با حضور مديركل ميراث فرهنگي گردشگری و صنایع دستی استان؛

نشست هم‌اندیشی اعضاي شوراي اسلامي استان برگزار شد

نشست هم‌اندیشی رئيس و اعضاي شوراي اسلامي استان با مديركل ميراث فرهنگي، صنایع‌دستی و گردشگري استان در محل اين شورا در استانداري برگزار شد.

  به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد روز دوشنبه 30 آذرماه رئيس شوراي اسلامي استان در ابتداي اين جلسه از حمایت‌های اداره كل ميراث فرهنگي استان در حفظ و احياء آثار تاريخي در شهرستان‌ها تقدير كرد.
«محمد فقيه خراساني» اظهار داشت: با توجه به اينكه يكي از محورهاي توسعه استان حوزه گردشگري است ضروري دارد نقاط قوت و ضعف شهرستان‌ها در حوزه ميراث فرهنگي بررسي و اقدامات لازم براي استفاده از ظرفیت‌های موجود در شهرستان‌ها در راستاي سال خوشامدگویی به يزد انجام شود.
وی همچنين خواستار ساماندهي و توجه بيشتر به بافت تاريخي يزد شد تا آسیب‌های اجتماعي موجود در اين منطقه رفع شود.
مديركل ميراث فرهنگي، صنایع‌دستی و گردشگري استان نيز گفت: متأسفانه در دولت قبل آثار تاريخي و فرهنگي بسياري در حال تخريب بود كه با عزمي جدي و مصمم از ادامه اين تخریب‌ها جلوگيري شده است.
«مهدي شرافت» ادامه داد: نگاه ما در حوزه ميراث فرهنگي يك نگاه استاني است و براي هر شهرستان برنامه‌ای 5 ساله تدوين کرده‌ایم تا با توجه به ظرفیت‌هایی كه دارند به جذب گردشگر خارجي و داخلي بپردازند.
گفتني است در ادامه اين جلسه هر يك از اعضاي شوراي اسلامي استان به بيان مشكلات شهرستان‌های تابعه خود در حوزه ميراث فرهنگي و گردشگري پرداختند.
 

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات