نوسازی و بازسازی صنایع نساجی یزد کلید خورد

مدیر کل دفتر هماهنگی امور سرمایه‌گذاری و اشتغال استانداری یزد از نوسازی و بازسازی صنعت نساجی یزد براساس برنامه‌های سند یزدنوین خبر داد.

به گزارش روابط عمومی استانداری یزد، «مرتضی محمودی» در نشست با خبرنگاران که در سالن حمیدیا استانداری یزد برگزار شد، اظهار کرد: ۱۵ هزار میلیارد ریال اعتبار برای بازسازی و نوسازی ماشین آلات این صنعت در استان در نظر گرفته شده که از همین میزان اعتبار، یک هزار ماشین بافندگی برای نوسازی و بازسازی بخش بافندگی استان، تامین می شود.
وی با بیان اینکه بخشی از این اعتبار توسط دولت و بخشی را صنعتگران تامین می‌کنند، اضافه کرد: اعتبار مورد نیاز دستگاه‌های بافندگی حدود ۵۰ واحد نساجی متوسط و بزرگ استان، تامین و در آستانه خریداری است که امیدواریم تا پایان سال شاهد ورود این ماشین آلات به استان و در ادامه رشد کیفی تولیدات نساجی یزد باشیم.
مدیر کل دفتر هماهنگی امور سرمایه‌گذاری و اشتغال استانداری یزد یادآور شد: در سند یزد نوین در محور نساجی و پوشاک ۱۴ طرح در نظر گرفته شده که از این تعداد ۹ طرح مربوط به حوزه نساجی و پنج طرح در بخش پوشاک تعریف شده است.
محمودی ادامه داد: نخستین گام در راستای عملیاتی شدن این محور، اجرای طرح بازسازی و نوسازی صنعت نساجی استان است زیرا یکی مشکلات کنونی صنعت نساجی فرسوده بودن آنها و پایان یافتن عمر مفید تجهیزات است که منجر به کاهش بهره‌وری و کیفیت در این بخش شده است.
وی خاطرنشان کرد: از طرح‌های تعریف شده در این حوزه شناسایی واحدهای خرد و کوچک نساجی با توجه به تعدد آنها و استقرار آنها در۲ پهنه‌ مشخص شده جهت حمایت متمرکز از آنها و نیز ایجاد هلدینگ‌های سرمایه گذاری در این بخش است.
مدیر کل دفتر هماهنگی امور سرمایه‌گذاری و اشتغال استانداری یزد ارتقای دانش نساجی در بین فعالان این صنعت را یکی دیگر از چالش‌ها ذکر که در سند یزد نوین برای حل این مشکل شناسایی و تهیه بانک اطلاعاتی افراد  در دستور کار قرار گرفته است و تصریح کرد: ایجاد دهکده نساجی، ایجاد موزه نساجی، و مرمت و احیا هنرستان شهید ابراهیمی و ایجاد یک هنرستان جوار صنعت، راه‌اندازی آزمایشگاه تخصصی نساجی را از برنامه‌های حوزه نساجی ذکر کرد.
لازم به ذکر است، یزد دومین استان تولید کننده انواع محصولات نساجی است.

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات