استاندار يزد تأكيد كرد:

نمی‌توان فکر و اندیشه را محدود کرد

استاندار یزد اظهار داشت: شايد بشود براي خيلي از موارد محدوديت ایجاد کرد، اما نمی‌توان فکرها و انديشه را محدود كرد.

به گزارش اداره كل روابط عمومي استانداري يزد شامگاه دوشنبه 24 اسفندماه آيين تجليل از برگزيدگان اولين دوره كتاب سال يزد با حضور استاندار يزد، عضو شوراي اسلامي شهر تهران، مديركل حوزه استاندار يزد، مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداري، مدیرکل دفتر امور اجتماعي و فرهنگي استانداري، مشاور فرهنگي استاندار، مشاور استاندار در امور اطلاع‌رسانی و روابط عمومي، مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي و جمعي از فرهيختگان استان در تالار فرهنگ اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان يزد برگزار شد.
استاندار يزد در این مراسم گفت: جامعه امروز بشري بيشتر از هر زمان ديگري نيازمند گسترش فرهنگ مطالعه و کتاب‌خوانی به‌ویژه در بين نسل جوان است.
«سيد محمد ميرمحمدي» اظهار داشت: كتاب عصارۀ تفكر انديشمندان و نخبگان است و همواره بحث كتاب بامطالعه و کتاب‌خوانی همراه بوده است چراکه كتاب موجب زايش و رويش فكرها و ذهن‌ها می‌شود و اندیشه‌ها را فعال و خلاق می‌کند.
عالی‌ترین مقام اجرایی استان افزود: اين شكوفايي ذهن‌ها و اندیشه‌ها موجب می‌شود انسان‌ها مسير كمال خود را طي كنند و به بالاترين درجه ممكن برسند.
میرمحمدی تصريح كرد: كتاب انسان‌های تشنۀ معرفت را سيراب می‌کند و نويسندگان كتاب ارزشمندترين انسان‌هایی هستند كه به جوامع بشري خدمت می‌کنند.
استاندار يزد اظهار داشت: خوشبختانه امروز فرهنگ مطالعه در بين اقشار مختلف مردم در حال افزايش است و جامعه امروز نياز ضروري به گسترش اين فرهنگ دارد.
میرمحمدی اظهار اميدواري نمود که برگزاری این‌گونه محافل علمي، ادبي و اعتقادي روزبه‌روز در استان گسترش يابد و بتوانيم به شايستگي از عنوان «دارالعباده بودن» يزد به‌عنوان برند مطلوب استان پايداري و محافظت نماییم.


يزد شهر جامع الخيران است


عضو شوراي اسلامي شهر تهران نيز در اين مراسم بابیان اينكه تمام نیکی‌ها و خيرها در يزد تبلوریافته است گفت: شايسته است يزد را در كنار عنوان‌های مختلف شهر جامع الخيرات بناميم.
«احمد مسجد جامعي» ادامه داد: روح فرهنگ و تمدن ايراني در يزد و مردمان اين ديار جلوه‌گر شده و اين شهر الگوي تمدن و گفتگوي تمدن‌ها و فرهنگ‌ها را به جهان ارائه داده است.
وي تصريح كرد: هر توسعه و پيشرفتي مبتني بر كتاب است و هر اثر هنري در قرابت با كتاب معني می‌شود.
گفتني است در پايان اين مراسم از برگزيدگان اولين دوره كتاب سال يزد با اهداي تنديس، لوح تقدير و هداياي نقدي تجليل شد.

 

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات