مدیرکل مدیریت بحران استانداری یزد تاکید کرد:

نقش مهم آموزش و اطلاع رسانی به موقع در کاهش خسارت حوادث و بلایای طبیعی

مدیرکل مدیریت بحران استانداری با بیان اینکه استان یزد جزو استان های برتر و سرآمد در حوزه آموزش است، تاکید کرد: ‌آگاهی، اطلاع رسانی به موقع به مردم در زمان های بحرانی و ارتقای دانش عمومی نقش مهمی در کاهش خسارت های ناشی از حوادث و بلایای طبیعی در استان دارد.

‌به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، روز چهارشنبه هفتم فروردین ماه نشست خبری "محسن صادقیان" معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار یزد، مدیرکل مدیریت بحران استانداری، فرمانداران شهرستان های یزد و تفت و ‌مدیران کل دستگاه های عضو شورای هماهنگی مدیریت بحران استان با اهالی رسانه در سالن کنفراس مدیریت بحران استانداری برگزار شد.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری در این نشست گفت: می‌توانیم با آموزش‌های لازم خسارتها و تلفات ناشی از بحران ها را کاهش دهیم و از بسیاری حوادث خطرآفرین نیز جلوگیری کنیم.
"هادی هادی نسب" اطلاع رسانی به موقع به مردم را در پیشگیری از وقوع حوادث، بسیار مهم دانست و ادامه داد: مدیریت بحران استان تلاش ‌کرده است که اطلاعات صحیح را در اختیار رسانه ها قرار دهد تا از بروز نگرانی و برخی شایعات در فضای مجازی جلوگیری کند.
وی افزود: آموزش های بسیار خوبی در زمینه مواجه با بحران از سوی اداره کل مدیریت بحران استانداری ارائه شده و استان یزد جزو استان های برتر و ‌سرآمد در حوزه آموزش است؛ به طوری که در سال گذشته ۲۸۰ نفر از مدیران استان در دو دوره آموزشی غدیر ۳ و ‌مبشر با موضوع مدیریت بحران شرکت کردند.
هادی نسب ضمن قدردانی از مجموعه دستگاه‌های امدادی و عملیاتی استان، خاطرنشان کرد: تمام دستگاه‌های عضو شورای هماهنگی مدیریت بحران استان با بهره گیری از ‌همه ظرفیت های خود در مهار سیلاب و روان آب ها و ارائه خدمت به مردم استفاده کردند.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری با بیان اینکه خسارت های ناشی از سیل در استان یزد نسبت به سایر استان ها بسیار کمتر و با حضور میدانی مدیریت ارشد استان و مسئولان در حداقل مقدار ممکن بوده است، گفت: هنوز برآورد کاملی از این خسارت ها انجام نشده و در کوتاه‌ترین زمان ممکن ارزیابی ها از سوی دستگاه‌های مربوطه در این زمینه انجام و اطلاع رسانی لازم خواهد شد.
هادی ‌نسب در پایان سخنان خود با تأکید بر ضرورت توجه مردم به دریافت اطلاعات و اخبار از منابع رسمی و رسانه های مجوزدار استان در زمان بروز حوادث، تصریح کرد: در روزهای اخیر به دنبال بارش ها و وجود سیلاب ها شایعاتی در رابطه با ورود سیل به یزد از سمت شهرستان تفت در برخی کانال ها و فضای مجازی منتشر گردیده که شایعات به وجود آمده در این مورد کاملا نادرست است و اساساً باید توجه داشت که آب سطح رودخانه تفت هیچگاه به سمت یزد سرازیر نمی شود.
گفتنی است در این نشست فرمانداران شهرستان های یزد و اشکذر و مدیران کل دستگاه‌های عضو شورای هماهنگی مدیریت بحران استان گزارشی از فعالیت ها در ارتباط با بارش های اخیر و مهار سیلاب ها در استان ارائه کردند و پاسخگوی سوالات خبرنگاران حاضر در این نشست بودند.

★خبرنگار: مجید وفایی شاهی★
★عکس: رضا ‌زارع★

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات