معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار يزد تأكيد كرد :

هرگونه برنامه‌ریزی در راستاي توسعه، مستلزم آمار دقيق است

معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار با اشاره به اهميت آمار وقايع حياتي گفت : هرگونه برنامه‌ریزی در راستاي توسعه و مديريت جامعه، مستلزم آمار دقيق در بخش‌های مختلف است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، عصر سه‌شنبه 24 شهریورماه "محمدعلي طالبي" در جلسه شوراي ثبت‌احوال استان اظهار داشت: يكي از پایه‌های اصلي و اساسي آمار وقايع حياتي است كه بايد در بخش‌های مختلف به كار گرفته شود و اين آمار می‌تواند مبناي خدمات دولتي و خدمت‌رسانی بخش خصوصي به مردم باشد.
وي بابیان اینکه اگر مسئولين و مديران دسترسي درستي به آمار داشته باشند از برخي آسیب‌ها و چالش‌های موجود در جامعه نيز اطلاع می‌یابند، تصریح کرد: در چنین شرایطی مسئولان می‌توانند براي پيشگيري اقدام و اگر امكان پيشگيري وجود نداشته باشد، آن آسیب‌ها را كنترل کنند.
طالبي خاطرنشان كرد که با توجه به آمارها می‌توانیم به نسبت از ظرفیت‌های استان در حوزه‌های مختلف مطلع شويم و نقاط ضعف و قوت کارها را شناسایی کنیم.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد بابیان اينكه بايد تحلیل‌های آماري به‌نوعی پررنگ‌تر و گسترده‌تر ارائه شود، تأکید کرد: اگر آمارها پردازش شود و در اختيار مراكز تصميم سازي و مدیریت‌های مختلف قرار گيرد، مسئولين مربوطه می‌توانند به بهترين نحو برنامه‌ریزی نمايند و براي جلوگيري از برخي آسیب‌های اجتماعي احتمالي تصمیمی گیری‌های لازم را انجام دهند.
طالبي در پایان ابراز امیدواری کرد تا اين اداره كل در انجام وظايف خود، بيشتر از گذشته موفق باشد.
گفتنی است در ابتداي اين جلسه سید محمد طباطبايي، مديركل ثبت‌احوال استان آماري از نرخ ولادت، وفات، ازدواج و طلاق استان ارائه داد و خواستار رسيدگي به مباحث مربوط به اين اداره كل گرديد.

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات