معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار يزد تأكيد كرد:

نقش مؤثر تشکل‌های دانشجويي در ارتقاء نشاط سياسي جامعه

معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار يزد گفت: دانشجويان و تشکل‌های دانشجويي نقش بسيار مهم و مؤثري در ايجاد و ارتقاء نشاط سياسي و اجتماعي در دانشگاه‌ها و انتقال اين شادابي به جامعه دارند.
به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، نشست هم‌اندیشی تشکل‌های دانشجويي دانشگاه‌های استان با حضور معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار، مديركل امور سياسي و انتخابات استانداري، رئيس و معاون فرهنگي دانشگاه يزد در سالن كنفرانس اين دانشگاه برگزار شد.
معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار در اين نشست هم‌اندیشی ضمن تبريك آغاز امامت و ولايت حضرت صاحب‌الزمان (عج) اظهار داشت: از مجموعه تشکل‌های دانشجويي به‌عنوان نمايندگان سلیقه‌های مختلف دانشجويان در دانشگاه‌ها انتظار داريم نقش مؤثري در راستاي ارتقاي سطح مشاركت دانشجويان در عرصه‌های مختلف ايفا نمايند.
«محمدعلي طالبي» ادامه داد: حضور فعالانه و مشاركت دانشجويان در حوزه‌های مختلف و به‌ویژه در رابطه با دو انتخابات مهم پيش رو می‌تواند نشاط سياسي در دانشگاه‌ها را تقويت و اين نشاط را به جامعه و احزاب سياسي منتقل كند.
وي افزود: در محیط‌های دانشگاهي با قشر تحصیل‌کرده و فرهیخته‌ای روبرو هستيم كه بسياري از الزامات فعالیت‌های سياسي، فرهنگي و اجتماعي را درك می‌کنند، اگر در اين مراكز علمي بتوانيم فضاي گفتگو و تفاهم را نهادينه نماییم قطعاً اين فضا می‌تواند تأثير خود را بر فضاي سياسي جامعه بگذارد و احزاب سياسي نیز می‌توانند از فضايي كه در دانشگاه‌ها حاكم است استفاده و راه گفتگو را در فضاي سياسي كشور دنبال كنند.
طالبي تصريح كرد: ارتقاء فعاليت دانشجويان در محیط‌های دانشگاهي می‌تواند الگويي براي گسترش فعاليت تشکل‌های دانشجويي به لحاظ كمي و كيفي در برخي از دانشگاه‌های استان باشد كه علی‌رغم جمعيت زياد دانشجو تعداد تشکل‌های دانشجويي آن‌ها اندك است.
معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار يزد گفت: اگر فعاليت آرام، قانونمند و همراه بانشاط فرهنگي و سياسي را در دانشگاه‌ها شاهد باشيم می‌توانیم به جامعه اين نويد را بدهيم كه دانشگاه پويا وزنده است و عليرغم داشتن نمايندگي افكار و سلیقه‌های مختلف مطالبات جامعه را از دريچه فرهيختگي و قانون مداري دنبال می‌کند.
 
فراهم نمودن بسترهاي لازم براي مشاركت حداكثري مردم در انتخابات
 
رئيس ستاد انتخابات استان در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به در پيش بودن دو انتخابات مهم پنجمين دوره مجلس خبرگان رهبري و دهمين دوره مجلس شوراي اسلامي و برگزاري آن در هفتم اسفندماه سال جاری اظهار داشت: مقام معظم رهبري تأكيد فراواني بر مشاركت و حضور مردم در انتخابات دارند و دولت تدبير و اميد نيز بسترهاي لازم براي مشاركت حداكثري مردم در انتخابات را فراهم كرده است.
طالبي ادامه داد: استان يزد عليرغم اينكه در انتخابات رياست جمهوري و دوره‌های مختلف آن‌یکی از استان‌های برتر به لحاظ درصد مشاركت بوده اما معمولاً در انتخابات مجلس شوراي اسلامي جز استان‌های متوسط كشور است.
وي افزود: اين درصد مشاركت بخشي مربوط به نوع رقابت‌های انتخاباتي در حوزه‌های انتخابيه، وضعيت حوزه‌بندی انتخابات و كمبود فعالیت‌های تشكيلاتي و سياسي در سطح استان است.
معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار يزد اظهار اميدواري كرد: با حضور و مشاركت همه تشکل‌ها و سلیقه‌های مختلف دانشجويي درصحنه انتخابات، شاهد ارتقاء مشاركت مردم استان و حضور پرشور و حداكثري آن‌ها در روز هفتم اسفندماه سال جاري باشيم.
طالبي اظهار داشت: هدف تمام مسئولان ارشد استان در نظر گرفتن مصالح نظام جمهوري اسلامي ايران و خدمت به مردم براي پيشبرد رويكردها و اهداف دولت تدبير و اميد با استفاده از تمام ظرفیت‌های استان فارغ از گرایش‌های سياسي و حزبي است.
معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار تصريح كرد: با همين نگاه اگر قرار باشد از طرف استانداري كمكي به تشکل‌های سياسي و دانشجويي شود اين حمايت به‌صورت يكسان و عادلانه انجام خواهد شد و لازم است از همه سلیقه‌ها و افكار براي ايجاد فضاي شاداب سياسي و فرهنگي در دانشگاه‌ها استفاده نماییم.
وي خاطرنشان كرد: متأسفانه امسال دولت بدترين وضعيت مالي را دارد كه اين در طول 20 سال گذشته سابقه نداشته و ضمن كاهش درآمدهاي مالياتي دولت، درآمدهاي نفتي نيز به ميزان قابل‌توجهی کاهش‌یافته است.
طالبي در پايان سخنان خود از نمايندگان تشکل‌های دانشجويي استان خواست تا در جلسات هم‌اندیشی ضمن مطرح كردن مسائل دانشجويي و مشكلات دانشگاهي در رابطه با مسائل اساسي استان و راه‌های توسعه استان به اظهارنظر و بيان دیدگاه‌های خود بپردازند.

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات