استاندار يزد تاكيد كرد:

نقش مهم سازمان هاي مردم نهاد در كاهش آسيب هاي اجتماعي

استاندار يزد پيش از ظهر چهارشنبه 19 آبان ماه در نشست هم انديشي با نمايندگان سازمان هاي مردم نهاد استان با بيان اينكه مردم بايد نسبت به آسيب هاي اجتماعي حساسيت داشته باشند بر نقش مهم و تاثيرگذار سازمان هاي مردم نهاد استان در آگاهي مردم و كاهش اين آسيب ها تاكيد كرد.

به گزارش دفتر استاندار و روابط عمومي استانداري يزد، نشست هم انديشي استاندار يزد با نمايندگان سازمان هاي مردم نهاد استان با حضور استاندار يزد، معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار، مديركل دفتر امور اجتماعي و فرهنگي استانداري در تالار انديشه استانداري برگزار شد.
استاندار يزد در اين نشست ضمن تسليت درگذشت زائران حسيني در حادثۀ واژگوني اتوبوس درجادۀ ياسوج گفت: خوشبختانه مسائلي كه از سوي نمايندگان سازمان هاي مردم نهاد استان مطرح شد، نشان مي دهد دغدغۀ اين سازمان ها رفع مشكلات مردم است.
«سيدمحمد ميرمحمدي» ادامه داد: اين نگاه صميمي و مسئولانه به مردم بسيار ارزشمند است و دولت مي تواند با كمك تشكلهاي غيردولتي و بسيج همگاني آن ها براي رفع مشكلات مردم كوشش كند.
وي افزود: يكي از اين مسائل، آسيب هاي اجتماعي است كه لازم است مردم ما نسبت به آن حساسيت بيشتري داشته باشند و سازمان هاي مردم نهاد نيز در آگاهي بخشيدن به مردم و كاهش اين آسيب ها در كنار رسانه ها مي توانند نقش مهمي را بر عهده گيرند.
ميرمحمدي خاطرنشان كرد: با هم فكري و هم انديشي بسياري از اين آسيب ها احصا شده اند و بيش از 660 مورد از مسائلي كه جامعه در زمينۀ آسيب هاي اجتماعي با آن روبروست را بررسي و شناسايي كرده ايم.
استاندار يزد با اشاره به اينكه گاه يك آسيب اجتماعي ريشه و به اصطلاح مادر دهها آسيب اجتماعي ديگر است، گفت: اگر اين آسيب اجتماعي رفع شود آسيب هاي اجتماعي ديگر حتي بروز و ظهور نيز پيدا نمي كنند.
ميرمحمدي با بيان اينكه ضروري است در پيشگيري و مبارزه با آسيب هاي اجتماعي به مسائل روان شناسي نيز در جامعه توجه كنيم، ادامه داد: هر چه بتوانيم اخلاق، صميمت، مهرباني، محبت، رفاقت و احترام به بزرگان را در مردم ترويج كنيم زمينه كاهش آسيب هاي اجتماعي را فراهم كرده ايم و اين كار سختي نيست.
استاندار يزد در پايان سخنان خود تاكيد كرد: محيط زيست اساسي ترين موضوع زندگي ماست و هر چه در محيطي سالم تر و با نشاط تر زندگي كنيم كمتر شاهد بروز ناهنجاري هاي اجتماعي خواهيم بود.
گفتني است در ابتداي اين نشست تعدادي از نمايندگان سازمان هاي مردم نهاد استان مسائل و دغدغه هاي خود را در حوزه هاي گوناگون و با محوريت پيشگيري از آسيب هاي اجتماعي مطرح كردند كه برگزاري دوره هاي آموزشي، برون سپاري فعاليت هاي دولت به سازمان هاي مردم نهاد، توجه به حقوق شهروندي، جلوگيري از حفر چاه هاي غيرمجاز، ارتقاي نشاط اجتماعي و افزايش فضاهاي تفريحي و ورزشي در استان، اختصاص بودجه مشخص به سازمان هاي مردم نهاد، كوشش براي ازدواج آسان جوانان، تشكيل خانه هاي سازمانهاي مردم نهاد و بهبود زندگي نابينايان و معلولان استان از جمله اين موارد بود.
 

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات