معاون عمرانی استاندار یزد مطرح کرد:

نصب‌ وسایل کاهنده مصرف آب در تمام ادارات دولتی مرکز استان تا سال آینده

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار در نشست کارگروه سازگاری با کم آبی استان خاطرنشان کرد: تا سال آینده در تمام ادارات دولتی مرکز استان وسایل کاهنده مصرف آب نصب خواهد شد.‌

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، روز پنج‌شنبه پنجم دی ماه جلسه ‌کارگروه سازگاری با کم‌آبی استان به ریاست "محسن صادقیان" معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار و اعضای‌ این کارگروه در شرکت آبفای یزد برگزار شد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار در این جلسه از پیگیری‌های تمام دستگاه های اجرایی استان و اقدامات آنها در تدوین برنامه ها و عملیاتی شدن اهداف سازگاری با کم آبی در مدیریت مصرف آب تقدیر و تشکر کرد.
صادقیان گفت:  نزدیک به ۱۸ ماه جلسات سازگاری با کم‌آبی ‌استان به‌صورت منظم در حال برگزاری است و هم اندیشی و استفاده از خرد جمعی در تصمیم گیری‌ها، ایجاد هماهنگی و هم افزایی بین دستگاه های اجرایی، باعث شده تصمیمات خوبی اتخاذ و اقدامات مثبت و نمونه ای به عمل آید و  امیدواریم بعد از این مدت با عملیاتی نمودن، بررسی و پایش اقدامات و عملکرد بخش های دولتی و خصوصی شاهد نتایج مثبت آن باشیم.
وی درخصوص اقدامات مثبت و با اهمیت در برنامه سازگاری با کم آبی استان، ‌ادامه داد: اقدامات خوبی در این خصوص انجام شده ‌و طبق آمار ارائه شده در جلسه در دو سال گذشته مصرف آب قابل شرب در فضای سبز شهری یزد به واسطه استفاده از تکنولوژی های جدید و آب پساب بیش از ۳۰ درصد کاهش یافته است که جای تقدیر و تشکر از شورای اسلامی شهر و شهردار محترم دارد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خاطرنشان کرد: همچنین تعداد زیادی از ادارات دولتی استان نسبت به نصب وسایل کاهنده مصرف آب در ادارات اقدام نموده اند و تا سال آینده در تمامی ادارات مرکز استان وسایل کاهنده مصرف آب نصب خواهد شد.
‌صادقیان افزود: اقدامات زیربنایی در استان درخصوص تشکیل بانک اطلاعات چاه های آب شرب و حفظ حریم آنها در کارگروه امور زیربنایی و کمیسیون ماده ۵ انجام شده که از تغییر کاربری و واگذاری های نامناسب در این حریم ها جلوگیری خواهد شد.‌
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار در پایان سخنان خود درخصوص برنامه ایجاد محل های برداشت آب در محلات شهر یزد، گفت: ‌در یک سال گذشته این موضوع در دستورکار ما قرار دارد، هم اکنون مصمم به استفاده از بخش خصوصی در ایجاد چنین محل هایی هستیم و همکاران ما در شرکت آب منطقه ای و شرکت آبفا درحال بررسی قوانین و تعیین چارچوب موضوع و نحوه تنظیم قراردادها هستند که بعد از مشخص شدن این مهم و تصویب در کارگروه عملیات اجرایی آن شروع خواهد شد.
همچنین گزارش دو شرکت بخش خصوصی در تولیدات وسایل کاهش مصرف آب، گزارش حریم چاه های شرب استان و همچنین بررسی سوابق و تجربیات استان های دیگر در شیرهای برداشت آب در این جلسه ارائه گردید.
از مهم‌ترین اقدامات کارگروه سازگاری با کم آبی استان می توان به موارد زیر اشاره کرد:
- تصمیم درخصوص ایجاد محل های برداشت آب شرب در ۴۰ نقطه شهر
- تهیه بانک اطلاعات چاه های آب شرب در محدوده و حریم شهرها و خارج از حریم
- تعیین حریم چاه های آب شرب و ایجاد محدودیت واگذاری و تغییر کاربری در حریم این چاه ها در کمیسیون ماده ۵ و کارگروه امور زیربنایی
- پیگیری برنامه جداسازی آب شرب از فضای سبز
- برنامه های حمایتی از تولیدات بخش خصوصی در تولید وسایل کاهش مصرف آب
- نصب وسایل کاهنده مصرف آب در ادارات دولتی
- برنامه تهیه و نصب بسته های وسایل کاهنده مصرف خانگی برای عموم
- جداسازی آب قابل شرب از آب فضای سبز و کاهش مصرف آب شرب در این بخش
- تامین آب مصرفی در اماکن بزرگ ورزشی به خصوص زمین های چمن از طریق تصفیه آب سالن های شنا

★‌خبرنگار: مجید وفایی شاهی★

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات