استاندار يزد تأكيد كرد:

نهادينه كردن فرهنگ كار از الزامات مهم اشتغال‌زایی

استاندار يزد گفت: يكي از الزامات مهم و اساسي درزمینه اشتغال‌زایی، نهادينه كردن فرهنگ كار است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، عصر دوشنبه 23 فروردین‌ماه كارگروه تخصصي اشتغال استان با حضور استاندار يزد، معاون هماهنگي امور اقتصادي و توسعه منابع استانداري، مديرعامل صندوق كارآفريني اميد كشور، مشاور استاندار در امور اشتغال و جوانان و اعضاي اين كارگروه در سالن زنده‌یاد حميديا برگزار شد.
استاندار يزد در اين جلسه ضمن تسليت سالروز شهادت حضرت امام علي النقي (ع) و با اشاره به نام‌گذاری امسال از سوي مقام معظم رهبري به نام «اقتصاد مقاومتي، اقدام و عمل» اظهار داشت: اشتغال از مباحث اساسي واصلی اقتصاد مقاومتي است و دولت تدبير و اميد نيز توجه ویژه‌ای به اين مهم نموده است.
«سید محمد ميرمحمدي» ادامه داد: اقتصاد مقاومتي مجموعه‌ای از فعالیت‌ها و برنامه‌هایی است كه اقتصاد جمهوري اسلامي ايران را مقاوم و آن را در مقابل تهديدهاي خارجي آسیب‌پذیر می‌کند.
وي افزود: دولت يازدهم عزم جدي در توليد اشتغال دارد زيرا اگر شغل باشد و درآمد وجود داشته باشد بسياري از ناهنجاری‌ها و آسیب‌های اجتماعي در جامعه وجود نخواهد داشت.
ميرمحمدي تصريح كرد: براي اشتغال‌زایی الزاماتي وجود دارد كه ازجمله آن می‌توان به سرمایه‌گذاری، آموزش، ايده پردازي و كارآفريني اشاره كرد.
رئيس كارگروه تخصصي اشتغال استان بابیان اينكه اگر سرمایه‌گذاری داشته باشيم، اشتغال نيز در جامعه به وجود می‌آید گفت: از مهم‌ترین الزامات در اين حوزه حمايت از سرمایه‌گذاران است و لازم است در شرايط موجود سیستم‌های بانكي و صندوق‌های حمايتي از علاقه‌مندان به سرمایه‌گذاری حمايت كنند.
وي ادامه داد: يكي ديگر از الزامات اشتغال‌زایی برنامه‌ریزی صحيح و بر پايه واقعیت‌های موجود است كه نياز اصلي در اين زمينه، ارائه آمار درست از ميزان اشتغال و بيكاري است.
استاندار يزد با اشاره به اينكه يكي از الزامات مهم و اساسي درزمینهٔ ايجاد اشتغال، نهادينه كردن فرهنگ كار است افزود: بايد اين فرهنگ نهادينه شود كه در جامعه كسي كه كار می‌کند داراي احترام، ارزش و جایگاه اجتماعي است.
ميرمحمدي تصريح كرد: بايد اين فرهنگ در بين جوانان نهادينه شود كه نوع شغل افراد به‌تنهایی براي آن‌ها احترام نمی‌آورد بلكه تلاش، همت، سخت‌کوشی و مسئولیت‌پذیری افراد است كه براي آن‌ها ايجاد جايگاه اجتماعي می‌کند.
وي اظهار داشت: آموزش همراه بامهارت نيز از ديگر الزامات اشتغال‌زایی است و آموزش‌های فني و حرفه‌ای بايد به‌گونه‌ای ارائه شود كه افرادي كار بلد، ماهر و باتجربه كاري براي جامعه تربيت شوند.
رئيس كارگروه تخصصي اشتغال استان در بخش ديگري از سخنان خود خاطرنشان كرد: استان يزد در حوزه‌های مختلف ازجمله صنعت، صنایع‌دستی و گردشگري، it و ict، فعالیت‌های هنري، پوشاك و نساجي داراي ظرفيت اشتغال‌زایی است و ضروري است در استان يزد با تبليغات مناسب برند سازی براي صادر کردن توليدات داخلي صورت گيرد.
ميرمحمدي با اشاره به طرح‌ها و پروژه‌های 44 گانه اي كه در سفر رئیس‌جمهوری اسلامي ايران به استان يزد به تصويب هیئت دولت رسيد اظهار داشت: ايجاد شهرك طلا و جواهر يكي از مهم‌ترین مصوبات سفر ریاست‌جمهور بود و اميدواريم با برند سازی طلا و جواهر يزد، در اين حوزه تحول ايجاد كنيم و گامي مؤثر در مسير اشتغال‌زایی استان برداريم.


حمايت از مشاغل خرد و كوچك


مديرعامل صندوق كارآفريني اميد كشور نيز در اين جلسه گفت: نگاه ما حمايت از مشاغل خرد و كوچك بر اساس نياز بازار است و درواقع هدف ما در اين صندوق توليد انبوه در بنگاه‌های كوچك است.
«اصغر نورالله زاده» بابیان اينكه در صندوق كارآفريني اميد از مشاغل خدماتي در حوزه صنایع‌دستی و گردشگري نيز حمايت می‌کنیم تصريح كرد: بايد بتوانيم زنجيره خدمات گردشگري در سطح كشور به‌ویژه در استاني مانند يزد كه يك استان گردشگر پذیر است را تكميل كنيم.
 

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات