استاندار يزد:

همگرايي اجتماعي زمينه ساز غناي فرهنگي است

استاندار يزد عصر يكشنبه 16 آّبان ماه در نشست فعالان فرهنگي و اجتماعي استان گفت: همگرايي اجتماعي با محوريت معتمدان و مؤثران جامعه، زمينۀ غناي فرهنگي را فراهم مي كتد.

به گزارش دفتر استاندار و روابط عمومي استانداري يزد، نشست فعالان فرهنگي و اجتماعي استان با حضور استاندار يزد، امام جمعه موقت يزد، مديركل دفتر استاندار و روابط عمومي استانداري، مديركل دفتر امور اجتماعي و فرهنگي و مديركل دفتر امور بانوان و خانوادۀ استانداري، مشاوران استاندار و شماري از فعالان فرهنگي و اجتماعي استان، در سالن زنده ياد حميديا استانداري برگزار شد.
استاندار يزد در اين نشست گفت: خانواده به عنوان اساس سيستم هاي مديريت واحدهاي كوچك،كانون تربيت فرزندان و آينده سازان است كه جايگاه آن همواره بايد در اجتماع مورد توجه قرار گيرد.
«سيدمحمد ميرمحمدي» افزود: خانواده يكي از اركان مهم فرهنگي جامعه است و تقويت جايگاه آن مي تواند در كاهش آسيب هاي اجتماعي بسيار اثرگذار باشد.
ميرمحمدي ادامه داد: تقويت فرهنگ ازدواج آسان و بر مبناي شناخت يكي از موضوعاتي است كه مي تواند ساير بنيان هاي اجتماع را نيز انسجام بخشد.
وي يادآور شد: فرهنگ، بنابر شرايط محلي در اشكال گوناگوني نمايان مي شود از اين رو براي فعاليت هاي فرهنگي به فضاي گسترده و روش هاي گوناگون نياز داريم.
استاندار يزد در پايان سخنان خود با اشاره به ضرورت شيوۀ انتقال موضوعات فرهنگي گفت: براي تقويت ارزش هاي فرهنگي بايد بر مبناي ظرافت هاي فرهنگي و استفاده از ابزار مناسب كه ساخت فيلم يكي از اين عناصر كارساز است، جريان فرهنگي ايجاد كرد.


بهره مندي از الگوهاي ديني انسجام خانواده را تقويت مي كند


امام جمعه موقت يزد نيز در اين نشست گفت: موضوعات فرهنگي براي فعالان اجتماعي استان دغدغه اي مهم است زيرا مسائل فرهنگي همواره اولويت داشته و انسان بر مبناي فرهنگ خود زندگي مي كند.
«حجت الاسلام و المسلمين محمدحسن معزالديني» افزود: اگر در جامعه دغدغه تربيتي و اخلاقي وجود دارد بايد ابعاد فرهنگي تقويت شود و مورد توجه قرار گيرد.
حجت الاسلام معزالديني ادامه داد: وجود روحيه همدلي و هماهنگي يكي از ظرفيت هاي بالاي استان است و اميدواريم با عزم جدّي كه وجود دارد بتوانيم آسيب هاي اجتماعي را مديريت و يزد را در كنار نام حسينيه ايران به الگوي ايران تبديل كنيم.
وي در پايان سخنان خود با اشاره به اينكه دو موضوع خانواده و ترافيك، در استان نيازمند فرهنگ سازي و نگاه ويژه است، الگوي ازدواج حضرت فاطمه (س) و حضرت علي (ع) را يادآور شد و گفت: بهرمندي از الگوهاي ديني به ويژه در امر ازدواج انسجام خانواده را تقويت مي كند.
گفتني است در اين نشست فعالان فرهنگي و اجتماعي استان در قالب كميته هاي گوناگون به بيان ديدگاه ها و اقدامات انجام شده در حوزه هاي فرهنگي به ويژه خانواده و ترافيك پرداختند.
 

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات