استاندار یزد مطرح کرد؛

همراهی رسانه ها در سفرهای شهرستانی با رویکرد ارائه گزارش و مسئله محوری/ نقد سازنده زمینه ساز پیشرفت /ریل گذاری اقتصاد دانش بنیان، ماندگاری نخبگان را به همراه دارد

استاندار یزد با اشاره به ریل گذاری اقتصادی استان در دولت سیزدهم به سمت اقتصاد دانش بنیان، گفت: حرکت در این مسیر موجب ماندگاری نیروهای نخبه در شهرستان و استان و اشتغالزایی برای فارغ التحصیلان دانشگاهی می شود.

به گزارش روابط عمومی استانداری یزد، نشست مشترک مهران فاطمی؛ استاندار یزد و جمعی از مدیران استان با فعالین حوزه رسانه شهرستان اشکذر به منظور بررسی مسائل و پاسخگویی به سوالات و ابهامات موجود برگزار شد.
 
استانداریزد در این نشست، با اشاره به عزم جدی جهت حضور در بین مردم و بررسی مسائل موجود گفت: در این راستا سفرهای شهرستانی، برنامه ریزی و با حضور نماینده مردم شهرستان در مجلس شورای اسلامی و مدیران کل دستگاه ها مسائل موجود بررسی و تصمیمات لازم اتخاذ می شود.
 
وی در ادامه از تدوام سفرهای شهرستانی در سال جدید جهت بررسی وضعیت اجرای مصوبات سفرهای قبلی و بررسی مسائل موجود خبرداد و افزود: فعالین رسانه ای شهرستان ها می توانند با حضور در نشست های سفر، ضمن پوشش اخبار؛ سوالات خود را مطرح کنند.
 
فاطمی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به ریل گذاری اقتصادی استان در دولت سیزدهم به سمت اقتصاد دانش بنیان، خاطرنشان کرد: حرکت در این مسیر موجب ماندگاری نیروهای نخبه در شهرستان و استان و اشتغالزایی برای فارغ التحصیلان دانشگاهی می شود.
 
استاندار یزد در ادامه سلامت مردم و صیانت از محیط زیست از اولویت های تیم مدیریتی استان دانست و افزود: یکی از اقدامات انجام شده در این راستا، تصویب ممنوعیت بارگذاری و توسعه صنایع آلاینده و پرآبخواه در محور مهریز - عقدا است.
 
وی با اشاره به صدور سالانه 3 هزار مجوز در محور مهریز_عقدا؛ بدون هیچ قید و شرط و در کوتاه ترین زمان ممکن، اظهارکرد: با تصویب مصوبه مذکور، تعداد مجوزهای صادره در این محور به 1200 مورد کاهش یافته است که تمامی مجوز های صادر نشده، در زمینه صنایع آلاینده و پر آبخواه بوده است.
 
عالی ترین مقام اجرایی استان ادامه داد: بر این اساس به جز واحدهای دارای پیشرفت فیزیکی، به صنایع آلاینده مجوزی داده نشده و بارگذاری جدید منوط به ارزیابی های زیست محیطی شده است.
 
استاندار یزد تصریح کرد: در صورت مشاهده یا وصول گزارشی مبنی بر اجرای طرح توسعه واحدهای مستقر در محور، مراتب پیگیری و برخورد لازم صورت می گیرد.
 
وی با اشاره به مباحث مطرح شده در خصوص آلودگی هوا در برخی شهرستان ها، گفت: ساخت یک واحد تولید «حداقل» نیازمند 3 سال زمان است لذا در صورتیکه عملیات اجرایی پروژه ای از ابتدای استقرار دولت آغاز شده، هنوز به مرحله بهره برداری نرسیده است.
 
فاطمی با بیان اینکه آلودگی‌های امروز محصول ۴ دهه سیاستگذاری و توسعه نامتوازن است، افزود: متاسفانه مکان یابی واحدها در محور مهریز_عقدا درست نبوده مؤید این موضوع، ایجاد شهرک های صنعتی در کنار سکونتگاه ها و در مسیر باد غالب و به تبع آن، گلایه های مردم است.
 
وی با اشاره به ممنوعیت بارگذاری صنایع آلاینده و پرآبخواه در محور مهریز - عقدا در دولت سیزدهم و تاکید ویژه بر رعایت ملاحظات اجتماعی و زیست محیطی توسط صنایع و معادن، خاطرنشان کرد: با این تفاسیر، انگشت اشاره خطای 4 دهه گذشته به سمت دولت سیزدهم بی‌انصافی است.
 
استاندار یزد در ادامه با اشاره به اراده جدی استان جهت حرکت در مسیر اقتصاد دانش بنیان، اظهارکرد: یزد قابلیت تبدیل به مهد ساخت ماشین آلات بخش معدنی، صنعتی، کشاورزی و .. را دارد لذا باید پیگیری ها و حمایت های لازم در این راستا انجام شود.  
 
فاطمی در همین راستا اضافه کرد: با پیگیری های انجام شده، صفر تا 100 خط تولید کاشی در شهرک صنعتی جهان آباد میبد تولید می شود که این اقدامی ارزشمند و ارزش آفرین است.
 
وی در خصوص واحدهایی مانند شیشه مظروف نیز اظهارکرد: این واحد صنعتی حتی مصوبه ستاد تسهیل در طح ریاست جمهوری داشت ولی به دلیل نارضایتی مردم، مراتب را به کشور انعکاس دادیم و رئیس جمهور دستور توقف کار را با در نظر گرفتن اولویت مردم صادر کردند.
 
فاطمی با بیان اینکه در صورت عدم تصویب مصوبه ممنوعیت صدور مجوز صنایع آلاینده و پرآبخواه در محور مهریز_عقدا، رشد اقتصادی و اشتغالزایی بیشتری در استان رقم میخورد اما با ریل گذاری جدید، توسعه حوزه دانش بنیان و حوزه گردشگری در دستور کار استان قرار گرفت.
 
استاندار یزد با اشاره به نام گذاری سال جدید به نام «جهش تولید با مشارکت مردم» گفت: در طول 10 سال اخیر یکی از مولفه های شعار سال «رشد تولید» بود اما امسال «جهش تولید» نام گذاری شده و رهبر معظم انقلاب اسلامی توجه ویژه ای به کارآفرینان دارند.
 
وی با بیان اینکه باید از کارآفرینان و عناصر فعال در عرصه تولید و جهش تولید حمایت شود، خاطرنشان کرد: نباید فضایی برای ایجاد تقابل بین مردم و صنعت و دلسردی کارآفرینان شکل گیرد بلکه باید با توجیه کارآفرینان، آن ها را به سرمایه گذاری در حوزه های جدید هدایت کرد.

فاطمی با بیان این که بالغ بر ۱۱۰ هزار میلیارد تومان به نرخ امروز در استان طرح نیمه تمام وجود دارد، گفت: از افتخارات دولت سیزدهم این است که هیچ طرح جدیدی را شروع نکرده و تمام تمرکز خود را براساس توان مالی خود روی تکمیل طرح‌های نیمه تمام گذاشته است.   
 
استاندار یزد در ادامه به مقایسه اعتبارات شهرستان اشکذر در 4 سال اخیر اشاره و خاطر نشان کرد: کل اعتبارات این شهرستان در سال ۱۳۹۹ معادل ۲۰ میلیارد تومان بوده که در سال ۱۴۰۰ به  ۹۴ میلیارد تومان و در سال ۱۴۰۱ به 132 میلیارد تومان رسیده است.  
 
فاطمی با بیان اینکه پرونده مالی هر سال در پایان شهریور سال بعد بسته می شود، خاطرنشان کرد: از ابتدای سال مالی 1402 تا کنون،  ۱۳۴ میلیارد تومان اعتبار به شهرستان اشکذر تخصیص یافته است.  
 
عالی ترین مقام اجرایی استان  در ادامه از عزم جدی استان برای تکمیل طرحهای نیمه تمام استان از جمله در شهرستان اشکذر خبر داد و گفت: اهتمام جدی ما بر تکمیل و بهره برداری از بیمارستان حضرت زینب(س) اشکذر در سال 1403 است.
 
وی در بخش دیگری از سخنانش از استقبال مجموعه مدیریتی استان از نقدهای صحیح، منصفانه و دلسوزانه مردم و رسانه ها خبرداد و گفت: معتقدیم نقد سازنده باعث پیشرفت می شود لذا نکات و نقدها بررسی و اقدامات لازم انجام خواهد شد.

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات