نشست هم اندیشی برای افزايش سلامت اجتماعی، در استانداري يزد برگزار شد

با كوشش و برنامه ريزي مدیرکل دفتر امور بانوان و خانوادهٔ استانداری يزد، صبح سه‌شنبه 25 آبان ماه با هدف بررسی و تحلیل فرصت‌ها و چالش‌های مشارکت بانوان در پروژه‌های اجتماع‌محور و نيز در راستاي افزايش سلامت اجتماعی و خودمراقبتی خانواده های استان، نشست هم اندديشي در دفتر بانوان و خانوادۀ استانداری برگزار شد.

به گزارش دفتر استاندار و روابط عمومی استانداری یزد، مدیرکل دفتر امور بانوان و خانوادۀ استانداری یزد در آغاز اين نشست، با ابراز نگرانی از شیوع بیماری‌های ناشی از کم‌تحرکی مانند دیابت و بیماری‌های قلبی و عرقی و نیز کاهش فعالیت‌های بدنی و مصرف دخانیات، گفت: 48 درصد یزدی‌ها دچار کم‌تحرکی هستند در حالی که این آمار در ایران 38 درصد و در دنیا 20 درصد است.
«رقیه کرمانیان» افزود: آمار کم‌تحرکی در یزد نیازمند عزم جدّی برای تغییر رفتار جامعه در قبال افزایش فعالیت‌های بدنی است و دفتر امور بانوان و خانوادۀ استانداری برآن شده است تا با همکاری بخش خصوصی، دولتی و تشکل‌های اجتماعی برای اجراسازی طرح‌های جذاب، کارا و با ضریب نفوذ بالا و نيز با هدف انگیزه‌ بخشی به تغییر رفتار مردم و افزایش فعالیت‌های بدنی آنان برنامه‌ریزی کند.
به گفتۀ کرمانیان، روش بازاریابی اجتماعی که روشی علمی برای فرهنگسازی در سطح جامعه بوده است پاسخ اثربخشی برای چيره شدن بر مشکلات اجتماعی کنونی جوامع است که می‌توان با بهره مندي از این روش‌ها و نیز ظرفیت تشکل‌های اجتماعی و تکنولوژی‌های مدرن برای تغییر رفتارهای نادرست مردم استان كوشش کرد.
وی با بیان اینکه وضعیت بیماری‌های غیرواگیر در ایران و استان یزد ناخوشايند است، گفت: نياز است با آینده‌پژوهی برنامه‌های منسجمی با مشارکت دستگاه‌ها و مردم طراحی و اجرا کرد.
مدیرکل دفتر امور بانوان و خانوادۀ استانداری یزد ادامه داد: یکی از شاخص‌های توسعه یافتگی در جوامع مشارکت گروه‌های گوناگون به ویژه زنان است که می‌توانند این مسئولیت‌ها را به عهده گیرند و با فرآهم شدنِ فضا و فرصت مشارکت، نقش مؤثری در تغییر رفتارهای نادرست داشته باشند.
مدیرکل دفتر امور بانوان و خانوادۀ استانداری یزد در پايان سخنانش با اشاره به طرح‌هایی مانند گسترش فعالیت‌های بدنی همچون پیاده‌‍روی، مدیریت مصرف، کاهش مصرف مواد غذایی مضر و حفظ محیط زیست، گفت: اينها طرح هایی هستند كه بانوان مي توانند نقش مهمي در درونی کردنِ این ارزش‌ها داشته باشند و امور بانوان و خانوادهٔ استانداری نیز برآن است با بررسی طرح هایی در این باره، برای افزايش خودمراقبتی و سلامت اجتماعی زنان و خانواده های استان برنامه ریزی کند.
گفتني است، در این نشست ساير اعضا نيز به بیان دیدگاه خود دربارهٔ روند اجرایی طرح های نهادینه سازی فرهنگ درست پرداختند.
 

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات