استاندار يزد:

هيچ فرد و گروهي در تصميم گيريهاي مديريتي استان دخالت ندارد/ مطالبات مردم مهم ترين اصل است

استاندار يزد پيش از ظهر چهارشنبه دوازدهم آبان ماه در جمع نمايندگان احزاب، تشكل ها و فعالان سياسي استان گفت: در تصميم گيري ها و عزل و نصب هاي مديريتي استان و تمام موارد مطالبات مردم يك اصل مهم است و هيچ فرد و گروهي در تصميم گيري هاي من دخالت ندارد هرچند از همه صاحب نظران و اهالي انديشه و تجربه، مشورت مي گيرم.

به گزارش دفتر استاندار و روابط عمومي استانداري يزد، نشست احزاب، تشكل ها و فعالان سياسي استان با حضور قائم مقام و معاون سياسي وزير كشور  و هيئت همراه، استاندار يزد، معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار، مديركل دفتر استاندار و روابط عمومي استانداري، مشاور اطلاع رساني و روابط عمومي استاندار، مشاور حقوقي استاندار و نمايندگان احزاب و تشكلهاي سياسي استان در سالن شهيد موحدين استانداري برگزار شد .
استاندار يزد در اين نشست  ضمن تقدير از حضور با نشاط نمايندگان احزاب و فعالان سياسي استان گفت: با نشست هاي پي در پي و گوناگوني كه با احزاب و تشكلهاي سياسي استان داشته ايم خوشبختانه شاهد افزايش آستانه تحمل اين دوستان هستيم و اين نشست ها شكل هم فكري و هم انديشي خوبي به خود گرفته است.
« سيدمحمد ميرمحمدي» افزود: تمام احزاب و جريان هاي سياسي، دلسوز نظام و مردم و كشور هستند و همه به فكر اتحاد، انسجام ملي، همدلي، همفكري و آسايش و آرامش مردم هستند.
وي افزود: دولت تدبير و اميد به فكر گسترش سازمان هاي مردم نهاد و فعاليت احزاب و تشكل هاي سياسي است و پشتيباني خوبي را نيز در اين حوزه داشته است.
ميرمحمدي با اشاره به مباحث مطرح شده از سوي افرادي كه به نمايندگي از طيف هاي اصولگرا و اصلاح طلب استان مطرح شد، گفت: باور داريم فضاي جامعه براي بيان ديدگاه ها و انتقاد باز است و دولت كوشش كرده اين فضا را تداوم بخشد.
استاندار يزد در مورد فعاليت هاي ستاد اقتصاد مقاومتي در استان گفت: مصوبات و اقدامات اين ستاد در قالب مجلدي به قائم مقام و معاون سياسي وزير كشور ارائه شده و استان يزد براي تحقق سياست هاي اقتصاد مقاومتي به دقت عمل كرده و وقت كافي براي اين مهم در نشست هاي گوناگون گذاشته شده است.
وي به خشكسالي هاي اخير در كشور و استان اشاره كرد و افزود: موضوع خشكسالي در استان بسيار تهديدكننده است و لازم است در اين رابطه تمهيداتي جدي انديشيده شود.
عالي ترين مقام اجرايي استان دربارة كم بودن تعداد نمايندگان استان گفت: اين موضوع درستي است كه ما درخواست خود را به مجلس شوراي اسلامي فرستاده ايم ولي هنوز تصويب نشده است.
ميرمحمدي يادآور شد: شهرستان هاي بافق،بهاباد،ابركوه و خاتم در دولت تدبير و اميد بيشتر مورد توجه قرار گرفته اند و در آينده اي نزديك دو پروژة بزرگ هم در اين حوزه به بهره برداري خواهد رسيد.
استاندار يزد پيرامون مصوبات كارگروه تسهيل و رفع موانع توليد استان نيز گفت: وضعيت واحدهاي صنعتي و توليدي استان به دقت مورد بررسي قرار گرفته و استان يزد از نظر ارائه تسهيلات بانكي به واحدهاي توليدي و صنعتي، رتبة پنجم را در كشور دارد.
وي با اشاره به اينكه اجراي طرح نظام تحول سلامت از توفيقات مهم دولت تدبير و اميد بوده است افزود: دولت بايد به دنبال منابع مالي مطمئن تري برود تا اجراي اين طرح كه مورد رضايت مردم بوده است با مشكل رو به رو نشود.


اصل مهم توجه به مطالبات مردم


استاندار يزد با تكذيب اين ادعا كه اتاق فكري خارج از استان براي مديريت استان تصميم مي گيرد و انتخاب مديران فراجناحي نيست افزود: افزون بر نگاه به اصولگرا يا اصلاح طلب بودن، بعد سومي را همواره در نظر مي گيريم و آن مطالبات مردمي است و اينكه چگونه يك كار، بهتر سامان مي گيرد و مسائل استان راحت تر حل و فصل مي شود؛ باور داريم كه توجه به مطالبات مردم اصل مهمي است.
وي ادامه داد: در انتخاب مديران همواره كوشش كرده ايم افرادي باتجربه، متخصص، معتدل، كارآمد، داراي بردباري، با وجدان كاري بالا انتخاب شوند، درد مردم را به درستي درك كنند و در رفع مشكلات آنها بكوشند.


مشاركت همة مردم در انتخابات هفتم اسفند


ميرمحمدي با بيان اينكه انتخابات مجلس خبرگان رهبري و مجلس شوراي اسلامي با شور و نشاط و مشاركت حداكثري تمام اقشار مردم برگزار شد، گفت: شايسته است كميته اي از نمايندگان احزاب و تشكل هاي سياسي استان تشكيل شود و براي برگزاري انتخاباتي سالم و پرشور در سال آينده برنامه ريزي كنند.
استاندار يزد با رد مطالبي مانند كاهش اميد به زندگي در استان يزد و افزايش بيكاري، طلاق و سرقت در استان يادآور شد: ضروري است در ارائه آمار و سخنان خود دقت كنيم و آماري كه ارائه مي دهيم داراي منابع و مآخذ معتبر باشد تا بتوان به آن اعتماد و استناد كرد، در مورد رشد طلاق، بيكاري و سرقت نيز در مقايسه با كشور از جايگاه مناسب تري برخوردار هستيم.
استاندار يزد در پايان سخنان خود با سپاسگزاري از همكاري زرتشتيان و نمايندة آنها با مسئولان استان، گفت: اميدواريم بتوانيم همچون گذشته در رعايت حقوق شهروندي زرتشتيان كه قانون اساسي آن را در نظر گرفته است، كوشا باشيم.
گفتني است در اين نشست «مهران فاطمي» به نمايندگي از اصولگرايان استان، «مصطفي قاسمي»  به نمايندگي از اصلاح طلبان استان، و «سهراب فيروزفرد» به نمايندگي از زرتشتيان استان مطالب و ديدگاههاي خود را در مورد  مسائل سياسي استان عنوان كردند.
 

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات