استاندار يزد در ديدار با نمایندگان زرتشتيان يزدي تأكيد كرد:

همزيستي مناسبی بین زرتشتيان و مسلمانان در يزد وجود دارد

استاندار يزد گفت: در استان يزد همزيستي مناسبي بين زرتشتيان و مسلمانان وجود دارد و زرتشتيان مانند ديگر شهروندان از حقوق شهروندي برخوردار هستند و احساس تبعيض نمی‌کنند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری يزد، نشست مشترك استاندار يزد با انجمن زرتشتيان و نمايندگان زرتشتيان يزدي در سالن زنده‌یاد حميديا استانداري برگزار شد.
«سید محمد ميرمحمدي» در اين نشست اظهار داشت: خوشبختانه در نظام جمهوري اسلامي ايران حقوق شهروندي به‌گونه‌ای رعايت می‌شود كه همشهريان زرتشتي ما نيز احساس تبعيض نمی‌کنند و اين مهم يك نقطه قوت است.
 وي ادامه داد: از آغاز مسئوليت این‌جانب در استانداري يزد تاكنون با گروه‌ها، سازمان‌ها، تشکل‌های مردمي، معتمدين، هیئت‌ها و اقشار و نخبگان مختلف مردم ديدار و گفتگو داشته‌ام و اعتقاددارم كه با مشورت كارها بهتر انجام و اداره می‌شود و بسيار علاقه‌مند هستم با انجمن زرتشتيان استان يزد نيز در سطح گسترده‌تری ديدار داشته باشم و از نزديك با نظرات آن‌ها آشنا شوم.
ميرمحمدي تصريح كرد: اينكه انجمن زرتشتيان در هر محله‌ای فعال است نشان می‌دهد كه كارها سازمان‌دهی شده بوده و تلاش گرديده تا مشكلات و مسائل از طريق بزرگان و معتمدان محلات در همان محله حل‌وفصل شود.
 در ابتداي اين جلسه «سپنتا نيكنام» عضو شوراي اسلامي شهر يزد با اشاره به تعداد انجمن زرتشتيان در استان شهر يزد گفت: در استان يزد 15 انجمن و در شهر يزد 11 انجمن زرتشتيان وجود دارد كه سابقه تشكيل برخي از آن‌ها به صدسال پیش‌برمی گردد و زرتشتيان در يزد همواره با مسلمانان و پيروان اديان ديگر به‌خوبی و مسالمت‌آمیز زندگي کرده‌اند.
 

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات