نشست علمی جمعی از اساتید و دانشجویان دانشکده فرماندهی و ستاد ارتش جمهوری اسلامی ایران با معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد

جمعی از اساتید و دانشجویان دانشکده فرماندهی و ستاد ارتش جمهوری اسلامی ایران با معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد دیدار کردند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد‌؛ نشست علمی جمعی از اساتید و دانشجویان دانشکده فرماندهی و ستاد ارتش جمهوری اسلامی ایران با مهندس علی اکبر عزیزی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار برگزار شد.  
مهندس عزیزی در این نشست ضمن خوش آمد گویی به حاضرین به بیان ویژگی های استان پرداخت و گفت: استان یزد یک استان کویری، پنجمین استان صنعتی و دومین استان معدنی کشور از حیث ذخایر است که البته از حیث سنگ های فولادی و سنگ آهن رتبه اول را داراست.  
وی در ادامه با اشاره به فعالیت 3600 واحد تولیدی در استان ابراز داشت: یزد از قدیم الایام خاستگاه صنعت نساجی بوده که قدمت آن به یکصد سال قبل بازمیگردد و با توجه به پاک بودن و کم آبخواه بوده این صنعت به دنبال رونق بیش از پیش آن هستیم البته وجود صنایع مختلف باعث مهاجرت هموطنان هم از استان های دیگر به یزد شده است.  
 معاون استاندار یزد، گردشگری را از دیگر ظرفیت های استان برشمرد و اظهار داشت: شهر یزد با بیش از 700 هکتار بافت تاریخی زنده تنها شهر ثبت جهانی کشور و جزو پنج شهر ثبت شده در فهرست جهانی دنیاست که با قرار گرفتن در مثلث گردشگری مقصد بسباری از گردشگران داخلی و خارجی است.  
 مهندس عزیزی ادامه داد: در دولت سیزدهم با ابلاغ ریاست محترم جمهور به استانک، بحث گردشگری مورد تاکید ویژه قرار گرفت و با اقدامات خوبی که در این حوزه انجام شد سهم 30 درصدی رشد اقتصادی استان را به خود اختصاص داد.  
وی استان یزد را قطب گردشگری سلامت کشور معرفی کرد و ابراز داشت: به دلیل امکانات خوب درمانی و برخورداری از پزشکان حاذق به ویژه در حوزه ناباروری شاهد حضور هموطنان عزیز از استان های سیستان و بلوچستان، کرمان، هرمزگان و.. هستیم.  
وی در بخش، دیگری از سخنانش با اشاره به کسب رتبه اول توسط استان در محورهای سه گانه شعار سال گذشته یعنی تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرینی به تشریح چالش های استان پرداخت و گفت: مهمترین چالش پیش روی استان مسئله آب است که البته در سفر ریاست محترم جمهور کلنگ اجرای خط لوله آب شیرین کن به طول 830 کیلومتر از دریا کلید خورد و امیدواریم با انجام این پروژه نگرانی مردم استان از این بابت مرتفع شود.
 
گفتنی است در پایان این نشست از سوی رئیس دانشگاه ارتش جمهوری اسلامی ایران از مهندس عزیزی تجلیل شد. همچنین معاون استاندار یزد نیز هدایایی را به رسم یادبود به دانشجویان و اساتید حاضر در این جلسه اعطا کرد.

 

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات