معاون عمرانی استاندار یزد:

هدف اصلی بازآفرینی،توانمند سازی محلات شهر است/فعالیت استان بر مبنای الگویی واحد در محلات

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار یزد اجرای موفق طرح بازآفرینی شهری را وابسته به فعالیت استان بر مبنای دستور العمل و الگویی واحد در محلات دانست و بیان کرد:هدف اصلی بازآفرینی توانمند سازی محلات شهر است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد،ستاد بازآفرینی پایدار شهری استان با حضور «محمدعلی طالبی» استاندار یزد و «محسن صادقیان» معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تشکیل جلسه داد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار یزد بازآفرینی شهری را به عنوان یکی از برنامه های مورد تاکید رئیس جمهوری مطرح و گفت: پس از ورود به موضوع بازآفرینی شهری در نشست هایی با حضور دستگاه های اجرایی عضو ستاد ابعاد مختلف این موضوع بحث و بررسی شد.
 صادقیان  ادامه داد: در ابتدا چنین برداشت می شد که راه و شهرسازی به عنوان متولی و محور اصلی کار است و تمام آیین نامه ها و دستورالعمل های ابلاغی آن نیز  ملاک عمل قرار می گیرد اما بعد از بررسی بیشتر شهرداری ها نیز به عنوان یکی از دستگاه های درگیر در این موضوع شناخته شدند.
وی تصریح کرد: در امتداد هم اندیشی ها و جلسات مختلف;موضوعات مشترک دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری و دانشگاه علوم پزشکی،سازمان برنامه و بودجه و معاونت عمرانی نیز با عنوان بازآفرینی شهری مشخص و هر کدام از اهداف این طرح در عناوینی متنوع از سوی دستگاه های اجرایی پیگیری می شد.
«محسن صادقیان» گفت:پس از دریافت گزارش های پراکنده از اجرای بازآفرینی شهری در استان  با دستگاه های اجرایی موثر جلساتی برگزار شد تا به یک گفتمان واحد برسیم زیرا 80 درصد شرح خدمات این دستگاه ها یکسان است و تنها در 20 درصد از مباحث تخصصی تفاوت هایی وجود دارد.
وی با تاکید بر ضرورت شرح خدمات و وظیفه واحد در این موضوع بیان کرد:  هدف از اجرای طرح بازآفرینی شهری، توانمندسازی محلات شهر است.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار یزد گفت:رویکرد بازآفرینی شهری توجه به محلات، توانمندسازی محله به محله شهر با نگاه اقتصادی به محله و تامین خدمات روبنایی و زیربنایی می باشد.
وی با بیان اینکه تمام شرح خدمات دستگاه های مربوطه در حوزه بازآفرینی شهری احصا و گام هایی در این زمینه تعریف شده عنوان کرد: در گام اول، ایجاد دفاتری در محلات شهر لازم است تا شناسایی کامل محله به صورت کارشناسی و تخصصی انجام شود.
صادقیان با اشاره به اینکه تمام نیازمندی ها، نقاط قوت و ضعف، ظرفیت ها و هر آنچه مربوط به محلات است توسط این دفاتر شناسایی می شود گفت: پس از  فعالیت این دفاتر به مرحله اجرای پروژه در این محلات می رسیم و در هر محله تعدادی پروژه ملاک عمل در نظر گرفته می‌شود.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار یزد تصریح کرد: در نشست هایی که پیرامون این موضوع برگزار شد، به 15 محله در سطح شهر یزد رسیدیم و علاوه بر آن، ابلاغ اعتباری نزدیک به 43 میلیارد تومان در بحث بازآفرینی شهری به استان انجام شده است.

*خبرنگار:فاطمه شریفی
*عکاس:رضا زارع

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات