نشست مشترک اعضای ستاد انتخابات استان یزد و ستاد انتخابات شهرستان زارچ

 نشست مشترک اعضای ستاد انتخابات استان یزد و شهرستان زارچ به ریاست معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار و با حضور سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری و اعضای ستاد انتخابات استان و ستاد انتخابات زارچ در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

به گزارش اداره روابط عمومی استانداری یزد، علی اکبر عزیزی در ابتدای این نشست با اشاره به تحولات مهم رخ داده در سرزمین های اشغالی و خلق حماسه مقاومت فلسطین، موفقیت های به دست آمده توسط رزمندگان فلسطینی را مبارک و ارزنده ارزیابی کرد و  به روح بلند همه شهدای گرانقدر جبهه مقاومت به ویژه شهید والامقام حاج قاسم سلیمانی درود فرستاد. وی همچنین فرا رسیدن هفته نیروی انتظامی و هفته وقف را گرامی داشت.

 معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار یزد در ادامه با اشاره به بیانات ارزنده و حکیمانه رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله العالی) در خصوص تبیین اهمیت و جایگاه انتخابات افزود: ایشان از انتخابات به عنوان مظهر خداباوری، مردم باوری و خودباوری یاد می فرمایند که به روشنی نشان دهنده اهمیت این رویداد در نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

رئیس ستاد انتخابات استان یزد با بیان این که رعایت اصل بی طرفی کامل عوامل برگزاری انتخابات، برای حفظ سلامت انتخابات، امری قطعی و ضروری است ادامه داد: تمامی عوامل برگزاری انتخابات، نباید کوچک ترین جانب داری از فرد، گروه، جریان و یا سلیقه خاصی در صحنه انتخابات داشته باشند و خود را در این رابطه مسئول بدانند و در صیانت از آرا مردم  کوشا باشند .

عزیزی در پایان بر مراقبت و رصد فضای انتخاباتی برای جلوگیری از تبلیغات زودهنگام و تامین شرایط رقابت سالم کاندیدها، استفاده حداکثری از توان و پتانسیل رسانه ای در سطح استان، آگاهی بخشی به مردم در خصوص اهمیت مشارکت در انتخابات، استفاده از ظرفیت گروه‌های مرجع، سخنرانان، فرهنگیان و مجامع گوناگون و ارتباط تنگاتنگ میان ستاد انتخابات استان و شهرستانها تاکید کرد.

سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع استانداری نیز در این نشست با اشاره به برخی نیازهای تجهیزاتی در شهرستانها گفت: تمامی نیازهای تجهیزاتی شهرستانها برای تامین زیرساخت لازم برای برگزاری انتخابات، احصا شده است و امیدوارم بتوانیم با تامین اعتبار لازم در آینده نزدیک، گام های مهمی را برای رفع این نیازها برداریم.

محمدحسین پارساییان استفاده مناسب از ظرفیت های قانونی ایجاد شده در ماده ۱۳ قانون انتخابات را راهگشای بسیاری از نیازمندی های ستادهای انتخابات در شهرستانها ارزیابی و بر استفاده از این ظرفیت تاکید کرد.

وی با اشاره به برگزاری کاملا برخط انتخابات در اسفندماه امسال، خواستار آمادگی کامل ستادهای انتخابات در این رابطه شد.

دبیر ستاد انتخابات استان یزد نیز در این نشست با اشاره به ثبت نام ۷۸۲ نفر در فرآیند پیش ثبت نام نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: از این تعداد، ۴۱۳ نفر در حوزه انتخابیه یزد، اشکذر ، زارچ و ندوشن ثبت نام نموده اند که نشان دهنده حساسیت های بالای این حوزه به منظور تامین زیرساخت های لازم برای برگزاری انتخاباتی شکوهمندانه است.

 توجه به تقویم زمانبندی انتخابات، مستندسازی فعالیت های انتخاباتی، رصد دقیق اخبار و اطلاعات و توجه به بخشنامه ها و اطلاعیه های ابلاغی و توجه به امر آموزش در رده های مختلف اجرایی از جمله مهم ترین مواردی بود که سعید رستگاری در این نشست به آنها پرداخت.

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات