معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار يزد:

نياز به تشكيل مجلسي كارآمد با نمايندگان متعهد و متخصص داریم

معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار يزد بر ضرورت تشكيل مجلس خبرگان رهبري و مجلس شوراي اسلامي قوي و كارآمد با حضور نمايندگاني متعهد و متخصص تأكيد كرد.

به گزارش اداره كل روابط عمومي استانداري يزد، روز دوشنبه 21 دی‌ماه نشست آموزشي توجيهي هیئت‌های اجرايي انتخابات در حوزه انتخابيه تفت و ميبد با حضور معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار و رئيس ستاد انتخابات استان، مديركل دفتر امور سياسي و انتخابات استانداري، فرمانداران شهرستان‌های تفت و ميبد و اعضاي هیئت‌های اجرايي اين دو شهرستان در سالن كنفرانس فرمانداري تفت برگزار شد.
معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار در اين نشست آموزشي ضمن گراميداشت ياد و خاطره نماينده فقيد مردم تفت و ميبد در مجلس شوراي اسلامي مرحوم «حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید جلال يحيي زاده» گفت: خوشبختانه نظام جمهوري اسلامي ايران از زمان پيروزي انقلاب تاكنون به‌صورت ميانگين هرساله يك انتخابات برگزار كرده و مبناي خود را بر اساس رأي، نظر و حضور مردم در انتخابات قرار داده است.
محمدعلي طالبي ادامه داد: جمهوري اسلامي ايران در مقايسه با كشورهاي دنيا بيشترين انتخابات را برگزار كرده و در اين انتخابات همواره اراده و نظر مردم حاكم بوده است.
رئيس ستاد انتخابات استان ضمن قدرداني از نمايندگان مردم در هیئت‌های اجرايي استان كه اين مسئوليت خطير را پذیرفته‌اند اظهار داشت: طبق قوانين، آئین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌های انتخابات هیئت‌های اجرايي مسئول و مرجع اصلي برگزاري انتخابات هستند و خوشحاليم كه در اين دوره نيز مانند بسياري از دوره‌های گذشته نمايندگان مردم از همه سلیقه‌ها و علايق در هیئت‌های اجرايي حضور دارند.
رئيس ستاد انتخابات استان با اشاره به اهميت دو مجلس خبرگان رهبري و شوراي اسلامي در نظام جمهوري اسلامي و قانون اساسي كشور افزود: در دولت تدبير و اميد براي اولين بار برگزاري اين دو انتخابات مهم هم‌زمان‌شده است و اين حساسيت و اهميت، مسئوليت همه ما را در امر برگزاري انتخابات بيشتر می‌کند.
طالبي تصريح كرد: عليرغم برخي نواقص كه در قانون انتخابات وجود داشت با تعامل و هماهنگي كه بين شوراي نگهبان، وزارت كشور، هیئت‌های نظارت و اجرايي وجود داشت براي هر دو انتخابات هیئت‌های اجرايي مشتركي تشکیل‌شده است كه اين امر علاوه بر صرفه‌جویی، موجب می‌شود مباحث امنيتي، اجتماعي و سياسي تحت‌الشعاع برخي از مسائل ديگر قرار نگيرد.
وي ضمن تشريح شرايط حساس كشور در امور داخلي و بین‌المللی گفت: ايران پس از توافق هسته‌ای و مسئله برجام اقتدار خود را به جهانيان نشان داد و حمايت و حضور حداكثري مردم در انتخابات پيش رو می‌تواند ضمن دفاع از حقوق حقّه ملت ايران برخي تهديدها مبني بر عمل نكردن به تعهدات را خنثي كند.
معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار اظهار داشت: در عرصه بین‌المللی هم تهديدهايي در كشورهاي منطقه و همسايه وجود دارد اما ايران عليرغم گسترش فعالیت‌های گروه‌های تكفيري باثبات و همراه با امنيت كامل نقش مهم خود در منطقه را ايفا می‌کند و مشاركت حداكثري مردم در انتخابات می‌تواند اين ثبات و اقتدار را افزايش دهد.


زمينه مشاركت مردم در انتخابات فراهم شود


طالبي ادامه داد: بايد زمينه مشاركت و حضور حداكثري مردم در انتخابات فراهم شود و هیئت‌های اجرايي استان می‌توانند با برگزاري قانونمند انتخابات، رعايت همه ضوابط و توجه به تهديدهايي كه می‌تواند سلامت انتخابات را تحت تأثير قرار دهد زمينه جلب اعتماد مردم به‌نظام و برگزاركنندگان انتخابات و حضور حداكثري آن‌ها را فراهم كند.
رئيس ستاد انتخابات استان يادآور شد: عليرغم اينكه استان يزد در طول دوره‌های گذشته انتخابات رياست جمهوري همواره جزء استان‌های برتر با درصد مشاركت بالا در انتخابات بوده است اما در انتخابات مجلس شوراي اسلامي در ادوار قبل با درصد مشاركت متوسط روبرو بوده‌ایم كه اميدواريم در اين دوره اين حضور و مشاركت مردم در عرصه انتخابات را تقويت كنيم.


همه در انتخابات شركت كنند


معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار يزد در بخش ديگري از سخنان خود به فرمايشات مقام معظم رهبري در چند روز گذشته اشاره و تصريح كرد: سخنان رهبر فرزانه انقلاب مبني بر دعوت همه، حتي افرادی که از نظام دلخوري دارند به حضور در انتخابات و اينكه اين حضور حق همه مردم ايران و اتباع جمهوري اسلامي و تكليفي براي تعيين سرنوشت است كار را براي عوامل اجرايي و دعوت براي مشاركت مردم در انتخابات آسان‌تر كرده و فراهم كردن ديگر زمینه‌های حضور حداكثري مردم در انتخابات پيش رو بر عهده ماست.
طالبي در پايان سخنان خود ضمن تأكيد بر بی‌طرفی كامل عوامل اجرايي و برگزاركننده انتخابات اظهار اميدواري كرد: با برگزاري انتخاباتي سالم، قانونمند و باشكوه در هفتم اسفندماه ضمن جلب رضايت خداوند و اعتماد مردم زمينه خدمت بيشتر و مناسب‌تر به مردم براي رفع مشكلات آن‌ها فراهم شود.
 

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات