نقش مهم مراسم یادواره شهدای زن در الگو سازی و تبیین سیره آنها

استاندار یزد با بیان اینکه عزت و توفیق نظام اسلامی در عرصه‌های مختلف مدیون شهیدان و خانواده بزرگ ایثارگران بوده و باید همواره یاد اسوه‌های شهامت در جامعه زنده بماند، افزود: قطعا برگزاری مراسم یادواره 26 شهید و 22 جانباز زن استان و علاوه بر تجلیل و تکریم از مقام شهدای زن و ایثارگران می تواند به الگو سازی و بیان نقش زنان در ابعاد مختلف تربیتی و پرورشی کمک کند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، دکترطالبی در مراسم یادواره 26 شهید و 22 جانباز زن استان یزد با عنوان  «لشگر فرشتگان تاریخ ساز که به مناسبت سالروز وفات حضرت ام‌البنین(س) و روز تکریم مادران و همسران شهدا و با حضور نماینده ولی‌فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور، نماینده ولی‌فقیه در استان، جمعی از خانواده بانوان شهید و جانباز و مسئولین استان برگزار شد، عنوان کرد: جای خرسندی دارد که در چارچوب سلسه مراتب های تکریم و تجلیل از ایثارگران و در قالب برنامه های کنگره بزرگداشت 4000 شهید استان، شاهد برگزاری یکی ازافتخارآمیزترین برنامه ها که تجلیل از شهدا و ایثارگران زن است، هستیم.

وی با اشاره به جایگاه زنان در جمهوری اسلامی و اقدامات آنها در دوران دفاع مقدس که در کلام گوهر بار امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب، اظهارداشت: زنان در پیروزی انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس همواره نقش برجسته ای داشتند.
وی با بیان اینکه تاکنون برای تجلیل و تکریم از بانونان شهید و تبیین ایثارگری های آن ها در عرصه دفاع مقدس، مراسم درخوری برگزار نشده بود گفت: لذا از این منظر برپایی این یادواره اقدامی ارزشمند و شایسته تقدیر است.
وی با قدردانی از دست اندرکاران یادواره شهیدان ادامه داد: عزت و توفیق نظام اسلامی در عرصه‌های مختلف مدیون شهیدان و خانواده بزرگ ایثارگران است و باید همواره یاد اسوه‌های شهامت در جامعه زنده بماند.
دکترطالبی در بخش پایانی سخنان خود اضافه کرد: قطعا برگزاری چنین مراسم هایی علاوه بر تجلیل و تکریم از مقام شهدای زن و ایثارگران می تواند به الگو سازی و بیان نقش زنان در ابعاد مختلف تربیتی و پرورشی کمک کند.
گفتنی است، در پایان این مراسم از بانوان جانباز و مادران شهید با اهدا لوح قدردانی شد.

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات