با حضور پروفسور پاپلي يزدي؛

نشست تخصصي " آب و كتاب " برگزار شد

در آستانه روزكتاب،كتابخواني و كتابدار نشست تخصصي " آب و كتاب" با ارائه ديدگاه و معرفي آثاري توسط پروفسور «محمد حسين پاپلي يزدي» و با حضور معاون سياسي،امنيتي و اجتماعي استاندار يزد برگزار شد.

به گزارش اداره كل روابط عمومي استانداري يزد،روز چهارشنبه 23 آبان ماه،نشست تخصصي آب و كتاب  با حضور پروفسور « محمد حسين پاپلي يزدي» محقق و نويسنده برجسته ايراني، «محمد علي طالبي» معاون سياسي،امنيتي و اجتماعي استاندار يزد و علاقه مندان  به كتاب و كتابخواني در كتابخانه عمومي جوادي يزد برگزار و آثاري فاخر در اين حوزه معرفي و مورد بررسي قرار گرفت.

پروفسور «محمد حسين پاپلي يزدي» گفت:گذشتگان ما در رويارويي با طبيعت كويري خلاقيت به خرج داده و شهرهايي متمدن از جمله يزد را در اطراف كوير به وجود آوردند و نكته قابل توجه اينكه در تمدن ايراني هيچ فعاليتي به صورت فردي انجام نشده و همواره مشاركت جمعي پيشگام بوده است.
پاپلي يزدي افزود:ما در شرايط امروز ذره ذره از توليد و تمدن عقب نشيني و نقش توليد در زندگي بشر كمرنگ شده است و براي جبران اين اتفاق به فعاليت هايي مبتني بر عقل و انديشه نيازمنديم زيرا از اين مسير خلاقيت نيز بروز و ظهور پيدا مي كند.
وي قنات را نمونه اي شگفت انگيز از خلاقيت،تعاون و هفكري دانست و بيان كرد:مي توان با پيگيري هاي اداري و جذب مشاركت مردمي بخش كوچكي از بهاي پرداختي قبوض آب را در مسير نشر فرهنگ مطالعه و آگاهي بخشي نسبت به این موضوع جهت دهي كرد و يزد به پايلوت فرهنگ آب در كشور تبديل شود.
در اين برنامه كه با گراميداشت بيست و ششمين دوره هفته كتاب جمهوري اسلامي ايران و  با عنوان « حال خوش خواندن » همراه بود از كوشش هاي پروفسور «محمد حسين پاپلي يزدي»  نيز تجليل شد.
گفتني است اين برنامه با همكاري اداره كل كتابخانه هاي عمومي استان و شركت آب منطقه اي يزد همزمان با هفته كتاب و كتابخواني برنامه ريزي و مورد استقبال علاقه مندان قرار گرفت.

*خبرنگار:فاطمه شریفی
*عکاس:حسن کرمی

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات