وري بايد روش ها را اصلاح و با شناسايي ظرفيت ها به سمت رونق و بهره وري حركت كنيم و در اين مهم نقش فرمانداران و بخشداران داراي اهميت بسياري مي باشد.


تجربه سازگاري نشاط سياسي و آرامش جامعه در انتخابات 7 اسفند


قائم مقام وزير كشور در بخش ديگري از سخنانش گفت: در انتخابات مجلس شوراي اسلامي و مجلس خبرگان رهبري كه در هفتم اسفندماه 94 به صورت همزمان برگزار شد، جامعه نشاط سياسي در كنار آرامش را تجربه كرد هر چند اين دو موضوع سازگاري خوبي ندارند اما با كوشش هاي چشم گير در سطح كشور اين فضا به وجود آمد.
مقيمي افزود: تجربه موفق انتخابات هفتم اسفندماه سال گذشته بر سه رويكرد صيانت از راي مردم به عنوان حق الناس، اجراي تمام فعاليت ها بر مبناي قانون و بي طرفي استوار بود كه بايد در انتخابات آينده نيز مورد توجه قرار گيرد.
وي ادامه داد: برگزاري دوره هاي آموزشي و انجام آزمون هاي تخصصي، زمينه انتخاب افرادي را فراهم كرد كه از آشنايي و مهارت كافي براي مديريت فعاليت ها بر مبناي قانون برخوردار باشند.
قائم مقام و معاون سياسي وزير كشور در پايان سخنانش گفت: بايد زمينه حضور افراد توانمند،كارآمد، تحصيل‌كرده و مصمم به خدمت را براي حضور در فعاليت هاي كشور و انتخابات فراهم كرده و در انجام امور،  به گونه‌اي باشيم كه تكريم و لذت خدمت به مردم را تجربه كنيم.
گفتني است در اين همايش برنامه هاي آموزشي و توجيهي انتخابات مطرح و مورد بررسي و گفتگوي فرمانداران و بخشداران قرار گرفت.
 

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات