استاندار یزد در نشست اساتید حوزه و دانشگاه مطرح کرد:

نفوذ از روزنه اختلاف بروز می‌کند

استاندار یزد اظهار داشت: نفوذ دشمن از روزنه‌های اختلاف بروز می‌کند و ضروری است با همدلي وهم زبانی و رسیدن به اتحاد و انسجام ملی، سدی مقاوم و مؤثر در برابر دشمنان این مرزوبوم ایجاد کرد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، نشست اساتید حوزه و دانشگاه با حضور استاندار یزد، رئیس دانشگاه یزد، جمعی از اساتید، طلاب و دانشجویان در محل دانشگاه یزد برگزار شد.
«سید محمد میرمحمدی» در این نشست بابیان اینکه راهي جز اتحاد و انسجام وجود ندارد گفت: اتحاد و انسجام ملی سد محكمي در برابر نفوذ است و از نفوذ دشمن به ایران اسلامی جلوگیری می‌کند.
وی ادامه داد: هدفی كه حضرت آیت‌الله مطهري و حضرت آیت‌الله مفتح قبل از انقلاب در رابطه با وحدت دنبال می‌کردند هدفي مقدس و ناشي از همین دغدغه‌ها بود.
استاندار یزد بابیان اینکه در آن سال‌ها گروه‌های متعددي از کانال دانشگاه با درگیر کردن جوانان نسبت به ایده‌های خود، باعث خروج آن‌ها از دین می‌شدند، تأکید کرد: همه این اتفاقات باعث شد تا مبحثی با عنوان تعامل حوزه و دانشگاه به وجود بيايد.
وی اظهار داشت: مبانی اولیه حوزه و دانشگاه همواره یکسان بوده و این سیر از مکتب‌خانه شروع و رفته‌رفته به مدارس و دانشگاه‌ها ختم شده است، بنابراین این دو طیف مجزا و تفکیک‌شده از همدیگر نیستند.
میرمحمدی با اشاره به اینکه جهان‌بینی اسلامي آن‌قدر وسيع است كه فيزيك و متافيزيك را دربرمی گيرد، اذعان داشت: وقتي اين بينش عميق وجود دارد چه چيزي می‌تواند از سيطره عقل و نقل خارج شود.
وی عنوان کرد: منابع عقلي اگر فردي باشد ممكن است محدود به زمان و مكان شود ولی اگر جمعي باشد فراتر از زمان و مكان حرکت می‌کند و در این صورت است که ایده‌های بسیاری طرح و با گفتمان تقویت می‌شود.
میرمحمدی تأکید کرد: دین مبین اسلام با انواع و اقسام اعتراضات و انتقادات مواجه بود اما همه این شبهات با استدلال و منطق پاسخ داده شد و نهایتاً به اثبات رسید، بنابراین همواره باید مدافع خوبی بود و از دفاع بد پرهیز کرد.
استاندار یزد بابیان اینکه تنها مكتب پاسخگوی زندگي بشر، مكتب اسلام است، اظهار داشت: در قرآن کریم هیچ نکته‌ای بی پاسخ نیست، اما ما انسان های امروزی صرفا به قسمت هايی از آن دست یافته ایم.
استاندار یزد بابیان اینکه بايد فرصت‌هایی براي دورهم بودن و بحث تبادل‌نظر و همدلي به وجود بياوريم گفت: خوشبختانه اين همدلي در دانشگاه یزد در حال انجام است و شبهات افراد دسته‌بندی‌شده و خيلي از آن‌ها با بحث و تبادل‌نظر قابل‌حل است.
میرمحمدی در پایان تصریح کرد: ضروری است به‌گونه‌ای عمل کنیم که پيوند حوزه و دانشگاه برقرار و روز بروز اين مهم تقويت شود.
 

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات